Wpis z mikrobloga

Czy może ktoś polecić jakaś dobra lustrzankę dla amatora? Kompletnie nie znam się na specyfikacjach związanych z obiektywami czy ogólnie aparatami. Lubię się natomiast trochę bawić w grafice komputerowej i chciałbym mieć możliwość pobawienia się ze zdjęciami .raw. Aparat służyłby mi generalnie do okazjonalnego robienia zdjęć rodzinnych i czasami w plenerze. Chciałbym wydać maks 1500 zł. Biorę także pod uwagę używki. #fotografia
  • 19
@miliradian: pixelpeeper jest, super ale trzeba wziąć pod uwagę że sporo zdjęć tam jest robiona świetnymi obiektywami np. Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD, Nikkor 85mm, które są czasami wielokrotnie droższe niż ten aparat. Ten Tamron to koszt ponad 3k.
105ka nikkora jest całkiem spoko jeżeli chodzi o kitowe


@miliradian: 105 tak, ale 18-55 jest bardzo kiepskie. Poza tym zwróć uwagę że ten obiektyw to ok. 900 zł. Więc pewnie wykracza poza budrzet.

a co sądzicie o aparatach Sonego? Warto rozpatrywać? Wiem że najważniejszy jest obiektyw i do których są one stosunkowo tanie?


@oranje: O Sony się nie wypowiem bo nie wiem. Jeśli chodzio tanie obiektywy to ja zmieniłem Nikona
@siejacy: jeżeli warto byłoby to do 2000 zł. Tak jak mówiłem szukam również używanych. Liczę że dla początkującego wyhaczę jakiś lepszy sprzęt z obiektywami lepszymi niż standardowe.
@oranje: jak nie masz doświadczenia jak pisałeś wcześniej, to nie wchodziłbym na twoim miejscu w sprzęt używany. Na co zwrócić uwagę: 1. przebieg, obecnie zespół migawki lustrzanek cyfrowych wyciągają około 100 000 klapnięć, nie piszę o drogich modelach pełnoklatkowych, które robią pół miliona. 2. Czysta niepogięta migawka 3. sprawdzić, czy jest czyste wnętrze aparatu 4. zdjęcie próbne na niebo sprawdzasz tak czy nie ma syfów na matrycy co objawi się punktami