Wpis z mikrobloga

#programowanie

Mirki mam do Was takie pytanie. W ramach nauki programowania chciałbym napisać tekstową, internetową grę RPG coś ala Vallheru czy Orodlin. Zastanawiam się jednak cały czas na jaką formę się zdecydować. Jeden pomysł to wykonanie gry w PHP w postaci przegladarkowej. Druga opcja to klient gry napisany w C++ jako aplikacja do pobrania. Gra ma korzystać z bazy danych SQL. Osobiście skłaniałbym się ku kliencie tylko zastanawiam się czy taka forma nie odstraszy potencjalnych graczy. Jeśli chodzi o moje umiejętności to C++ ogarniam chyba nawet dobrze, PHP tylko podstawy. SQL znam na tyle żeby bez problemu poradzić sobie z utworzeniem i obsługą bazy. Robiłem też kiedyś projekt w C++ z obsługą bazy danych więc temat nie jest mi całkowicie obcy. Prosiłbym doświadczonych osób o poradę jaki sposób będzie lepszy. Pozdrawiam :-)
  • 8
  • Odpowiedz
@mikra25: W sumie dość prosty, trzeba tylko przyzwyczaić się do paru rzeczy, które robi inaczej niż inne (obiekty oparte o prototypach, brak integerów, różnice między implementacjami, parę drobiazgów w innych miejscach) i ewentualnie obczaić DOM, jQuery i inne biblioteki w miarę potrzeby – ale to norma we wszystkich językach.
  • Odpowiedz
@mikra25: a czy to nie jest tak, że ludzie grają w gry internetowe(przeglądarki) również/przede wszystkim dlatego, że wystarczy "wejść na stronkę" i nic nie pobierać?

Jakoś nie widzę sensu robienia gry w okienku która ma wyglądać jak przeglądarkowa. Może gdyby to było 3D/2D(chociaż w dzisiejszych czasach i do małych gier to i tak da się załatwić w JS)...
  • Odpowiedz
WebGL / Canvas pozwala na odpowiednio 3D(i 2D też) i 2D gry. @mikra25 , roznica miedzy grami w przegldarce a na desktopie w dzisiejszych czasach troche sie zaciera.
  • Odpowiedz