@SkrimMoar: Z przodu tarcza pływająca, a z tyłu bęben - trochę hipsterstwo konstrukcyjne, ale może by nawet fajnie wyglądało (oczywiście jak pominie się ten nieszczęsny amortyzator).
@SkrimMoar: ale to nie rób wsi tylko wytłumacz mi dlaczego amortyzator nie jest wstanie utrzymać takiej masy mimo że pracuje w dobrym zakresie. bo tamten koleś już usunął swój post bo chyba się skumał że nie ogarnął.
@baba_by_sie_jednak_przydala: Bo masz źle wyliczony punkt w którym ma być zamocowany i kąty pod jakimi ma być zamocowany (o ile dobrze zrozumiałem, chodzi o widelec).
@baba_by_sie_jednak_przydala: No bo widać jaka część ciężaru całości opiera się na przednim kole, a jaka ma się opierać na tym amortyzatorze. Choćbyś tam dołożył równolegle drugi taki, to prawdopodobnie zupełnie nic by to nie dało.
@TheMasterChief: Mi to pomimo tarczy z tyłu służy on wyłącznie do spowalniania w jeździe z małymi prędkościami. Raz założone tylne klocki maja u mnie dożywocie, że tak to ujmę. Gx
@jeloo: Amor w ułożeniu pionowym owszem pracuje trochę inaczej bo punkt przyłożenia na wahaczu nie wędruje częściowo po promieniu tylko w miarę równolegle do amora. W przypadku poziomego montażu punkt ruchomy czyli na wahaczu może przesuwać się nieco mniej przy tym samym skoku osi koła tylnego w zależności na jakiej długości ramieniu względem osi wahacza jest punkt mocowania. Ale jeśli różnica nie jest duża a amor nie pochodzi z dwustronnego motocykla
@SkrimMoar: No ale przecież napisałeś że na oko widać że to nie ma prawa działać.
@baba_by_sie_jednak_przydala: Czy wy dyskutujecie o tym TYLNYM zawieszeniu? Przecież tutaj jest zmieniony KIERUNEK pracy amortyzatora - gdy obciążasz motur, wahacz idzie do góry, więć amortyzator ROZCIĄGA się (podobnie jak sprężyna) ? Czy tam zrobiona jest jakaś dźwignia ("łącznik" na ośce) zmieniająca kierunek ruchu?
Tak czy inaczej - jest tu dźwignia - długość całego wahacza tylnego
Komentarz usunięty przez autora
@l__g: napraw.
Raz założone tylne klocki maja u mnie dożywocie, że tak to ujmę.
Gx
W przypadku poziomego montażu punkt ruchomy czyli na wahaczu może przesuwać się nieco mniej przy tym samym skoku osi koła tylnego w zależności na jakiej długości ramieniu względem osi wahacza jest punkt mocowania. Ale jeśli różnica nie jest duża a amor nie pochodzi z dwustronnego motocykla
@baba_by_sie_jednak_przydala: Czy wy dyskutujecie o tym TYLNYM zawieszeniu? Przecież tutaj jest zmieniony KIERUNEK pracy amortyzatora - gdy obciążasz motur, wahacz idzie do góry, więć amortyzator ROZCIĄGA się (podobnie jak sprężyna) ? Czy tam zrobiona jest jakaś dźwignia ("łącznik" na ośce) zmieniająca kierunek ruchu?
Tak czy inaczej - jest tu dźwignia - długość całego wahacza tylnego