Wpis z mikrobloga

#banki #tmobileuslugibankowedostarczaneprzezaliorbank #wtf #boldupy

Mirasy kochane, dogadujecie się Wy kiedy z bankami?

Tydzień temu zastrzegłem kartę, po czym zamówiłem nową.
W poniedziałek dzwonię, bo nie ma potwierdzenia jej wysyłki.
Dowiaduję się, że pierwsze słyszą o tym zamówieniu.

Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?


Ale jak to?

Dane osobowe nieaktualne, daj Pan skan dowodu i poproś jeszcze raz o kartę.

Tak też zrobiłem, obiecali że na drugi dzień roboczy, tzn we wtorek wyślą.
Dzwonię we wtorek- nie wysłali ()
OK, próbuję reklamacji.

ślijta mi proszę kartę szybko! opcja kuriera? jest! to nim poślijcie. PS. kurier gratis mile widziany.

Dziś- czwartek, dzwonię zapytać o status (bo od nich znów brak info o wysyłce i reklamacji)
Reklamacja rozpatrzona pozytywnie dziś o 9 rano, uznają-przepraszają.
Karta jednak poszła trybem slow-mail bo... wysłali ją w środę wieczór (kilka godzin wcześniej).

- ...ale za to, jeżeli przesyłka nie dojdzie w 2 tygodnie to nową wyślemy Panu kurierem gratis!

- wie Pan, zależy mi na czasie.

- no to mógł Pan najpierw złożyć reklamację a później zlecenie wydania karty i dostałby Pan kurierem.

- proszę Pana, reklamacji wydania karty by nie było, gdyby nie samo zlecenie wydania karty!

- no widzi Pan! związek przyczynowo skutkowy! Czy mogę w czymś jeszcze pomóc?


no i #pytanie na koniec:
Czy ktoś ma doświadczenie z jakimś private bankingiem?
Gdzie człeka troszkę mniej jak mięso traktują? :(
  • 16
  • Odpowiedz
@qbek: private banking to klienci zamożni lokują środki np. w sztabki złota, wina itp. Tutaj inaczej wygląda obsługa tego sektora tutaj tez są inne karty i nikt nie wysyła ich poczta. Dodatkowo z twojego opisu jesteś zwykłym detalicznym klientem jak większość z nas. Składasz reklamacje przez infolinię czego ty oczekujesz.?
  • Odpowiedz
@asiacz: hm... minimum ogarnięcia z ich strony byłoby miłe :)
Tzn. naprawdę nie chcę być zmuszony wysyłać każdej wiadomości do banku poleconym priorytetowym z potwierdzeniem odbioru ;)
Czy jest coś pomiędzy bankowością 'detaliczną dla każdego' a private bankingiem? Ewentualnie: jakie są progi wejścia?
  • Odpowiedz
Private banking jest gałęzią bankowości. Charakteryzuje się obsługą klienta zamożnego. Każdy bank określa własne kryteria klientów i próg wejściowy. Ogólnie mówiąc wysokie aktywa i usiedzieć suma na świecie i w Polsce do obsługi to 1 milion USD liczone na dzień kursu wejścia do banku. W Polsce jest kilka banków z tego sektora klienci są obsługiwane indywidualnie przy dobrej whisky i oddział zamykaja na ten czas.
  • Odpowiedz
@asiacz: ok, rozumiem, że to już progi za wysokie nawet dla wypokowego informatyka ;)
Powiedz mi tylko, czy jest coś pomiędzy?
@padobar: słowem nie wspomniałem, że koszt obsługi konta ma znaczenie ;-)
BTW Samo konto zakładałem jeszcze kiedy ten bank nie nazywał się tak fatalnie ;-)

Podsumowując: gdzie zachowają odpowiednią jakość obsługi? Nie zależy mi na drogim whisky i skórzanych fotelach w oddziale, chcę nowoczesnych usług i chociaż
  • Odpowiedz
@qbek: Myślę, że chodzi Ci o segment klienta zamożnego (nie mylić z private bankingiem). Jest to segment, gdzie miesięczne wpływy muszą wynosić około 5 000 - 7 500 zł w zależności od banku (mBank - Aquarius, Pekao - Premium, PKO BP - Aurum).
Dostajesz swojego "doradcę" i w większości placówek jesteś obsługiwany poza zwykłymi miejscami obsługi.
  • Odpowiedz
@asiacz: widocznie mnie coś ominęło, bo jakoś nikt mnie nie poinformował, że zajmuje się z ramienia banku moimi rachunkami/sprawami.
W ramach bankowości dla zamożnych chyba chodzi o coś więcej niż "zajmowanie się sprawami".
  • Odpowiedz
@jet: niezależnie jaka masz bankowość zawsze masz osobę odpowiedzialną za rachunek. A zajmowanie osobami zamożnym polega na dywersyfikacji portfela klienta.
  • Odpowiedz
@jet: powiesz coś więcej o tego typu usługach?
czy szukam ich w dowolnym banku po słowach 'segment klienta zamożnego' czy też każdy bank nazywa to inaczej?

@asiacz: nie nazwałbym doradcą losowo przydzielanego konsultanta w kołchozowej tele-firmie ;)
nie, nie podryw. po prostu chciałem zaznaczyć że to raczej segment dla ludzi, dla których to mityczne 10k miesięcznie to wydatki na waciki.
  • Odpowiedz
@qbek: Niestety każdy bank nazywa to inaczej żeby się "wyróżnić". Trzy Ci podałem, resztę znajdziesz pewnie na stronach banków. Coś kojarzę, że pod koniec ubiegłego roku (tak jakby 4 kw.) widziałem gdzieś zestawienie tych kont z progami, kosztami i atrakcjami. Niestety nie mogę znaleźć.
Wbrew temu co pisze @asiacz zajmowanie się klientami zamożnymi to nie tylko dywersyfikacja portfela ale również dopasowywanie produktów do potrzeb, negocjacje cenowe, bieżąca informacje itp.
  • Odpowiedz