Mirki z pod tagu #programowanie mam pytanie. Szukam pewnego algorytmu używanego do obróbki grafiki, nazywało się to jakiś "magiczny algorytm" czy "dziwny algorytm". Polegało to na tym że w pewnym momencie się chyba ANDowało jakąś zmienną przez liczbę typu 0xAF787ED i podobno miało to ogromny wpływ na wydajność. W tamtej linijce był komentarz w stylou //magic is doing here.
@Hauleth: Ach, bardziej chodziło mi o sam fakt potrzeby obliczania tej odwrotności. Istotnie, jeśli procek wspiera to jest wolniej. Choć to nie zawsze tak działa, robiłem porównanie na swoim kompie, który jest z 2011 i wcale nie było szybciej normalnie, trzeba by to optymalizować.
@Analityk: nie pisałem, że normalnie będzie szybciej, a że ten algorytm jest lekko przestarzały skoro SSE w wersji 1 już to wspiera. W '99 miało to sens, bo trochę czasu zajęło pewnie zanim P4 się przyjął na rynku.
Pomóżta.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szybka_odwrotno%C5%9B%C4%87_pierwiastka_kwadratowego ?
Z tego co rozumiem, to już niespecjalnie, chyba, że ktoś pisze na jakiś dziki procesor.