Wpis z mikrobloga

Nie wiem czy kojarzycie, ale chodzi mi np. o mechanizm taki jak w Tibii. Jest sobie postać która chodzi no i mapa naturalnie wczytuje się dynamicznie. Zastanawia mnie jak to jest rozwiązane od strony technicznej.
@Krostel: w tibii sie wszystko laduje od razu, odpalony silnik i klient. zauwaz ze podczas gry na otsach jak cos sie wysypie to chary nie sa zapisywane. dlatego save serwera jest co np. 2 godziny. podczas saveu wlasnie zapisywane jest wszystko do bazy. kiedy gracz jest zalogowany, w bazie nic sie nie zmienia(lvl, pozycja itp) dopiero kiedy sie wylogujesz lub jest save rekordy sa aktualizowane.
Nie wiem czy kojarzycie, ale chodzi mi np. o mechanizm taki jak w Tibii. Jest sobie postać która chodzi no i mapa naturalnie wczytuje się dynamicznie. Zastanawia mnie jak to jest rozwiązane od strony technicznej.


@Krostel: Mapy do tibii ważą mało, a dostęp do nich jest potrzebny tak często że używanie do tego bazy byłoby zabiciem serwera. Rzeczy do których potrzebujesz szybkiego i częstego dostępu najlepiej trzymać w pamięci
@phyrexia2007: @Kiro: Tak tak, no tutaj troche moje niedomówienie, bo oczywiście nie wyobrażałem sobie tego w ten sposób, że np. grafiki będą wysyłane, aż takim laikiem nie jestem. Wiadomo, że wszystko jest po stronie klienta, chodzi mi teraz o sprawe budowania tego w calosc. Cytując zatem klasyka zeby wiadomo było gdzie #!$%@?ąć #!$%@?ąć płotek, a gdzie drzewko. No i w takim właśnie przypadku, korzysta się z bazy danych ?
@Krostel: Znaczy, teraz to się trochę zamotałem i nie rozumiem pytania. Jakiejś bazy musisz używać bo dane graczy, ich przedmioty, gildie itp. musisz gdzieś zapisać, a przecież nie zrzucisz tego do pliku. Samą mapę jako zbiór współrzędnych też mógłbyś trzymać w bazie, ale tu np. lepszy będzie plik i jakiś binarny format - szybciej to załadujesz przy starcie serwera niż z bazy. Z drugiej strony trzymając mapę w bazie można myśleć