Wpis z mikrobloga

@jankowa78: dziwne, w takim razie zostaje ci googlowanie. Zostaje ewentualnie metoda zrobienia tła z colliderem, i wtedy robisz ray od kamery do kursora

ray = Camera.main.ScreenPointToRay(Input.mousePosition);

if (Physics.Raycast(ray, out hit, 1000))

mousePosPoint= new Vector3(hit.point.x, hit.point.y, hit.point.z);

^ Tak to u mnie wygląda
@jigsaw96: W końcu zadziałało ;d najpierw odkryłem, że po zmianie kamery na Ortographic mode wszystko zaczęło hulać no i wyszukałem że ktoś miał taki sam problem i poradził sobie tworząc raya z mouseposition, podobnie jak napisałeś + raycastował to na Plane, wygląda to tak:

public Vector3 GetWorldPositionOnPlane(Vector3 mousePosition, float z) {

Ray ray = Camera.main.ScreenPointToRay(mousePosition);

Plane xy = new Plane(Vector3.forward, new Vector3(0, 0, z));

float distance;

xy.Raycast(ray, out distance);

return ray.GetPoint(distance);