Wpis z mikrobloga

Oż#!$%@?, udało się! Po długich godzinach designowania i implementowania w parserze drzewa AST, mega-w-pytke-finalna-i-nie-ruszam-jej-już składnia nowego języka programowania Intuicio++ jest w końcu gotowa! ^^ Teraz muszę wracać do implementacji w kompilatorze translatora kodu do assemblera VMki.
(Gist: https://gist.github.com/PsichiX/15b708b6f3675b86fbe4)

Teraz możecie hejcić, albo chwalić składnię, czy też rzucać propozycje (które by weszły do implementacji po opublikowaniu toolsetu) ()


#intuicio #ipp #ptakopysk #xenoncore3 #gamedev #programowanie #nocnazmiana (a dam jeszcze #ciekawostki - bo może kogoś zainteresuje polska twórczość :3)
PsichiX - Oż#!$%@?, udało się! Po długich godzinach designowania i implementowania w ...

źródło: comment_i0lTIisduSUmMFJOuqgz79VDpDqffU5M.jpg

Pobierz
  • 12
@afe1: w I++ nie ma podziału na delete i delete[], bo maszyna wirtualna Intuicio pod spodem zawsze usuwa wszystkie elementy. Precyzyjniej: new zawsze tworzy obiekty tak, jakby tworzył tablice, niezależnie czy podasz ilość elementów, czy nie (w pamięci to i tak bufor bajtów)
@PsichiX: Czyli dla kazdego obiektu zapisujesz: jego dlugosc + dane. A jak jest tablica tablic....tablic obiektow dlugosci 1bajt, to sporo pamieci leci na przetrzymywanie samej dlugosci?
@afe1: tak samo sie dzieje z c/c++ - pod spodem wartość przed miejscem wskazywanym przez wskaźnik to ilość danych (bez tego delete[] by nie działało) - tak więc nie tracę nic, bo inaczej tego się nie rozwiąże :P