Aktywne Wpisy
cinu4 +118
Najbardziej natrętnych neur0pków mam na czarno a i tak fala tuskoidów zalewa wykop przed wyborami. Gdyby mi ktoś w 2015 powiedział, że za 8 lat internet zacznie obciągać Donaldowi to bym wyśmiał, a teraz po prostu wiem, że ten naród skazany jest na bycie pod butem.
#bekazlewactwa #konfederacja #bekazpo #bekazneuropy #polityka #wybory
#bekazlewactwa #konfederacja #bekazpo #bekazneuropy #polityka #wybory
Ana77 +6
Potrzebuje opinii facetów i najlepiej 25+
Czy jest sens szukać kogoś sensownego na necie, mając same " trupy" w szafie? Generalnie ja i moje życie tak wygląda, że chyba najtwardszy by #!$%@?ł.
Mam 32 lata, niska, mało atrakcyjna dziewczyna ( taka nie wylaszczona, byle jaka szara myszka)
Pracuje od lat z ojcem, mały biznes, powiedzmy warzywniak, żenująca praca, staram się teraz rozwijać w coś bardziej szlachetnego. Mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu z kotami
Czy jest sens szukać kogoś sensownego na necie, mając same " trupy" w szafie? Generalnie ja i moje życie tak wygląda, że chyba najtwardszy by #!$%@?ł.
Mam 32 lata, niska, mało atrakcyjna dziewczyna ( taka nie wylaszczona, byle jaka szara myszka)
Pracuje od lat z ojcem, mały biznes, powiedzmy warzywniak, żenująca praca, staram się teraz rozwijać w coś bardziej szlachetnego. Mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu z kotami
Gdy admin ułoży rozkład na dany dzień, to ma on obowiązywać w tej właśnie wersji. Czyli gdy ktoś teraz zmieni nazwę przystanku, nazwę trasy czy nawet jej przystanek początkowy i końcowy, to już przydzielony rozkład ma pozostać bez zmian. Odpada więc proste dołączenie w rozkładzie kluczy obcych np. do tras.
Myślałem nad następującymi rozwiązaniami:
1. Zablokowanie edycji przystanków/tras - rozwiązanie najłatwiejsze i w przypadku przystanków nawet sensowne (bo wiadomo, że przystanek "Rzeszów" nie powinien stać się nagle przystankiem: "Kraków"), jednak w przypadku tras wymuszałoby to na administratorze ręczne dodawanie nowych rekordów, co niekoniecznie byłoby wygodne (zwłaszcza, że są kolejne warstwy abstrakcji, o czym pisałem).
2. Odkładanie danych aktualnych na moment układania rozkładu w tabeli z rozkładem. Wtedy zamiast kluczy obcych w tabeli z rozkładem zapisuję nazwy przystanków, tras, itp. Wadą jest duża redundancja i utrudnione raportowanie (żeby raportować np. odjazdy z danego przystanku musiałbym dokonywać agregacji po polach tekstowych).
3. Przerobienie edycji przystanków i tras tak, aby w rzeczywistości dodawały nowy rekord (z nowym ID) powiązany z poprzednim, zamiast zmiany obecnego. Stary rekord byłby natomiast oznaczany jakąś flagą i ukrywany. W ten sposób mógłbym w tabeli z rozkładem korzystać z kluczy obcych, bo dane rekordów przystanków i tras tak naprawdę nigdy by się nie zmieniały. W tej chwili nie potrafię przewidzieć negatywnych konsekwencji tego rozwiązania.
Które rozwiązanie wydaje Wam się najlepsze? Bardzo chętnie poczytam też Wasze pomysły na rozwiązanie tego problemu.
#sql #bazydanych #webdev
Wadą rozwiązania jest komplikacja operacji na bazie.
@Ginden: OK, czyli podejście trzecie. Dzięki.