Wpis z mikrobloga

Levorga ciąg dalszy!
W ten jeden wieczór podczas którego miałem przyjemność pośmigać nowym kombi Subaru, zdążyłem jeszcze zmierzyć przyspieszenie w ten niedoskonały, lecz dający pojęcie o tym co i jak, sposób.
Wynik daleki od ideału - Levorg zasługuje na mocniejszy silnik, niestety dostępny tylko w Japonii.
Dla wielu osób zaletą będzie skrzynia - doskonale dobiera obroty, jest odpowiednio szybka i generalnie nie można jej nic zarzucić. Łopatki działają szybko - mam wrażenie, że nieznacznie szybciej niż w klasycznym automacie i nieznacznie szybciej niż w dwusprzęgłowym DSG.

Wrażenia z jazdy w bardziej obszernej formie w przyszłym tygodniu na carburatorze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motoryzacja #carburator #samochody #subaru
  • 7
@wycz: bo od CVT najwięcej osób odrzuca jednostajne wycie. Po prostu ludzie są przyzwyczajeni do zmiennych obrotów podczas przyspieszania.
CVT generalnie są efektywne i oszczędne, jednak przez specyficzne odczucia płynące z jazdy nie są zbyt popularnym rozwiązaniem.
CVT subaru działa tak, że gdy chcemy skorzystać z więcej niż 50% mocy skrzynia udaje klasyczny automat zeby zniwelować wycie które wpływa głównie na wrażenia z jazdy.
W dieslu wg mnie jeszcze mniej czuć
@macq2309: bardzo przyjemne auto. W trybie sport S# skrzynia działa rewelacyjnie. Nie wiem o jakim wyciu mówisz? Jeździłem takim przez dwa tygodnie 2.0 turbo jako auto zastępcze.
@ama-japan: wycie pojawia sie w zwykłych CVT, ktore nie symulują zmian biegów tak jak to w subaru. Wycie - dlatego, ze obroty podczas przyspieszania utrzymują się na stałym poziomie co sprawia wrażenie jakby silnik głośno "wył". 2.0 turbo... Zazdroszczę ( ͡° ͜ʖ ͡°)