Wpis z mikrobloga

Wysłałem do serwisu ASUSa w Koszalinie Nexus'a 7 z uszkodzonym wejściem ładowania (microUSB). O ile dopuszczałem ewentualną wątpliwość serwisu czy aby uszkodzenie podlega gwarancji, to kompletnie nie spodziewałem się diagnozy jaką otrzymałem. Otóż serwis stwierdził naruszenie plomby i utratę gwarancji z tego powodu.
Z taką diagnozą absolutnie się nie zgadzam, tablet był używany przez 14latkę, której nie interesuje co siedzi w środku. Jestem całkowicie pewien że od momentu zakupu do wysłania do serwisu nikt nie rozbierał urządzenia.

Teraz pytanie, co mogę w takiej sytuacji zrobić, jak odwołać się od takiej diagnozy serwisu, czy mam jakieś szanse?

Na stronie Asusa przy mojej reklamacji serwis zamieścił zdjęcie, jak rozumiem ilustrujące zerwaną plombę, zamieszczam poniżej.


#asusserwis #asus #serwispc #tablet
Pobierz piotr-gwicz - Wysłałem do serwisu ASUSa w Koszalinie Nexus'a 7 z uszkodzonym wejściem...
źródło: comment_mpVapN4f2BZcKfddrrRcfVTlgmpUvMRC.jpg
  • 22
Tak, w tym względzie ufam 14latce, interesują ją ciuchy, kosmetyki, muzyka etc. wnętrze tabletu absolutnie nie. Jak coś niedziała zawsze jest: "tato coś się popsuło" i tyle.
@piotr-gwicz: Niestety to znana praktyka serwisów gwarancyjnych w Polsce, są o tym całe watki na forach w Internecie. Na wykopie też sporo o tym było, a Asus korzysta chyba z najgorszych firm w tym względzie. Generalnie Ci co tam pracują mają instrukcje, że jeżeli problemu nie da się rozwiązać w 15 minut, to dłuższa naprawa jest nieopłacalna, więc mają udowodnić nawet samemu uwalając sprzęt, że to z winy właściciela i odesłać.
Co ciekawe mogą mi to naprawić, 200 zł netto za robociznę i 50 zł za modół do wymiany, jednak co ciekawe 200zł netto życzą sobie kosztów operacyjnych w wypadku odstąpienia od naprawy. Szantaż ?!?!?

Czyli rozumiem żadnej drogi odwoławczej raczej nie znajdę.
200 zł netto za robociznę


@piotr-gwicz: wat?! :o stary, mógłbym ci to za 50zł wymienić. to jest 10 min roboty max :P

Btw. pracowałem w serwisie ASUSa, ale w Holandii i tam naprawialiśmy wszystko jak leciało. Nikt się nie przejmował tymi plombami. Tutaj powinna być właśnie naklejka na tej śrubce pomiędzy dwoma taśmami, ale widać, że ktoś ją odkleił, bo na śrubce zostało jeszcze trochę kleju (dlatego jest taka biaława)
Sam bym to zrobił, gdybym wiedział jaka jest sytuacja, przelutował złacze bądż wymienił cały układ. Ale niestety ...

Dzięki za objaśnienie jak to jest z plombą.
@piotr-gwicz: Otwieranie nexusa bez specjalnych narzędzi zazwyczaj prowadzi do uszkodzenia ekranu(ta ciemna czarna ramkna), Co do tej plomby, nie powinni na to zwrocic uwage gdyz, kabel od ekranu LCD (ten pomaranczowy) ma tasme ktora jest pod chlodzeniem plyty glownej. I wyglada na to ze bylo nie ruszane. Moja propozycja, odwolac sie bezposrednio do asus polska. jesli chcesz wiecej szczegolow pisz.
@piotr-gwicz: W nexusie sa 2 plomby, jedna na plycie glownej, druga na sub pcb (tam znajduje się port usb) Wiec tak naprawde naruszenie plomby nie powinno odzialywac na osobny modul układu (pomijajac ze w polsce maja fioła na punkcie plomb). Warto sprawdzic czy komputer "widzi" urzadzenie, port usb w tych nexusach jest najczęstszą usterką.
@Sefni: Dziękuję za odpowiedź.
Złącze było wyrobione, uszkodzone z zewnątrz, można było odpowiednio dociskając kabel naładować tablet, działała również komunikacja z komputerem, dlatego też pisałem że brałem pod uwagę ewentualne odrzucenie reklamacji ze względu na uszkodzenie mechaniczne, chociaż nie do końca bym się z tym zgodził.
Tablet często się nagrzewał przy wymagających apkach, czy wysoka temperatura mogła ewentualnie doprowadzić do odklejenia plomby?
Wiesz może na jaki adres e-mail najlepiej wysłać odwołanie
@piotr-gwicz: do jakiego serwisu wysyłałeś? Czy nie był to przypadkiem NMC-PE Polska?
Też miałem z tym serwisem problem z naprawą Nexus 7 2012 3G.
Nexus uległ awarii 6 dni przed końcem gwarancji - zawieszał się na logo nexusa, na forum XDA przeczytałem że na 100% siadły pamięci i trzeba wymienić cała płytę głowną.
Według serwisu tablet został naprawiony, UWAGA!! wgrali tylko nowego andoida i jako sprawny (według nich) odesłali do sklepu,
@mrbarry: Wysłałem do Koszalina,czyli do tego samego serwisu. Koresponduję cały czas, upieram się przy swoim, ale niestety, póki co, nic nie wskórałęm - plomba uszkodzona, po gwarancji, taka procedura, takie stadndardy ... .Możesz mi podać adresy,telefony pod które uderzałeś w swojej sprawie?