Wpis z mikrobloga

@myszczur: masz rację kumplu ! Mam brere i złego słowa o niej nie powiem. Może diesel do niej nie pasuje bo mam w nim ropniaka 2.0 170KM ale jak na razie nie zanosi się na zmianę :)
Przez 2 lata jedyną jej awarią była awaria ABSu.
@myszczur: Dowiem się po wakacjach, taką mam nadzieję;P Ale celna uwaga, oczywiście koszty utrzymania nieporównywalnie większe, może nie tyle boję się spalania, co kosztów hamulców, przepływomierzy i innych eksploatacyjnych pierdół.. Teraz mam m.in. alfę i przez 8 tys. km nie potrzebowała ani złotówki, przyznam ze pod tym względem miło mnie zaskoczyła:) Zobaczę jak zarobię w wakacje, ewentualnie jak zblednę przy m5 to wejdę w e39 z m60-m62 bo też jest całkiem
@canar: Chyba Ci coś się pomyliło! Prowadzenie Alfy jest po prostu genialne. Skąd masz takie dziwne informacje? Jeździłem tą ostatnią BMW trójka (nie M, tylko jakimś zwyklakiem) to mi pływała na każdym zakręcie i cieszyłem się, kiedy mogłem przesiąść się spowrotem do Alfy (Alfa też nie GTA a na drodze zachowuje się cudownie).
@bmbcz01 Mam alfę 156, jeździłem 159, a o tym, że alfa gt ma paskudny torque steer piszą nawet na angielskiej wikipedii. Tylko z lsd q2 jest trochę lepiej. Załóż tam koła które sensownie lepią i wyglądają, np. 225/40/18 i spróbuj pojeździć w koleinach:D Układ może i jest responsywny i na gladkiej równej drodze skręca się przyjemnie, głównie przez szybki układ kierowniczy, ale to jak auto zachowuje się na nierównościach przy przyspieszaniu i
@canar: Mogę się zgodzić, że zwykła Alfa w porównaniu do M3 jest pod względem prowadzenia gorsza, ale to tak jakby porównywać jakąś zwykłą BMW 3 do Alfy GTA - tam też będziesz miał sporą różnicę. Chociaż jak będziesz miał okazję to przejedź się jakąś mocniejszą Giuliettą i prowadzenie jest genialne w każdych warunkach. Albo polecam też zainteresowanie się starszymi np. jakąś 155, które jest autem dla prawdziwego mężczyzny. Wszystko chodzi ciężko
@bmbcz01 Nie jeździłem gta, nie mówię też że giulietta się źle prowadzi, musieli to w końcu kiedyś poprawić:) Chodzi mi o 156, 166, 159 i gt w zwyklych wersjach. Jest dużo aut przednionapędowych w tej samej klasie które nie mają tej przypadłości. Ale ogółem ja jestem przeciwnikiem fwd, może jakiś najnowszy hot hatch by mnie urzekl, ale nie na dlugo, najeździłem się za dużo na torach i drogach autem rwd;))
@canar: Nie wmówisz mi, że BMW 3 przewyższa jakością prowadzenia Alfę 159. Zgodzę się na wszystko, lepsze fotele i pozycja za kierownicą, lepsza jakość wykończeń, plastiki nie trzeszczą ale nigdy nie dam się przekonać, że BMW prowadzi się lepiej (choć nie mówię, że źle).
Nie twierdzę, że Alfa jest idealna i bez problemu wskażę samochody, które prowadzi się lepiej, ale BMW?

Jakie widzisz zalety tylnego napędu nad przednim przy zwykłej jeździe
@bmbcz01 Co ja Ci będę wmawiał:) Każdy ma swój gust. Uważam, że e90 ma bardziej dopracowany układ kierowniczy i całą resztę i tyle, brat miał takie w 3 litrowym dieslu i xdrive i jezdziło się tym bardzo dobrze, kleiło jak szalone, może ty mówisz o e36 albo jechałeś jakąś sztuką z wybitym zawiasem;) A zalety rwd dla przeciętnego kierowcy jeżdżącego po bułki może wydają się być znikome, dla mnie jednak to jak
Zrównałeś xdrive z tylnym napędem? Chyba trochę przesadziłeś. Chyba, że chodziło Ci o porównanie BMW z xdrive z Alfą z przednim, ale to też mija się z celem. O zaletach rwd i fwd można rozmawiać bez końca i każdy i tak będzie miał swoje zdanie.