Wpis z mikrobloga

Obwodnica Gołdapi - droga o pasach ruchu 2+1

Niby jest to zwykła droga, standardowa szerokość w zasadzie, tylko metrowych pasów na poboczach nie ma. Największą różnicą od zwykłych krajówek 1+1 jest to, że ta droga posiada przeplatane pasy do wyprzedzania w obu kierunkach. Tutaj akurat drugi pas kończy się, ale dalej zaczyna się ( czy też kończy się) pas do wyprzedzania dla przeciwnego kierunku. W ten sposób kierowcy mają cyklicznie możliwość wyprzedzania wolniej jadących pojazdów, a ryzyko zderzeń czołowych jest w zasadzie wyeliminowane - jeżeli kierowcy stosują się do oznakowania drogi. Taka droga jest bardzo praktyczna i bezpieczniejsza niż standardowe krajówki. Jest niewątpliwie gorsza niż autostrada, ale jest też od niej dziesięciokrotnie tańsza w budowie - podobno. Może @Rusonaldo potwierdzi :)

Link do miejscówki

W komentarzu przykład drogi 1+1 z bardzo szerokimi poboczami, gdzie wystarczy przemalować jezdnię, by uzyskać taki sam efekt.

#drogi #budownictwo #bezpieczenstwo #brd #samochody #motoryzacja #prawojazdy
pogop - Obwodnica Gołdapi - droga o pasach ruchu 2+1

Niby jest to zwykła droga, st...

źródło: comment_23NXgnQTvTgR0W4Ldl7yQMSRzExLlWJz.jpg

Pobierz
  • 20
@pogop: Podobnie jest na krótkim odcinku dk94 koło Środy Śląskiej i na niektórych odcinkach dk8 w stronę Kudowy od Wrocławia ( na górkach oczywiście ). Ps. Akurat o obwodnicy Gołdapi tego nie wiedziałem, choć co 2 miesiące przecinam ją jadąc z centrum Gołdapi na Węgorzewo - w tym miejscu to zwykła krajówka.
@killerpizza: wykaz wziąłem z artykułu na temat, gdzie podali wykaz, pewnie niekompletny, bo artykuł sprzed roku:

przykłady dróg w przekroju 2+1 pasowym w Polsce:

-obwodnica Gołdapi,

- obwodnica Olecka,

- obwodnica Kępna,

- obwodnica Siedlec,

- obwodnica Mrągowa,

- obwodnica Żyrardowa,

-odcinek pomiędzy Piaskami a Łopiennikiem.

Źródło: drogizaufania.pl
@pogop: Z listy obwodnicę Mrągowa potwierdzę, natomiast o jaką obwodnicę Kępna chodzi, to niewiem.. ;) Ps. Mają dopiero zbudować S11 na linii północ-południe, jak chodzi o Kępno. Pewnie za rok-2 ujrzymy.
jakby ludzi stosowali się zawsze do przepisów to nie byłoby żadnych wypadków.


@CichyGlosZTyluGlowy: Zdjęcie z pierwszego komentarza. W tym miejscu wyprzedzać można z dwóch kierunków. Decyzja i ocena ryzyka należy do kierowcy. Jeżeli się uda nie złamie przepisów, jeśli się nie uda, wówczas złamie, bo nie wolno powodować zagrożenia, ani doprowadzać do wypadków. Na drodze 2+1 wystarcza nie przekraczać podwójnej ciągłej i wszystko będzie dobrze.
Brak separacji przeciwnych kierunków jazdy, brak poboczy i te bariery przy krawędzi, bleh ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@Kabel: NA autostradzie A2 pic related bariery tylko minimalnie dalej są

co do braku poboczy, to wolę dodatkowy pas do bezpiecznego wyprzedzania

co do braku separacji, to mam nadzieję, że nie jesteśmy aż takim narodem debili, żeby nie stosować się do tych kresek na drodze, zwłaszcza, że za kilometr masz
pogop - > Brak separacji przeciwnych kierunków jazdy, brak poboczy i te bariery przy ...

źródło: comment_PC0sZKjrR0DdHrsJnG7Ek0k5AKVGEnGK.jpg

Pobierz
@Rusonaldo: taka droga jest jakoś szersza od standardowej DK i czy można, jak napisałem we wstępie, niektóre drogi po prostu przemalować, jak np. DK11, zlikwidować pobocze i domalować dodatkowy pas ruchu?

Zastanawiałem się też nad ewentualnym dodatkowym oznakowaniem takiego wynalazku, ale takie, jak obecnie jest stosowane chyba jest wystarczające.
@pogop:

§ 37.1.Pobocza gruntowe drogi klasy GP i dróg niższych klas powinny mieć szerokości, z zastrzeżeniem § 38, nie mniejsze niż:

1)1,50 m - na drodze klasy GP,

2)1,25 m - na drodze klasy G,

3)1,00 m - na drodze klasy Z,

4)0,75 m - na drodze klasy L lub D.

2.Pochylenie poprzeczne gruntowego pobocza na odcinku prostym lub na odcinku krzywoliniowym o pochyleniu >poprzecznym jezdni jak na odcinku prostym powinno