Wpis z mikrobloga

W laptopie Lenovo dziwnie zaczął działać wiatraczek, termin gwarancji mam aktualny(do końca lipca bieżącego roku), tak więc zaniosłem laptopa do sklepu gdzie go zakupiłem. Tam usłyszałem, że cała procedura może zająć nawet 2 miesiące, bo serwis jest w Niemczech, a oni wysyłają laptopa najpierw do swojej centrali, potem dopiero kilka laptopów do serwisu. Następnie sprzedawca polecił mi drogę kontaktu bezpośrednio z producentem, i zaznaczył iż będzie to szybsza droga rozwiązania sprawy. Z ciekawości zacząłem przeglądać internet na ten temat, czy błędnie zrozumiałem, że mają jedynie 14dni na ustosunkowanie się do mojego zgłoszenia? Dokładniej chodzi mi o czas poświęcany na wysyłanie laptopa do swojej centrali, zamiast od razu wysłać go do serwisu.
#prawo #reklamacja #gwarancja #naprawa #laptop #komputery
  • 10
@SamuraiOrigami: mylisz dobrowolną gwarancję z prawną rękojmią.
Powołaj się pisemnie na tą drugą i wyznacz im 2 - tygodniowy termin na na naprawę, zaznaczając, że po upływie tego terminu w wypadku gdy nie naprawią/ wymienią odstępujesz od umowy
@RobertTyward: Okej, dzięki za rozjaśnienie, czyli i tak powinno im zależeć by jak najszybciej wysłać laptopa do serwisu, a nie przeleżał u nich na magazynie w centrali, bo wtedy już nie mogą odpisać, że czekają na ekspertyzę jak nie podjęli się dostarczenia laptopa do punktu technicznego.
@lukasarei: Czyli mają wtedy 14dni na dokonanie naprawy, a nie tylko ustosunkowanie się do zgłoszenia z tytułu rękojmi? Załóżmy sytuację np gdy nie będą mieli odpowiedniej części do wymiany wskutek czego przekroczą termin, wtedy z automatu jest to rozpatrzone pozytywnie?
@SamuraiOrigami: Ja pitolę, ale wprowadzają cię w błąd, dyletanci prawniczy.

Nowelizacja kc ustanowiła rzeczywiście termin 14-dniowy dla gwarancji w przypadku gdy gwarant nie określił terminu wykonania swoich obowiązków. Ale to dotyczy umów zawartych po 25.12.
Zobacz na swojej karcie czy gwarant coś o tym napomknął? Jeśli nie, to kc mówi o "odpowiednim terminie", więc 2 m-ce to już za długo. Gwarant powinien ci umożliwić dostarczenie przedmiotu na jego koszt.

Możesz też
@Volki: 2 miesiące określił sklep w którym zakupiłem laptopa, jest to czas podany mi na całą procedurę gdy chciałem skorzystać z gwarancji. Najbardziej dziwi mnie wysyłanie laptopa najpierw do swojej centrali, zamiast od razu wysyłanie do serwisu producenta. W gwarancji nie ma żadnego terminu podanego na czas napraw, ten 25.12. rozumiem że 2014, ja zakupiłem laptopa w lipcu 2013. Zacząłem korzystać z kontaktu bezpośredniego z producentem, ale jeśli okaże się, że