Wpis z mikrobloga

Cześć Mireczki spod #motoryzacja i nie tylko. Mógłby mi ktoś polecić jakąś książkę wnikliwie opisującą budowę samochodu? Nie znam się na tym za bardzo, a chciałbym mieć o tym jakiekolwiek pojęcie. Wiedzieć jak pracuje samochód i poszczególne jego podzespoły. Wiem, że po jednej książce tego nie ogarnę, ale chciałbym mieć jakiś punkt zaczepienia. Dodam, że zainteresowanie wynikło z tego, że mój dziadek oddał mi Mercedesa W124 z 1989 niestety w opłakanym stanie. Nie chce wydawać fortuny na mechaników, a taka "samonaprawa" (szukanie usterek itp.) może być ciekawą formą dokształcania. Ktoś ma jakieś propozycje ?

#w124 #mercedes ##!$%@? #samochody
  • 19
  • Odpowiedz
@norbss94: na TVN masz teraz dwa ciekawe programy na ten temat. W jednym rajdowiec opowiada jak działają samochody a w drugim jakiś gościu pokazuje jak wykonać proste naprawy. Sporo można się też dowiedzieć z "Samochód marzeń - kup i zrób".

A jeżeli chcesz bardzo dokładnie poznać to książki Rychtera są popularne, uczą się z nich w szkołach.
  • Odpowiedz
@norbss94: Jeśli to benzyna to pewnie jeszcze na wtrysku KE-Jetronic. Zagazowana? O co chodzi ze sreberkami to nie mam pojęcia. Najpierw posprawdzaj wszystkie rurki podciśnieniowe, które kończą się w kolektorze ssącym, może łapie gdzieś lewe powietrze, następna sprawa to roździelacz zapłonu czyli standardowo do sprawdzenia i zapewne do wymiany kopułka, palec, kable wys. nap. i świece. Sprawdź też cewke zapłonową. Dalej ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, może pompa nie domaga. Ostatnio
  • Odpowiedz
@m00n: Nie wiem co do mnie piszesz, ale jak przyjdzie książka i poczytam na forum to sie dowiem ;) wiem natomiast tyle, że to benzyna 2.0 z gaźnikiem. Bez gazu. Z czasem posprawdzam wszystko to co napisales ;)
  • Odpowiedz