Wpis z mikrobloga

Mam pytanie o LPG, nurtuje mnie kwestia założenia instalacji do mojego nowego nabytku. O ile poprzednia moja e39 to było jeszcze w miare proste M52B20 i gaz fajnie chodził to moja nowa e39 to już M54B22, a z tego co słyszałem M54 są znacznie bardziej wrażliwe przy zakładaniu gazu. Problemów chciałbym uniknąć, bo autem za miesiąc jade 1500km. Macie jakieś doświadczenia czy coś, bo poważnie się nad tym zastanawiam. Przy okazji robie #pokazauto :)
#samochody #motoryzacja #bmw #e39 #lpg
Kejran - Mam pytanie o LPG, nurtuje mnie kwestia założenia instalacji do mojego noweg...

źródło: comment_uaqeTMzKXKWKcY7OKaapDgrQyIbpcVqW.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Kejran: wystarczy wybrać dobrego gazownika, takiego którynie robi autokalibracji tylko ustawia na trasie i hamowni+dobre jakościowo komponenty. Miałem gaz w e46 (54b30) i nie miałem problemu, koszt instalacji 3 lata temu mnie wyszedł ok 4k z butlą itp. Samym autem robiłem ok. 3,5 - 4k km na miesiąc.
  • Odpowiedz
@Kejran: Do M54 potrzeba dobrego sterownika od gazu, żeby nie "rozjeżdżał" map benzynowych i żeby nie było potem cyrków z "check engine". Po za tym będzie chodzić tak samo jak i na M52. Z tego co kojarzę, Landi Renzo ma całą instalację specjalnie pod M54, z samych sterowników to sterownik Tech 316/326 też dobrze sobie radzi, STAG też ma to już opracowane jeśli się nie mylę. Także przy dobrych komponentach
  • Odpowiedz
@Kejran: osobiscie swojego czasu latalem na Landi Renzo w M52B28 z 99' i wszystko chodzilo pieknie. Przejezdzilem 170k kilometrow i gdyby nie wypadek to pewnie nadal smigalbym nim. Jezeli dbasz o wymiane filtrow itd to wszystko jest ok. W kolo weszla mi butla okolo 70litrow - polecam.
  • Odpowiedz
@Kejran: Wybierz sobie kogoś ze swoich okolic z lpg-forum i będzie ok. M54 to nie jest żadne perpetuum mobile, żeby był problem z zagazowaniem tego. Wybór sterownika też zostaw gazownikowi bo to on będzie to stroił, a nie Ty więc nie ma sensu się upierać na np. Landi Renzo, które jest cholernie drogie.
  • Odpowiedz
@Kejran: lpg-forum.pl i szukasz polecanego gaziarza w okolicy. do gościa z mojego miasta (nowotczyński) podjechałem to stało pełno aut, były rejestracje chyba i z poznania i z białegostoku
  • Odpowiedz
  • 0
@kujtek: @Lukassz: @eru: O to się zbytnio nie martwie, bo mam gaziarza lokalnego, który moją poprzednią e39 ogarnął bez problemu, jeśli silnik nie jest taki wybredny to czemu nie. W każdym razie była jeszcze opcja e36 na M50/M52 lub e39 M52 lub w dieslu.
  • Odpowiedz
bierz staga ;)


@sorek: @Kejran: Tylko staga sprzedają z najtańszymi podzespołami jak wtryskiwacze valtek typ 30 i za słabymi reduktorami do tego silnika jak z czymś lepszym. I jak powie tylko, że chce staga to mogą wsadzić słabe wtryski i za mało wydajny reduktor. Ale dobry instalator nie powinien zrobić czegoś takiego.
  • Odpowiedz
Nie masz się czego, aż tak obawiać. Sprawdź stan techniczny auta prze montażem, jeżeli będzie wszystko ok to możesz się podjąć montażu lpg. Ja u siebie w tej wersji mam włożoną instalację firmy BRC i póki co nie narzekam, a nabiłem już na niej 50 tys. km
  • Odpowiedz