Wpis z mikrobloga

cześć.
Zamierzam w końcu przysiąść porządnie, i zrobić od A do Z swoją pierwszą, kompletną małą gierkę.
Do tej pory bawiłem się sporo javascriptem - czysty canvas, bez żadnych bibliotek. Takie małe popierdółki mojego autorstwa:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/40352279/akhadoid/index.html
https://dl.dropboxusercontent.com/u/40352279/projwso/index.html

Pisanie wszystkiego od podstaw raz za razem jest męczące, stąd ten post. Potrzebuję jakiejś fajnej libki, która znacznie ułatwi mi pracę i zwiększy szansę na dokończenie gry :D

Nie oczekuję zbyt wiele, nie chcę rozbudowanego silnika przeładowanego zbędnymi funkcjami. Tak naprawdę jedyne czego potrzebuję to wydajna i wygodna obsługa sprite'ów (obracanie, skalowanie, może jakieś animacje), obsługa inputu, gamestate'ów, fajna do tego byłaby możliwość ładowania map z Tileda bez komplikacji.

Możecie zapodać czymś ciekawym?

Z góry dzięki :)

#gamedev #html5 #js #javascript
  • 13
@Arthes:

Przeglądałem twój kod. Idziesz w dobrym kierunku.

Przede wszystkim ogarnij jak działają prototypy w javascript, bo nie wykorzystujesz ich możliwości.

Co do CanvasQuery, to moja biblioteka, więc trudno mi wylgądać obiektywnie mówiąc o niej.

Nie jest dla ludzi, którzy nie potrafią sobie napisać kolizji, animacji czy sprajta - ale nie wiem jak tacy ludzie mają sobie w przyszłości poradzić z trudniejszymi tematami jak np sztuczna inteligencja czy organizacja architektury
@rezoner a zatem wybiorę twoją libkę, mam nadzieję że uda mi się doprowadzić grę do końca :)

A sama gra to dosyć prosty w założeniach tower defense, więc powinno się udać.
@Arthes: Jak ci nie idzie to obcinaj pomysły aż dojdziesz do samego sedna tego co chcesz zrobić. Zrób to - zobacz czy jest zabawne, a jak tak - to sam chętnie zaczniesz dokładać nowe rzeczy.

Jak masz zastój to każdą grę możesz też rozpisać na malutkie elementy i odchaczać:

wieżyczka
- wyświetlanie sprajtów
- strzelanie
---- obiekty poruszające się w danym kierunku
- stawianie

przeciwnik
- wyświetlanie sprajtów
---- sprajty obracające
@rezoner dzięki wielkie za cenne wskazówki :)
mam jeszcze pytanko - jak z czasem? Poświęcać na projekt czasu tyle ile się da (bo czasu wolnego mam baaaaaardzo dużo), czy też lepiej jakoś to dawkować, by się nie przepracować i nie stracić zapału/motywacji?
@Arthes: Rób co chcesz, tylko nie zarywaj nocy - zarwane nocki wypalają, a następny dzień jest stratny.
I ruszaj się :D Ja mam stepper i drążek, żeby nie szczeznąć. Jak łapiesz się na tym, że siedzisz 12 godzin przed kompem a robisz coś konkretnego tylko 4 - to znaczy, że za dużo siedzisz.