Wpis z mikrobloga

Mam pewien problem w 3ds maxie 15. W trakcie zwykłego, prostokątnego zaznaczania w viewporcie, gdy w scenie znajduje się kilkaset i więcej obiektów, to 3ds max nie zaznacza mi wszystkich obiektów objętych obszarem zaznaczenia. Losowo wybiera sobie elementy, które w danej chwili chce mu się zaznaczyć... I nie ma znaczenia, czy z listy wybieram zaznaczanie geometry, czy shapes, czy kamer. Po prostu #!$%@? strzela focha i zaznacza losowo obiekty, mimo iż powinien zaznaczyć wszystkie, które są wewnątrz prostokątnego zaznaczenia (tak było we wcześniejszych wersjach 3dsmaxa).
W tej chwili, aby być pewnym, że zaznaczeniu ulegnie wszystkie np 200 słupów, to muszę kliknąć ctrl+a, a później odejmować selekcje które mnie nie interesują...
Spotkał się ktoś kiedyś z takim problemem?
#3dsmax #grafikakomputerowa
BqqB - Mam pewien problem w 3ds maxie 15. W trakcie zwykłego, prostokątnego zaznaczan...

źródło: comment_ojW5FmSGzKuA9d5JWsGPfZ1S2dIdSrfm.jpg

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@newerty: ignore backfacing jest pod modyfikatorem, a ja chcę po prostu zaznaczyć cały model który składa się z setek elementów (nie zgrupowanych, nie sanowiących jednego obiektu) i część z tych elementów nie zostaje zaznaczona. Nie wiem czemu. (ten problem zauważyłem odkąd zainstalowałem 3ds maxa 15)
  • Odpowiedz
@BqqB: jak ty tam upchałeś setki elementów? Każdy słupek to inny element? Oo Z resztą nie ważne.

Jesteś pewien że te elementy nie są zaznaczone? Tzn na słabszych konfiguracjach 3ds i gmax potrafią nie podświetlać wszystkiego co jest zaznaczone, na ogół wystarczy poruszyć kamerą. Zaznacz wszystko i przesuń w którymś kierunku. Jeżeli nie jest to tylko glitch graficzny to ja nie wiem. Google it :)
  • Odpowiedz
@maciejpiotr_ A to jak renderujemy interior z pełnym wyposażeniem to napewno jedziemy na full collapsie :D Chyba że renderujesz na celeronie i masz problem z wyrenderowaniem 100 piłeczek leżących na płaszczyźnie w tej samej teksturze w rozdzielczości 640x480.

Interiory potrafią mieć ilość obiektów liczoną w tysiącach i to często hightpoly niżeli lowpoly.
  • Odpowiedz