Wpis z mikrobloga

#wiedzmin3

Po instalacji patcha 1.12 zauważyłem następujące defekty:
1) W Novigradzie i Oxenfurcie pojawiły się mikroprzycięcia. Są nieznaczne, ale bardzo denerwujące, ponieważ występują co kilka sekund i są zauważalne. Liczba klatek cały czas grubo powyżej 35. Wcześniej wszystko chodziło jak marzenie bez najmniejszych problemów (i5-6600K, 16GB DDR4, GTX 970, dysk Samsunga 250GB). Na terenie otwartym jest dużo lepiej;
2) Wywaliły się wszystkie mody - nawet po pobraniu (niby) zgodnych z 1.12 wersji nie chcą się one poprawnie skompilować. Przez to nie działają mi mody dające expa za niskopoziomowe zadania oraz znoszące poziom ekwipunku.
Bez expa jakoś przeżyję, w końcu i bez tego ludzie grę kończyli. Ale ekwipunek to inna sprawa. Wykonuję quest


I oczywiście musiałem się tam rozebrać (mój błąd i niedopatrzenie - to chyba logiczne, że w łaźni trzeba zrzucać ciuchy...). I teraz jestem goły i wesoły, a mam sprawdzić kanały. Będzie fajnie.
Z tego, co czytałem - problem jest bardzo poważny, nawet na Reddicie nieźle na to psioczą. Na forum Cdprojektu udostępnili już zdekompilowane skrypty, aby ułatwić modderom pracę - pozostaje tylko czekać...

I tutaj mam dwa pytania:
1) czy na wersji GoG da się wrócić do 1.11? Jestem skłonny zaakceptować potencjalne bugi i niedociągnięcia tej wersji - do dnia dzisiejszego nie napotkałem na niej żadnego problemu poza naprawdę drobnymi pierdółkami.
2) czy po powrocie do wersji 1.11 save z 1.12 będą kompatybilne? Uprzedzając pytanie - tak, nie zrobiłem kopii sejwów, a Redzi zoptymalizowali je. W jedynce i dwójce pod koniec gry miałem po kilkaset zapisów, tutaj jest ich kilka i w ciągu jednej godziny dało radę nadpisać wszystkie.
  • 7
@jagoslau: mam to samo jeżeli chodzi o mody, przestał mi działać friendly HUD, co najgorsze jak go wyłączam gra też mi się wykrzacza. A najwyraźniej CDPR pokasowało jakieś komentarze i nie wiadomo kiedy będzie update. I tak siedzę i czekam kiedy będę mógł w końcu Wiesława odpalić na nowo. Ogólnie sporo narzekań na ten patch jest ( ͡° ʖ̯ ͡°)
jaki jest sens używać moda do braku lvli ekwipunku?


@ladzik: Bo ograniczenie levelowe to największa (w sensie pozbawiona logiki) głupota, jaka może być. Geralt jest mistrzem miecza, któremu mało kto może dorównać - ale nie może wziąć do ręki lepszego miecza, bo... no właśnie, czemu? To samo ze zbrojami. Nie założysz lepszej, ponieważ nie. Ale uwaga - kopniesz szczura, zdobędziesz 1pkt doświadczenia i wskoczy ci poziom - nagle już możesz...
Tak,
@jagoslau: ja też gram na najwyższym teraz poziomie i fakt, łatwo nie jest ale wg mnie o to chodzi żeby nie było łatwo. Jakbym chciał łatwo to bym obniżył poziom trudności. Wymagany lvl oręża czy pancerza może i jest bezsensu ale jak mieliby to zastąpić, żeby jakoś to spójnie wyglądało? Mogli wprowadzić statystyki siły, która byłaby wymagana do dźwignięcia oręża (np jak w gothicu) ale to tak na prawdę by nic
@ladzik: W pierwszej części było to dobrze rozwiązane - obrażenia bazowały na rozwijanych umiejętnościach, a miecze dawały tylko bonusy i dodatkowe efekty. Tutaj mamy na odwrót - to miecze dają podstawę obrażeń, na którą wpływają nasze umiejętności.

Rozwiązać można to tak, jak w części drugiej - bandyci i żołnierze mieliby do dyspozycji tylko standardowe miecze, te lepsze mogłyby być dostępne w schematach (potrzebujących drogich i rzadkich składników, za którymi trochę trzeba
@krasnalik: Jeśli GOG nie pobiera automatycznie, to można ręcznie pobrać plik patchwitcher31.10-1.12_2.0.0.42.exe. Widziałem go na portalu gry-online (więc pewnie na innych też jest), oprócz tego masa ludzi udostępnia go na torrentach.

Ale uwaga - mody się wysypują na tym patchu i żeby to naprawić, trzeba trochę modyfikować skrypty .ws (w moim przypadku wystarczyło uzupełnić jedną linijkę, ale ja korzystam już tylko z jednego moda).