Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim! #sap #abap #analizadanych #it #erp

Wiem, że jestem zielonką ale już kilka lat przeglądam Wykop lecz nie chciałem zakładać konta ponieważ bałem się, że się uzależnię :)

Chciałbym iść w kierunku SAP'a dlatego piszę do Was ponieważ myślę, że macie jakieś doświadczenie. Interesuje mnie bardziej SAP BW/BI. Proszę o ukierunkowanie zabłąkanego mireczka o dobrą ścieżkę kariery :)
- Jeżeli zdecyduje się tylko na SAP BW i narzędzia BI to czy jest praca w tym?
- Co należy znać? SQL'a? ABAP'a?
- Jakie książki/materiały polecacie?
- Jakieś wskazówki?
- Zastanawiam się czy w parze przy modułach BW/BI idzie język ABAP..
aktualnie to:
- kończę inżynierkę (badziewny kierunek)
- pracuję już 4 lata w firmie ale nie jest ona związana z IT (może to w czymś pomoże)
- uczęszczam na koło naukowe na którym poznaję narzędzia BI typy Qlikview a niedługo SAP Lumire
- mój angielski jest na podstawowym poziomie ale cały czas się go uczę i jak rozumiem jest on niezbędny?
- Spotykane są stanowiska pracy typu home-office?
- Większość z Was zaproponuje mi żebym poszedł na staż i tu się zgodzę tylko, że przed takim stażem chciałbym jednak być konkurencyjny na tle pozostałych ponieważ ze względu na utrzymywanie rodziny nie mogę sobie pozwolić na kilka miesięcy bez pracy w najgorszym wypadku
Z góry dzięki za odpowiedź!
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jeżeli zdecyduje się tylko na SAP BW i narzędzia BI to czy jest praca w tym?


@Czarny-Kosiarz: Pracy jest w cholerę i jeszcze trochę ;)

mój angielski jest na podstawowym poziomie ale cały czas się go uczę i jak rozumiem jest on niezbędny?

Angielski na bardzo dobrym poziomie to absolutna konieczność.Całą dokumentację robi się zwykle po angielsku, najlepsze materiały są po angielsku i praca jest w zespołach międzynarodowych więc angielski jest w użyciu częściej niż polski. Oczywiście nie wszędzie, ale w dużych firmach gdzie są duże pieniądze
  • Odpowiedz