Wpis z mikrobloga

@EzioAuditoreDeFirenze: @TripleSec: jak to w odwrotną stronę? zamiast np 1-3-4-2 będzie 2-4-3-1 i co to da? zgaśnie? przecież przy normalnym układzie na wsteku silnik nie zaczyna pracować "odwrotnie" (oczywiście pomijam przypadki gdy zacznie pracować np tłokiem w dół :))

edit: kierunek napędu nie zależy czasem od przekładni?
  • Odpowiedz
@Cender: miałem w domu 105 a póżniej 105 Lux z biegami w podłodze , na tej pierwszej uczyłem się prowadzić , pedały miłay taki skok że trzeba było wchodzić pod kierownicę żeby je nadusić a z walki z drążkiem przy kierownicy nie zawsze wychodziłem bez zgrzytów :)
  • Odpowiedz
jak to w odwrotną stronę? zamiast np 1-3-4-2 będzie 2-4-3-1 i co to da?


@iryss: Mógłbyś to wyjaśnić? :)

kierunek napędu nie zależy czasem od przekładni?


I tak i nie. Zależy co masz na myśli. Kierunek obrotu kół zależy od tego jaki masz bieg wrzucony. Czyli od ilości przejść (kół zębatych przejściowych). Czyli jeden zespół kół zębatych odwraca obrót. W przekładni samochodowej na gifie poniżej dla biegów w przód masz dwie
5.....h - > jak to w odwrotną stronę? zamiast np 1-3-4-2 będzie 2-4-3-1 i co to da?

...

źródło: comment_CDbbmaBO4G3nMxO2EPchv1EsDDsynjbB.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@5th: wszystko to najświętsza prawda, mówiąc przekładnia miałem na myśli zespół przeniesienia napędu... silnik rzędowy nie ma możliwości "odwrotnego" działania. A wtedy gdy zmieni się kolejność zapłonu na cylindrach np zamieniając nasadki na świecach silnik zgaśnie, bo rozrząd jest ustawiony na "starą" kolejność, nie wierzę także w możliwość zmiany kolejności cyklu zapłonów za pomocą aparatu zapłonowego- tu możliwe jest jedynie sterowanie kątem wyprzedzenia. Rozumiem, że autor faktopedycznego faktu miał na myśli
  • Odpowiedz