Wpis z mikrobloga

@almost: Za ciągłą linią można włączyć, bo faktycznie na przerywanej ktoś z prawego pasa mógłby pomyśleć, że kierujący auto na lewym pasie chce zmienić go na prawy ;)
  • Odpowiedz
@almost: najważniejsza zasada: używaj kierunkowskazów w taki sposób, by wszyscy dookoła wiedzieli co chcesz zrobić. Będąc na tym pasie z wyłączonym kierunkiem wszyscy będą wiedzieli gdzie jedziesz. Jeśli go włączysz, to możesz kogoś zmylić.
  • Odpowiedz
@kopek: No niekoniecznie - kierunek zmienia, ale nie może jechać inaczej, więc kierunkowskaz niepotrzebny. To tak samo, jak jedziesz np. drogą krajową i nie włączasz przecież kierunku na każdym zakręcie, a kierunek zmieniasz.

W tej sytuacji faktycznie prawy kierunkowskaz dałby kierowcom znak, że chcesz zmienić pas.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
Ale prawnie to mnie wiem jak, ale wole jeździć bezpiecznie niż zgodnie z przepisami(nie, nie #!$%@? 120 w zabudowanym) .
  • Odpowiedz
@almost: Jak dla mnie nie wlaczasz, informacja nadawane kierunkowskazem powinny byc jednoznaczne, a z nie wlaczonym kierunkowskazem dla mnie jednoznaczne jest ze pojedziesz tam gdzie srebrne auto (mondeo?), z wlaczonym prawym masz zamiar zminic pas na prawy, z wlaczonym lewym wyjechac z powrotem na pas do jazdy prosto, wiec ja, mimo faktycznej zmiany kierunku jazdy kierunkowskazu nie wlaczalbym w tym momencie.
  • Odpowiedz
@almost: Dałem plusa za poruszenie dość ciekawej ( no i spornej, co widać w komentach ) kwestii. Ja włączam, ale już przy ciągłej linii, jak ktoś wyżej napisał. Wcześniej, przy przerywanej, faktycznie można zmylić tych na skrajnym prawym. Chętnie bym wcale nie włączał kierunku, jednak prawo nakazuje to robić, bo w końcu jedziesz w prawo przez skrzyżowanie.
  • Odpowiedz
@almost: Kierunkowskaz włączyłbym na wysokości linii ciągłej. Nie ma obowiązku włączać kierunkowskazu na całą długość pasa przeznaczonego do skrętu (szczególnie że ten może zaczynać się kilkaset metrów przed zakrętem), tylko na tyle blisko, by inni kierowcy wiedzieli kiedy i gdzie skręcasz. W tej sytuacji jest zbyt wczesne włączenie jest dodatkowo szkodliwe, bo wprowadzasz w błąd kierowców na skrajnie prawym pasie.
  • Odpowiedz