Wpis z mikrobloga

#randomanimeshit #mecha #itanocircus

Why fire one missile when you launch a whole circus?


~Itano Ichiro

Cyrk Itano (alias "Masakra Pocisków", "Balet Pocisków", "Nieskończona salwa", "Rój rakiet") ... efekt wizualny w #anime mający nadać dynamikę i trójwymiarowość postaciom oraz stanowić udynamicznienie akcji. Głównie został skojarzony z serią Macross ale był wykorzystywany również w innych anime oraz serialach.

Charakterystyka: atak, gdzie absurdalnie duża liczba pocisków jest wystrzeliwana z jednego myśliwca / robota / macha / postaci, na cel lub cele, niezależnie od taktycznej konieczności.

Pociski są zdalnie naprowadzane na cel, ciągną za sobą charakterystyczne smugi, wykonują ewolucje i nagłe zwroty, obracają się wokół własnej osi i innych pocisków. Działają w formie roju w celu zakleszczenia namierzonego celu.

Rzeczywistość: przypuszczalnie Itano mógł nieświadomie odkryć nowe taktyki wojskowe. Pozornie wystrzeliwanie masy pocisków nie ma większego sensu gdy jeden może zrobić całą robotę jednak ludzki mózg ma swoje własne ograniczenia. Przeciętny człowiek jest w stanie obserwować do 5-6 ruchomych obiektów na raz (np. na radarze) przy większej ilości obiektów łatwiej przeoczyć pojedynczy. Przy założeniu, że pociski są "inteligentne" i działają w grupie, zagrożenie z ich strony i ich skuteczność diametralnie rośnie.

Obecnie DARPA pracuje nad pociskami latającymi w formacjach i samodzielnie wybierającymi cele. Dodatkowo ostatnio był zaprezentowany system roju autonomicznych łodzi które okrążały potencjalnie groźne cele.

Przyszłość techniki wojskowej czerpie garściami z anime więc pewnego dnia na niebie może się pojawić rój inteligentnych pocisków ścigających jakiś samolot.
FlaszGordon - #randomanimeshit #mecha #itanocircus


 Why fire one missile when you l...
  • 4
@FlaszGordon:

Jeden z powodów dla którego kocham serię Macross bardziej niż Gundama. Nigdy nie zainteresowałbym się szerzej gatunkiem mecha, gdyby nie zobaczył kilku odcinków na youtube pilotowej serii - pierwsza reakcja "wow, co ci Japończycy #!$%@? z animacją w latach 80" ^^

Do tego względnie realistyczne mecha - zmieniane w myśliwce. Dokładne sekwencje transformacji tak aby każda część znalazła swoje miejsce w kolejnej formie i sprzęt wyglądał jak profesjonalny myśliwiec wojskowy,