Wpis z mikrobloga

@StachuStach: od dawna moc podaję się na kołach, nie na wale silnika, wiec skrzynia ma dużo do rzeczy.

@almost: prawdopodobnie inne głowice, większe zawory w M5, agresywniejsze krzywki wałków, inna charakterystyka kolektorów, wydech o mniejszych oporach. Dwie turbiny, ale nie znaczy, że takie same, nie zdziwię się jak M5 ma większe kosztem lagu. Zwróć uwagę o ile wyżej M5 osiąga pełną moc, prawdopodobnie cały silnik jest optymalizowany pod
  • Odpowiedz
Najnowsze 550 ma obecnie 450 koni. A różnica to głównie ograniczenie mocy ze względu na marketing M. Podobnie rzecz się ma z 1m, które ma ograniczoną moc by nie było szybsze niż m3/m4
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Ofszorowiec: Widziałem w jakiejś gazetce test BMW serii 6, które było tylko trochę wolniejsze od M6, a za "oszczedzone" pieniądze można było kupić jeszcze jakieś skromne BMW 2, wiec widać, że chcą oznaczać M jako coś niezwykłego.
  • Odpowiedz
@almost: Konstrukcyjnie silniki N63 (550i) i S63 (M5) są bardzo podobne. Różnica polega na osprzęcie (550i to dwie zwykłe turbiny, M5 to 2x twinscroll) i przekonstruowanym układzie wydechowym zwiększającym wydajność turbin. Zdrowe sztuki często wypluwają na hamowni więcej niż 560KM, czasem nawet 600-610. Generalnie z tym silnikiem BMW poleciało sobie trochę w #!$%@?, bo o ile do tej pory modele z serii M gwarantowały jakąś ekskluzywność technologiczną (silniki projektowane od
  • Odpowiedz
porównujesz 550i do M5? To dwa kompletnie rózne auta lol :P


@damian_co_dalej: chłopie, dwa kompletenie, podkreślam KOMPLETNIE różne? Kompletnie różne to może być 120d i M5. Beka z typów co myślą jacy to oni nie są świadomi motoryzacyjnie i podają 2 dośc podobne samochody i piszą jakie to te samochody są kompletnie różne xD
F10 550i i F10 M5 oczywiście się różnią ale na pewno nie są kompletnie różne :D
  • Odpowiedz