"Metro w Szanghaju – system metra w największym mieście Chin, Szanghaju. System obejmuje zarówno linie metra (地铁) oraz kolejki miejskiej (轻轨). System został otwarty w 1993 roku jako trzeci w Chinach, po Pekinie i Tiencin. Od tego czasu metro w Szanghaju stało się jednym z najmłodszych i najszybciej rozwijających się systemów metra na świecie. Dzisiaj, dwanaście linii metra (z wyłączeniem Transrapid Szanghaj), 289 stacji i ponad 439 km tras czyni je najdłuższym systemem metra na świecie. Średnia dzienna liczba pasażerów wyniosła 6 700 000 w 2012, a 9 marca 2013 ustanowiono nowy rekord wynoszący 8 486 000." Źródło:https://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Szanghaju #chiny #shanghai #metro #gif #ciekawostki
@ButtHurtAlert: Warszawie bardziej potrzebne jest usprawnienie komunikacji niż tworzenie nowych linii. Więcej buspasów, więcej pojazdów w godzinach szczytu żeby nie przejeżdzać przez centrum 40 min autobusem wypchanym po brzegi.
@JJSpecial: Raczej ograniczenie ilości samochodów jak tylko się da, ale nie na siłę tylko sprawną i wygodną komunikacją miejską żeby ludziom nie opłacało się jeździć samochodem.
@Gospodzin: stary, ludzie nie jeżdżą samochodem, bo im się opłaca tylko z wygody albo muszą się kisić (dostawcy, kierowcy itp.). Trzeba tak nauczyć się kierować ruchem i udoskonalać infrastrukturę, żeby kierowcy mieli dobrze, rowerzyści mieli super, a transport miejski był zajebisty i super tani, nie tylko relatywnie.
Źródło:https://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Szanghaju
#chiny #shanghai #metro #gif #ciekawostki
@XpedobearX: owszem, potrzeba.