Wpis z mikrobloga

Świat się kończy. Subaru w końcu zatrudniło designera! Co prawda póki co na praktyki (przód Volvo, linia boczna Mazda, światła Skoda & Mercedes) ale i tak jest postęp w stosunku do sraczki jaką przez lata wypuszczało studio projektowe Subaru.
Może w końcu chcą sprzedać więcej niż 10 szt. rocznie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #subaru #kijwmrowisko
źródło: comment_PPXpEDhSHjrAje1gxt7Opx0PKpED9eMG.jpg
  • 23
@benzdriver: Jest bardzo rozpoznawalne. Ale to już urosło do rangi "sekty". Jeśli marka chce żyć i sprzedawać masowo to muszą robić auta dla ludzi, a nie dla fanatyków.

To na zdjęciu przynajmniej ma jakieś proporcje, linię boczną etc. To, że jest ulepem kilku marek to już inna kwestia :)
@valdo: Czasem wydaje mi się, że gdyby nie rajdowa historia, która przyciąga pewną część kierowców i wyrabia opinię "zajebistosci" marki Subaru, to nie miałaby ona racji bytu. Kult tej marki podtrzymują tylko te mocne wersje i wynikająca z historii "lepszość".
@valdo: czy ja wiem czy to ulep? Ale co ja tam wiem, w końcu jestem fanem subaru a jak zacznę bronić design to zaraz będzie, że fanatykiem
( ͡º ͜ʖ͡º)
Spójrz lepiej jak wygląda nowy Outback. Jak dla mnie prezentuje się równie dobrze co Levorg i w końcu STYLISTYCZNIE nadąża za konkurencją.
A co do tego Levorga to jeszcze lepsze rzeczy dzieją się pod maską.
@
źródło: comment_Gmc2BT6jmvuAVDtWp9Tq7oQMzi3KggGr.jpg
@ArturVonFornal: Za kult tej marki odpowiada przezajebisty napęd na 4 koła i dźwięk silnika typu boxer. Problem w tym, że dla przeciętnego kowalskiego te dwie rzeczy to wady, a nie zalety.

Stały napęd na 4 koła tylko negatywnie wpływa na spalanie, a jazda na wczasy dwustukonnym boxerem jest po prostu męcząca.

@macq2309: Dokładnie, wreszcie stylistycznie zaczynają coś gonić, bo do tej pory był dramat.
PS W Levorgu pod maska akurat
@integra: dla mnie i dla Ciebie nie ;) ale my nie należymy do grupy pt. "przecietny Jan Kowalski właściciel Octavii 1.9 TDI", a to tacy właśnie napędzają sprzedaż nowych samochodów.
@valdo: w ogóle kurna wcale taki boxer nie jest jakoś mega głośny po pewnym czasie nawet go nie zauważa się. No cóż może więcej pali ale komfort 4x4 jest wart tego czy to na mokrym, zimą czy na plaży ( ͡º ͜ʖ͡º)

Tylko czemu jasnusze Octavii i Pasków przystawiają się na każdych światłach ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ
@valdo: nie do końca masz racje jesli chodzi o te wady.
Stały napęd na 4 koła nie podwyższa spalania na tyle zeby subaru się jakoś negatywnie wyróżniało od konkurencji. Jak jeżdzę outbackiem 2.5 to w mieście bez problemu (czyli bez ostrożnego traktowania gazu) robie wynik na poziomie 9-10 litrów a mam elastyczność i kulturę pracy znacznie lepsza niż rzędowe 2.0 o podobnej mocy. A wystarczy ze spadnie lekki deszcz i AWD
@macq2309: W dużych samochodach typu Outback spalanie ma drugorzędne znacznie. Ale w segmencie C już nie jest tak różowo.
Myślisz dlaczego w Europie prym wiodą małe doładowane diesle?

Stały napęd na 4 koła w czasach FWD + ESP (obowiązkowo montowane we wszystkich nowych autach) też nie jest wybitną zaletą. Do jazdy po mieście jest w 100% zbędny. Na trasie rzeczywiście daje poczucie bezpieczeństwa, ale szczerze jak jeżdżę, to raptem 2 razy
@Breados: tak bo toyota Honda i mitsubishi maja AWD i boxery. Nie do odróżnienia od subaru.
Juz bez przesady. Daleki jestem od twierdzenia ze plejady nadążają za trendami ale są dalej inna marka niż Nissan czy toyota.
@valdo: @macq2309: jak dla mnie subaru ma to 'cos'. Mowie o starszych modelach. Przewinelo sie kilka imprez czy legacy i bardzo fajnie sie tym jezdzilo. Jedyne co mi osobiscie sie nie podoba w tych samochodach to strasznie tandetne wnetrza i chociazby ksztalt wylacznikow itd. No ale to wspolna bolaczka azjatyckich samochodow. Jak sobie przypomne lexusy z lat '90 to podobny poziom zazenowania pod tym wzgledem... ;)
@macq2309: Oceniam tutaj tylko wrazenia estetyczne i wybacz, ale dawno juz nic nie wyszlo z Japonii w designie cos tak ponadczasowego jak Impreza pierwszej generacji, Supra trzeciej generacji, czy Prelude z czwartego "tloczenia". Chyba tylko Mitsubishi z Lancerem utrzymalo forme, a reszta to tak jak juz napisalem wczesniej, do zapomnienia.
@valdo: no nie wiem, ja na zmianę jeżdzę fwd i AWD i odczuwam różnice jak tylko jest mokro albo luźna nawierzchnia.
I doskonale prowadzenie to nie jest zaleta tylko dla miłośników motoryzacji.
Juz chyba wolałbym, zeby subaru umarło takie niż zaczęło produkować bezpłciowe samochody bo techniczna strona to ich najwieksza zaleta
@macq2309: Ja rozumiem Twoje argumenty. Jesteś świadomym użytkownikiem samochodu więc patrzysz na to nieco inaczej.

Ja z kolei nasprzedawałem się nieco nowych i używanych aut i wiem z jakiej perspektywy na auto patrzy przeciętny Kowalski. Dowodem na to jest chociażby fakt, że lwia część SUVów sprzedaje się z napędem FWD, bo kowalskiemu cztery laczki do niczego potrzebne nie są ;)
@macq2309: Paradoksalnie to lepiej dla tych Januszy, że biorą FWD, bo żaden sprzedawca nie mówi, że te elektroniczne AWD działa tylko w jeździe i jak zatrzyma takiego Tiguana w błocie, to mu się napęd rozłączy i tak czy siak musi startować z FWD :)