Wpis z mikrobloga

Chciałem stworzyć proste ramię do operowania obiektami na orbicie. Coś na wzór Canadaarm:
https://www.youtube.com/watch?v=20UcC1knT6k

Ramię mam wyposażone po obu stronach w dok. Pozwoli to nie tylko na wychwytywanie obiektów, ale także na przemieszczanie się po stacji. Jednak coś poszło nie tak przy zmianie miejsca zaczepienia. Części zaczęły mi się rozchodzić i sterowanie było już inne od zadeklarowanego.

http://i.imgur.com/aJfg9wP.png
http://i.imgur.com/Kqgai1r.png
http://i.imgur.com/j19Vekj.png

Przydałby się spec od moda KAS, bo chciałbym na tym ramieniu też umieścić jakiś elektromagnes, aby przechwytywać obiekty bez konieczności dokładania doku, a totalnie nie ogarniam co z czym się tam łączy.
#kerbalspaceprogram
  • 6
@sickonce: Jako student mechatroniki w duchu rzuciłem do siebie "o jezu" patrząc na liczbę stopni swobody tego mechanizmu - zwłaszcza, że użyłeś sformułowania "proste ramię" xD Ale poważnie mówię - im więcej masz ruchomych części, tym trudniej będzie ci kontrolować tego robota. I tym więcej potencjału dla bugów dajesz wybitnemu silnikowi KSP ;)
Ja zacząłbym więc od zmniejszenia liczby części IR w tym ramieniu. Nie potrzebujesz stawiać na sobie dwóch zawiasów
zacząłbym więc od zmniejszenia liczby części IR w tym ramieniu.


@salad_fingers: Jak szaleć to szaleć. Podwójny zawias wstawiłem, żeby móc to ładnie spakować do wahadłowca no i zakres +/- 180 stopni też jest znamienny. Całe te siłowniki to też trochę wioska.
Może rzeczywiście postawię tylko na osie obrotowe i sklonuję jakiegoś IRB. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sickonce: Aaa, chcesz mieć 360 stopni w "kolanach"! Hmm, to chyba nie obejdzie się bez stackowania zawiasów. Albo zastąpienia ich Rotatronami - ja tak budowałem mój księżycowy dźwig ;)
Buga nie pomogę ci wyjaśnić, ale jak ci zależy, to radziłbym udać się na forum KSP, tam jest szansa że ktoś będzie wiedział o co chodzi.
@salad_fingers: Przetestowałem jeszcze wczoraj kilka rozwiązań i podsumowując:

1) Generalnie po zmianie punktu dokowania pojawiają się dziwne rzeczy w sterowaniu. Napiszę jeszcze na KSP Forum, ale moim zdaniem to jest spowodowane tym, że na moment mogę stracić kontrolę nad całym ramieniem do momentu zadokowania. Dodanie baterii i komputera bezzałogowego przynajmniej na tyle na ile zdążyłem sprawdzić pomaga.

2) Budowa na rotorach (tych małych) długiego ramienia to kiepski pomysł. Bardzo plastyczne części.
@sickonce: ad. 1) Z głównego posta w wątku o IR:

Do not attach IR parts directly to docking ports. It will make your life miserable. You have been warned!

:P

ad. 2&3) Nie chcę zgrywać znawcy IR, zbudowałem w tym raptem 2 rzeczy, z których jedna działała w sumie tylko dlatego, że użyłem mnóstwo ActiveStruts i jakoś przestała się chybotać.

TweakScale używasz w najnowszej wersji, czy jakiejś okropnej 1.47?
TweakScale miałem najnowszą, ale po wczytaniu quicksave ramię z IR wracało do rzeczywistych rozmiarów i generalnie działy się różne niespodziewane rzeczy. Może to też kwestia wielu modów na raz.