Aktywne Wpisy
WenerowaAngela +33
Echh spanie w jednym łóżku ale pod osobnymi kołdrami to coś zajebistego.
Możemy dzieciuta wziąć bez kombinowania do łóżka, nie ma walki o kołdrę, stary nie narzeka że śpię w skarpetkach, albo że mam za długie paznokcie. Jedyny minus to to że nie można się fajnie przytulić w nocy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Możemy dzieciuta wziąć bez kombinowania do łóżka, nie ma walki o kołdrę, stary nie narzeka że śpię w skarpetkach, albo że mam za długie paznokcie. Jedyny minus to to że nie można się fajnie przytulić w nocy ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Patanou +1
czy taki komputer wystarczy na początek kupowany głównie w celu korzystania z różynch narzędzi AI, bardziej podstawowch?
Procesor: Intel® Core™ i7 3770 3.4 GHz ( 3,9 GHz Turbo Boost )
Pamięć RAM: 16 GB DDR3
Dysk: 1000 GB SSD
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050Ti
Zasilacz: Silent 500W ATX
czy 1800zł to dobra cena za nowy?
budżet max 1800zł
#komputery #pytanie #informatyka #programista15k
Procesor: Intel® Core™ i7 3770 3.4 GHz ( 3,9 GHz Turbo Boost )
Pamięć RAM: 16 GB DDR3
Dysk: 1000 GB SSD
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050Ti
Zasilacz: Silent 500W ATX
czy 1800zł to dobra cena za nowy?
budżet max 1800zł
#komputery #pytanie #informatyka #programista15k
Fragment książki „W Mgnieniu Oka – Sztuka Montażu Filmowego” autorstwa Waltera Murch opowiadający o filmie „Czas Apokalipsy” (1979) Francisa Ford Copolli. Murch jest montażystą tego filmu.
„(…) Biorąc pod uwagę czas, jaki potrzebny był do zakończenia produkcji filmu (przez jeden okrągły rok montowałem obraz, a przez drugi przygotowywałem i miksowałem dźwięk) okazuje się, że była to najdłuższa postprodukcja obrazu, z jaką przyszło mi się zmierzyć. (…)
(…) Jedną z przyczyn tak czasochłonnej postprodukcji była zapewnie ogromna ilość nakręconego materiału: 370 000 metrów (taśmy filmowej), czyli ponad 230 godzin. Przy uwzględnieniu gotowego filmu, który trwa niecałe dwie godziny i dwadzieścia pięć minut, otrzymamy stosunek dziewięćdziesiąt pięć do jednego, czyli dziewięćdziesiąt pięć minut, których widz nigdy nie ujrzy, przypadających na jedną minutę jaka znajdzie miejsce w gotowym filmie.
Dla porównania średni stosunek tych zmiennych w przypadku filmów kinowych równy jest około dwudziestu do jednego. (…)
(…) Na przykład jedna z obszerniejszych scen: atak helikopterów na punkt Charliego, odbywający się w takt Cwałowania Walkirii autorstwa Wagnera, odgrywany był jako rzeczywiste wydarzenie, a więc nagranie bardziej przypominało dokument, niż serię specjalnie wymyślonych zdjęć. To była choreografia na olbrzymią skalę, obejmująca cały szereg osób, maszyn, kamer i pejzaży, tak jak by ktoś wprowadził w ruch diabelski młyn, który wymknął się spod kontroli.
Kiedy rozbrzmiało słowo „Akcja” miejsce to przypominało pole bitwy: osiem obracających się równocześnie kamer (na ziemi i w helikopterach), a w każdej załadowane trzystumetrowe (jedenastominutowe) akty filmu.
Zakładając, że operacja przebiegała bez problemów, po każdym takim ujęciu zmieniano ustawienia kamery i cała zabawa zaczynała się od nowa. A potem znów i jeszcze raz, dopóki nie uznali, że mają już wystarczająco dużo materiału, czyli jakieś 2 400 metrów taśmy (półtorej godziny) na każde ujęcie. Wszystkie ujęcia były inne, tak jak w prawdziwym materiale dokumentalnym.(…)
Budżet filmu wynosił 31 500 000 dolarów, co na owe czasy było sumą ogromną. - Pstronk
Zapraszam do subowania tagu #kuchniafilmowa, gdzie wrzucam i wrzucać będę filmowe ciekawostki dotyczące filmów, scen, ludzi kina, warsztatu i scenopisarstwa. Plusy natomiast motywują mnie do pisania nowych wpisów. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Polecam posłuchać podczas czytania
http://www.imdb.com/title/tt0102015/
@Zuchwaly_Pstronk: Dla porównania średni stosunek tych zmiennych w przypadku filmów kręconych w PRL było trzy do jednego, tyle wynosił przydział taśmy, dlatego dużo rzeczy w ówczesnych filmach jest źle zagrane czy pojawiają się wpadki, nie było po prostu taśmy na duble.
http://niniwa22.cba.pl/zulawski_przewodnik_1.htm
http://niniwa22.cba.pl/zulawski_przewodnik_2.htm
O taśmach mówi w pierwszeh połowie, na przykład tu: