Wpis z mikrobloga

Połącz partie polityczne w Polsce ze sposobami promocji wg Lees-Marshment ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Partia zorientowana na produkt argumentuje na rzecz swoich stanowisk programowych, aby przekonywa do nich społeczeństwo. Zakłada ona, że wyborcy uznają prezentowane idee za dobre i właściwe oraz że poprą je w wyborach. Ten typ partii odrzuca jakąkolwiek możliwość zmiany idei czy produktu, nawet w sytuacji braku poparcia w wyborach czy spadku liczby członków.

Partia zorientowana na sprzedaż koncentruje swoje działania na "sprzedaży" argumentów swoim wyborcom. Utrzymuje ona dominujący projekt (wzór) produktu, lecz potrafi rozpoznać, że pożądani zwolennicy nie muszą automatycznie go chcieć. Wykorzystując wywiad marketingowy (marketing intelligence) do zrozumienia reakcji wyborców na swoje zachowania, ten typ partii posługuje się technikami reklamowymi i komunikacyjnymi, by przekonać do głoszonych racji. Partia taka nie zmienia swojego zachowania, aby dostosować je do potrzeb ludzi, lecz próbuje ich skłonić do przyjęcia tego, co oferuje.

Partia zorientowana marketingowo projektuje swoje zachowania, aby zaspokoić potrzeby wyborców, dostarczyć im satysfakcji. Posługuje się wywiadem marketingowym, aby zidentyfikować pragnienia wyborców, a następnie tworzy taki produkt, który będzie je zaspokajał. Działania te są wspierane i wdrażane przez wewnętrzną organizację oraz dostarczane (dystrybuowane) poprzez pracę w rządzie.

Za: Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny: perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2006, s. 48-49.

#2zdrajcy #2zdrajcyinformuje #marketingpolityczny #polityka
  • 2