Wpis z mikrobloga

@111wafel111: ostatnio widziałem jakiegoś renault'a, który ma pod maską jakiś mikrosilniczek z turbosprężarką... chyba 1.4 czy 1.6 a samochód ogromny. Chyba espace. Do tego jak włączysz tryb "sport" to wszystko zmienia kolor na czerwony i z głośników leci odgłos V6.

Ma
Sak
Ra

az poszukam....
  • Odpowiedz
Motoryzacja poszla w złym kierunku, rezygnując z dużych V8

Kiedyś 5.7 litra nazywano "smallblock" i był jedną z mniejszych dostępnych jednostek.


@111wafel111: Tylko w USA, a prawda jest taka, że o ile ta motoryzacja jest "romantyczna" i pobudza fantazje to jest po prostu bardzo mało praktyczna. Dla ogromnej części ludzkości samochód to narzędzie - musi więc być praktyczne, dlatego duże V8 zostały zmarginalizowane (bo przecież nie zrezygnowano z nich całkowicie).
  • Odpowiedz
@Jason_L_McCabe: i tak i nie. Praktyczność jest względna - w stanach w top sprzedających się samochodów są ford f150 i chevy silverado - pełnowymiarowe pickupy w standardowych wersjach z dużymi v8 i ekonomicznymi v6/v6turbo. Jasne, że część tych aut pracuje, ale nie da sie ukryć, że większość jest kupowana właśnie ze względu na rozmiar, dźwięk i "zawartość ameryki" , mimo że większosć czasu wożą powietrze.

Co do mojej wypowiedzi ... no
  • Odpowiedz
@Gummy: mam w 5,2 V8 sekwencję STAGa 300-8 na parowniku do 340KM REG i nawet nie czuć na czym jedziesz gdyby nie strzał zaworu w butli. stare duże silniki lubią LPG a ceny powodują że nawet przy spalaniu rzędu 20-25l nierzadko jest taniej niż jeździć dieslem
  • Odpowiedz
@111wafel111: No gdybym miał kupić takiego Chryslera 300c 5.7 HEMI o którym marzę ( głównie przez wygląd a nie silnik ) i go gazować to wolałbym się wstrzymać z zakupem i poczekać na czasy gdzie lepiej bym zarabiał i faktycznie stać by mnie było jeździć takim autem. Już pomijam fakt że mi wystarcza małe auto miejskie, bo jedyne co wożę to swoją dupę i siatkę z zakupami i zwyczajnie mały silniczek
  • Odpowiedz
@bsbs: Tak z czystej ciekawości podpytuję ile jest zabawy z montażem i wystrojeniem takiej instalacji. Kiedyś były jakieś teorie o tym że czasem coś nie wydoi i instalacja nie może zapewnić odpowiedniej dawki paliwa dla mocnej fałki, magie przy ustawianiu wtrysków kompensacje #!$%@?. Pewnie dawno i nieprawda.

Nieco ponad miesiąc temu zagazowałem swojego, ale mam 4 gary mniej niż Ty. Od razu po montażu jechał ciut gorzej niż na benzynie, ale
  • Odpowiedz
@Papasanbaba ale czemu? Co jest nie tak w jeździe na tańszym paliwie? Co jest złego w oszczędnościach?
Silnika specjalnie nie obciąża. Wykonanie przy tych silnikach jest idiotycznie proste. oszczędność dwukrotna conajmniej.

@Gummy: Dlatego nie przeglądam Auto Świata
  • Odpowiedz
@Gummy: specjalistą nie jestem ale w przypadku STAGa gośc podpinał się kompem był w stanie zczytać mapy z Kompa benzynowego i dostroić pod gaz. dużo zalezy też od parownika/parowników aby były na odpowiednią moc no i w przypadku V8 z tego co wiem w grę wchodzi praktycznie tylko sekwencja chyba że spalanie 40l/100KM nie robi to może być i 1gen. ;) żeby było zabawniej mam crossplane'a więc i gary nie lecą
  • Odpowiedz
@111wafel111: Złego nie ma nic, po prostu sama wizja butli w bagażniku itd. lipa DLA MNIE i tu podkreślam, dla mnie. Tak samo gdybym miał kupić auto sportowe, dla mnie takie auto to faktycznie musi być sport a nie golf gti, nawet gdyby ten golf miał lepsze osiągi. Poza tym nie chciało by mi się z tym #!$%@?ć i psuć sobie wnętrza jakimś czujnikiem i wskaźnikiem od gazu :P no i
  • Odpowiedz