Wpis z mikrobloga

Właśnie dostałem wezwanie do zaprzestania naruszeń dóbr osobistych. Będzie to kontynuacja tego wątku sprzed 2 miesięcy więc postanowiłem rozbudować swoją zacną przygodę.

tl;dr


Krótki wstęp aby było wiadomo o co chodzi.

Pod koniec 2014 kupiłem w sklepie headbeat.pl słuchawki dokanałowe. Po paru miesiącach przełamał się kabel przy jacku (kto używał kiedykolwiek słuchawek ten wie o co chodzi) więc odesłałem je na reklamację. Po 13 dniach (na styk) dostaję informację, że reklamacja została odrzucona z powodu ingerencji użytkownika oraz uszkodzenie mechaniczne przewodu. Słuchawki były w takim samym stanie wizualnym jak wyjęte z pudełka.
(Od siebie dodam, że pracowałem swego czasu w sklepie z elektroniką gdzie w przypadkach takich reklamacji wymienialiśmy słuchawki od ręki na nowe aby klient był zadowolony, a sami odsyłaliśmy słuchawki do serwisu i dostawaliśmy nowe. Za każdym #!$%@? razem.jpg). W związku z nieuznaną reklamacją sklep chciał wyłudzić ode mnie 14zł za odesłanie do mnie słuchawek, co wybiłem im z głowy mailem z paroma linkami.
W końcu otrzymałem nienaprawione słuchawki i zapomniałem o sprawie.

Akcja
2 miesiące temu dostałem od nich maila reklamowego "Oceń swój zakup i wygraj...". Przypomniałem sobie o swoich udanych zakupach i wyskrobałem odpowiedni komentarz na ceneo:


Następnego dnia dostaję maila od sklepu: albo usuwam komentarz albo sprawą zajmą się prawnicy. Wymieniłem w międzyczasie jeszcze parę bezsensownych maili właścicielem i znów zapomniałem o sprawie.
Dziś dostaję pismo z paroma paragrafami m. in.:
- mam czas do 30.04 na wykasowanie komentarza potem sprawa cywilna +
- art. 212 §1 oraz §2 KK
- art. 24 § 1 KC
- art. 448 KC
Czyli prawnicze #!$%@? o naruszeniu dóbr osobistych i że mam wykasować komentarz.

#januszebiznesu #prawo #sluchawki #januszeprawa #gownoburza
  • 6
@Konrad07: no patrz pan, a mnie po negatywnym komentarzy firma przekupiła kuponem i szybka wynika sprzętu uszkodzonego - znaczy inna firma.
Ergo - jeśli nie napisałeś, ze sa głupi bo tak tylko opisałeś sytuacje - no to mogą naskoczyć
@M4ks: Nie mogę już edytować więc wrzucam tu link do komentarza: Przedostatni
Wszystko napisałem tak jak było, przed reklamacją jeszcze pisałem o tym ze sklepem i pisali, że JBL rzadko odrzuca reklamacje. Mam też maila gdzie chcą ode mnie hajs za przesyłkę :)