Wpis z mikrobloga

Nie rozumiem jednego. Jesli mamy ograniczenia prędkości i maksymalnie można jechać 140km/h autostrada to dlaczego nie zobowiqcac producentów samochodów, żeby montowali ograniczniki prędkości, odcięcie zaplonu, albo cos. Czemu nie nakazać producentom aut niemożliwości uruchomienia pojazdu bez zapięcia pasów. Koszty minimalne.

#motoryzacja #samochody
  • 40
  • Odpowiedz
@mistrz_tekkena: Wymysł głupi. Po pierwsze, nie w każdym kraju jest jedno ograniczenie prędkości, jak już chyba wiesz, niemieckie autostrady w teorii nie mają ograniczenia prędkości. Po drugie, czasami zdarzają się sytuacje gdzie trzeba wcisnąć troszkę więcej ponad 140kph, np. by zakończyć wyprzedzanie.
Co do pasów to liderem w tej kwestii jest Volvo ale ograniczenie marne bo w necie można kupić zaślepki na pasy.
  • Odpowiedz
@mistrz_tekkena: Każdy koncern samochodowy wypuszcza samochody na różne rynki, w tym europejskie, amerykańskie, azjatyckie itd. Planując produkcję seryjną optymalizuje się samochód tak aby różnice i koszty niwelacji różnic między różnymi rynkami były jak najniższe dla klienta i producenta. Nie we wszystkich krajach ograniczenie na autostradzie wynosi 140 km/h wyobraź sobie, który producent montowałby integralne ograniczniki prędkości dostosowane do każdego państwa na jaki wypuszcza samochód. Koszty zmian takich ograniczników przy każdorazowej zmianie
  • Odpowiedz
@mistrz_tekkena: myslę że z tego samego powodu dlaczego :
- nie robi się wszywek niepełnoletnim
- nie montuje się pastuchów na 220V poza przejściami dla pieszych
- nie montuje się też detektorów trzeźwości
- nie zabiera sie telefonow przed wejsciem do kina
ktos juz pisal...masz predyspozycje na dobrego europosla
  • Odpowiedz
@piolem: wszystko fajnie tylko to przykłady zupełnie nie związane z tematem.
Dlaczego wiec np. montuje sie ograniczniki do samochodów ciężarowych? U mnie w pracbazie jest mercedes sprinter nowy, w zwykłej, busowej budzie. Przez to ze jest zarejestrowany powyżej 3,5t ma ogranicznik do 90, a w sumie oprócz tego ze czasami jest troche cięższy to niczym sie nie różni od tych "zwykłych" sprinterów
  • Odpowiedz
@rurek49: czy związane z tematem? zależy jak na to patrzeć.

"ograniczenia"..."zobowiqcac "..."ograniczniki"..."nakazać"..."niemożliwości"
to wszystko w 3 linijkowym poście.

to o czym piszesz i ograniczeniach do 90 (moim zdaniem kompletnie bez sensu) to własnie wynik myślenia takiego jak zaprezentował autor wpisu. i moje przykłady są nawiązaniem i częściowo odpowiedzią..reductio ad absurdum
  • Odpowiedz