Cześć Mireczki spod #motoryzacja i nie tylko. Mógłby mi ktoś polecić jakąś książkę wnikliwie opisującą budowę samochodu? Nie znam się na tym za bardzo, a chciałbym mieć o tym jakiekolwiek pojęcie. Wiedzieć jak pracuje samochód i poszczególne jego podzespoły. Wiem, że po jednej książce tego nie ogarnę, ale chciałbym mieć jakiś punkt zaczepienia. Dodam, że zainteresowanie wynikło z tego, że mój dziadek oddał mi Mercedesa W124 z 1989 niestety w opłakanym stanie. Nie chce wydawać fortuny na mechaników, a taka "samonaprawa" (szukanie usterek itp.) może być ciekawą formą dokształcania. Ktoś ma jakieś propozycje ?
@norbss94: na TVN masz teraz dwa ciekawe programy na ten temat. W jednym rajdowiec opowiada jak działają samochody a w drugim jakiś gościu pokazuje jak wykonać proste naprawy. Sporo można się też dowiedzieć z "Samochód marzeń - kup i zrób".
A jeżeli chcesz bardzo dokładnie poznać to książki Rychtera są popularne, uczą się z nich w szkołach.
@oficer-prowadzacy: Gaśnie przy zmianie biegów, szarpie przy wiekszych prędkościach, a silnik jest oblegany przez sreberka (?). @wykopowy_tester: już taką zamówiłem ;)
@norbss94: Jeśli to benzyna to pewnie jeszcze na wtrysku KE-Jetronic. Zagazowana? O co chodzi ze sreberkami to nie mam pojęcia. Najpierw posprawdzaj wszystkie rurki podciśnieniowe, które kończą się w kolektorze ssącym, może łapie gdzieś lewe powietrze, następna sprawa to roździelacz zapłonu czyli standardowo do sprawdzenia i zapewne do wymiany kopułka, palec, kable wys. nap. i świece. Sprawdź też cewke zapłonową. Dalej ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, może pompa nie domaga. Ostatnio
@m00n: Nie wiem co do mnie piszesz, ale jak przyjdzie książka i poczytam na forum to sie dowiem ;) wiem natomiast tyle, że to benzyna 2.0 z gaźnikiem. Bez gazu. Z czasem posprawdzam wszystko to co napisales ;)
@norbss94: bo to nie jest problem ze sprzegłem, tylko to co kolega @m00n pisał, musisz sprawdzić, czy nigdzie nie łapie "lewego" powietrza, ale wnioskuję po twoim opisie "sreberek", że dziadzio łatał wszelkie nieszczelności taśmą klejącą, przez co może gasnąc przy zmianie biegów (zbyt uboga mieszanka). Weź zrób kilka dokładnych zdjęć silnika "i okolic" szczególnie tych "Sreberek" i przewodów na jakich się znajdują i zarzuć tutaj albo do mnie na PW.
@Vein: Teraz nie mam takiej możliwości, bo aktualnie nie ma mnie w domu przez 3 tyg (studia), ale z twoich sugestii i z tego co zdążyłem wyczytać w internecie to faktycznie to może być te lewe powietrze. O ile mnie pamięć nie myli to te sreberka były nawijane na jakieś grube plastikowe rury z takimi "żebrami" a'la gumowa rura od odkurzacza.
Szukam adresu i telefonu do @Karakan2540 za podanie prawdziwych płacę 500. Jest z #wroclaw Siedzi na tagach #siatkowka i #famemma Jak ktos ma, zapraszam na priv, dogadamy szczegóły
#w124 #mercedes ##!$%@? #samochody
Jak konkretnie wygląda ten "opłakany stan" balerona?
Kopci? Rdzewieje? Coś się popsuło?
A jeżeli chcesz bardzo dokładnie poznać to książki Rychtera są popularne, uczą się z nich w szkołach.
@wykopowy_tester: już taką zamówiłem ;)
Może sprzęgło albo skrzynia biegów do wymiany?
W aucie znajomego też szarpało po zmianie biegów i wymiana sprzęgła na nowe pomogła.