Wpis z mikrobloga

Mirki, ma ktoś z was Civica ufo? Zastanawiam się nad kupnem czegoś takiego i chciałbym się dowiedzieć jak to stoi ze spalaniem, psuciem się (albo i nie), kosztami części, które co jakiś czas trzeba wymieniać jak w każdym samochodzie. No i z wygodą jazdy na dłuższych trasach czyli takich po ok. 300km.

Ewentualnie polecilibyście coś do 25k zł? Od razu mówię, że golfiak i bmki odpadają. Interesuje mnie tylko benzyniak i nie starszy niż 2006-2007.

#motoryzacja #honda #samochody
  • 16
  • Odpowiedz
@krecikBMC: wygoda jazdy 300km praktycznie w każdym samochodzie klasy C nie istnieje. Z tego co wiem to samochód ogólnie ok swego czasu dość łatwo się go można było pozbyć, padają różne drobne elementy ale nic co by raczej unieruchomiło pojazd. W tej cenie na 300km wygodne to jest c5 mk1 po lifcie (tak jestem monotematyczny). Może jakieś volvo się trafi. W sumie nie napisałeś wiec zakładam, że szukasz w manualu
  • Odpowiedz
@ksiak: teraz mam Cordobę tyle, że z 96 i wypadałoby już ją na emeryturę do domu spokojnej starości powoli odsyłać. Automat czy manual to wszystko jedno dla mnie.
Cytrynka znaczy ta? tak? http://otomoto.pl/oferta/citroen-c5-lift-1-8-16v-piekny-zadbany-z-niemiec-ID6y4l6B.html#0ce4987aeb
407ka fajna, zawsze mi się podobała, ale z drugiej strony wydaje się trochę duża.

Wiesz może jakie są koszty utrzymania C5 i 407? Czy raczej muszę sobie poszukać sam? :P
  • Odpowiedz
@krecikBMC: ja mam takiego 1.4 od nowości, 190kkm, pomijając rzeczy na gwarancji (drobiazgi) nie zepsuło się absolutnie nic. Mocy to nie ma, ale udało mi się zejść na trasie poniżej 5l, standard przy w miarę dynamicznej jeździe to 8.5/6l
  • Odpowiedz
@krecikBMC: tak, dokładnie ta, tylko silnik minimum 2.0 bo to ciężki samochód. Niestety tam automat był 4o biegowy i chyba niektóre 2007 miały 6 biegów ale to musisz doszukać. W tej cenie co podałeś spokojnie pełna opcja ze skórą, grzanymi fotelami i skrętnymi ksenonami spokojnie wyciągniesz. Co do kosztów to ta c5 powinna być tańsza niż 407. W c5 masz hydro w 407 jest pneumatyczne które podobno dość drogo wychodzi.
  • Odpowiedz
Niestety tam automat był 4o biegowy


@ksiak: to tylko tak poglądowo :P pierwsza opcja z góry. Dzięki za rady, jeszcze pogarniam po znajomych moze ktoś ma takie coś. No i się do salony przejdę zobaczyć jak to wygląda na żywo :P
  • Odpowiedz
jeśli nie zależy Ci na spokojnej jeździe powyżej 140 (bo fest głośno się robi) to bierz japońca.


@FlameVinci: no to lipa, bo ja przeważnie jeżdżę tymi "szybkiego ruchu" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@krecikBMC: Mam diesla i parę razy zdarzało mi się jeździć nim w góry po 400-500km w jedną stronę. Dla mnie podróżuje się super, na fotele jestem dosyć wyczulony ale w ufo nie mam z tym problemów. Jedyna usterka która mi się przytrafiła to wariujące wycieraczki - naprawione w ciągu jednego popołudnia. Graty eksploatacyjne w normalnych cenach, to co mi się nie podoba to sworznie dolnych wahaczy które są niewymienne, trzeba
  • Odpowiedz
@krecikBMC: mam 5 lat od nowości 1.8. Uwielbiam ten samochód. Spalanie średnie 7,5, miasto 8,5-9, trasa nawet 5,6. Jeżdzę zazwyczaj rodzinnie czyli 3 osoby i graty do pełna. Z usterek drobiazgi. Odpukać przez te 5 lat nic. Koszt części to średnia polka ( mam na myśli oem). Najlepiej mieć mechanika który siedzi w hondach. Tylko nie bierz czarnego bo #!$%@? dostaniesz z tym lakierem. Pytaj o co jesCze chcesz.
  • Odpowiedz
@krecikBMC: honda lubi wyzsze obroty i jak ja wkręcisz to swietnie sie zbiera. Z silnikiem 1.8 nie ma tym problemu, nawet z kompletem ludzi na pokładzie.. Tak jak ktos napisał przy większość prędkościach jest głośnawo, ale nie ze nie da sie jechać i głowa boli. Ale już swobodna rozmowa z pasażerem na tylnej kanapie wymaga glosniejszego mówienia. Kwestia przyzwyczajenia. Głownie jeżdzę trasy i wrzucam z reguły tempomat i 120 na
  • Odpowiedz
@krecikBMC: Też mam, type-s z silnikiem 1.8. Dosyć dużo jeżdżę (3h dziennie gdzieś), i powiem, że mocy jest w sam raz, na gazie spala 9-10 litrów, tak jak pisze @elmo141 przy 140 da się jechać, jak najbardziej, ale pewnie czymś w stylu accorda by pewno było lepiej. Jak nie wahasz się z kręceniem pod czerwone, to mocy nie brakuje nawet na autostradzie. Byłem w Chorwacji nim, zajechałem bez problemu,
  • Odpowiedz