Wpis z mikrobloga

@detektor_szczescia: @e_bob: Większość ludzi nie ma nawet pojęcia, że klika reklamy. Zrób prosty test i spytaj znajomych - czy i gdzie są reklamy w Google ;) W AdWords wpłacasz kasę i od razu się wyświetlasz, na wyniki seo często trzeba czekać kilka miesięcy. Na dłuższą metę seo może okazać się lepsze, bo płacimy stałą opłatę niezależną od ilości kliknięć.

Planerem za bardzo bym się nie sugerował, stawki często są zupełnie
@detektor_szczescia: planer jest #!$%@? - także uważaj bo często mocno kłamie co do stawek i ruchu.
nadal źle traktujesz adwords, to jest kanał dodatkowy a nie podstawowy - najlepiej jest robić obie rzeczy. Dobrym przykładem jest efekt synergii - jeśli masz frazy brandowe to bardzo robi się często na nie kampanie adwords i dobre seo.

A teraz wyjaśniam co to jest - jak ktoś wpisze dany brand i pojawi się samo
@detektor_szczescia: Generalnie dla każdego słowa najlepiej zrobić kampanię testową - sprawdzisz ile Ci wyjdzie CPC, czy dana fraza w ogóle Ci konwertuje. Następnie oceniasz koszty pozycjonowania tych słów (czy to samodzielnie, czy też zlecasz wycenę jakiejś agencji) i na tej podstawie powinieneś ocenić co wybrać. Nie dla każdych słów opłaca się pozycjonować, bo szybciej, taniej i pewniej wyjdzie w Adwords. Dla innych jest za to zupełnie na odwrót.