Wpis z mikrobloga

@kamdz: Podstawowa różnica miedzy tramwajami, a pociągami jest taka, że tramwaje nie posiadają hamowania opartego na pneumatyce
  • Odpowiedz
@Pirat: a może by tak całość, gdzie na końcu jest też pokazany rzeczywisty przypadek:
CAŁOŚĆ FILMU

W odcinku top gear chyba kiedyś widziałam jak było pokazane, że właśnie koła są stożkami by działały, ale tego nie widać na pierwszy rzut oka, bo krzywizna jest nieduża. Tu jest pokazana animacja na ekstremalnym przypadku, by lepiej zobrazować działanie.
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: czekaj, ale im większe skręcenie wzdłużne torowiska tym mniejszy udział ma dyferencjał bo różnica długości między jedną szyną a drugą się niweluje. To chyba ma zastosowanie tylko w przypadku kiedy takiego wyprofilowania terenu zrobić nie można, np dla tramwajów. Mam rację?
  • Odpowiedz
@mcjposp: Zawsze na zakrecie. Masz zakret, jedna szyna jest dluzsza od drugiej, wiec jedno kolo musi pokonac dluzsza droge od drugiego, a os w pociagu jest sztywna. Tak wiec dzieki pochyleniu torowiska oraz/lub sile odsrodkowej pociąg się zsuwa na tych stozkowych kolach, zmieniajac niejako srednice kol po obu stronach.
  • Odpowiedz