Wpis z mikrobloga

#naukaprogramowania #cpp #programowanie

Mirki, byłby ktoś tak dobry i wytłumaczył mi dlaczego ten kod działa:

int mait();
{
unsigned t,p,w;
for(cin>>t;t--;cout<<((int)pow(p%10,1+(3+w)%4))%10<>p>>w;

return 0;
}

t - liczba testów, p - podstawa potęgi, w - wykładnik. Jestem początkujący. Jest to jedno z zadań ze SPOJa ale konkretna treść nie ma znaczenia. I stety/niestety szukając pomocy trafiłem na gotowe rozwiązanie. Do sedna. Próbuje w 100% zrozumieć działanie tej pętli. Bo wygląda ona nieco "dziwnie" w porównaniu do tych podstawowych. Próbuję ją napisać po swojemu - też nie idzie. A nie wrzucę przecież tego na SPOJa żeby mieć zaliczone zadanie :D
  • 14
wytłumaczył mi dlaczego ten kod działa


@idler: a dlaczego miałby nie działać? Zobacz sobie co się wsadza do pętli for i porównaj z tym co jest napisane w tym programie.

for (instrukcja_inicjalizująca ; warunek ; instrukcja wykonywania po każdej iteracji)
@qweasdqweasd: @PanWitold: No właśnie chodzi mi o tę nieczytelność. Na drugim miejscu jest warunek (według definicji for), a w tym kodzie, który wstawiłem jest instrukcja wykonywania po każdej pętli - w tym przypadku dekrementacja t. Na trzecim jest wynik, który chcę otrzymać. I nie ma go w instrukcji pętli tylko "w niej". Dlatego ciężko mi to rozkminić.
Na drugim miejscu jest warunek (według definicji for), a w tym kodzie, który wstawiłem jest instrukcja wykonywania po każdej pętli - w tym przypadku dekrementacja t.


@idler: dekrementacja, która jest również warunkiem
Czyli teraz rozumiem to tak: pętla startuje od wprowadzonego t. Następnie po każdym wykonaniu te maleje o jeden i wyświetlany jest wynik. A gdzie warunek kończący wykonywanie się pętli?
@PanWitold: Pewnie, że czytałem. Już zanim to wrzuciłem tutaj. "Porozciągałem" to sobie żeby zrozumieć:

int main()
{
unsigned t,p,w;
cin>>t;
for (t;t--;)
{
cin>>p>>w;
cout<<((int)pow(p%10,1+(3+w)%4))%10<0; t--;) to też działa ale przy (t; t>=0; t--;) pętla hula w nieskończoność. :D