Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko257
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
socjalnick
socjalnick

socjalnick

Dołączył 10 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 103
  • Znaleziska 91
  • Mikroblog 12
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

253

Pracownik socjalny AMA

Witam Mirosławów i Januszy. Z zawodu jestem pracownikiem socjalnym, pracuję w zawodzie już prawie 4 lata. Jako, że profesja ma znana jest jedynie z negatywnych przekazów medialnych o beczkach bądź podpaleniach postanowiłam odpowiedzieć na kilka pytań rozjaśniających czym w zasadzie się zajmuję....

socjalnick
z
wykop.pl
dodany: 14.01.2015, 22:42:50
  • 193
  • #
    pytaniaegzystencjalne
  • #
    ama
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:49:27
  • 20
jako że dbam o dobre imię pracodawcy to nie mogę takich informacji udzielać konkretnie, ale wraz z dodatkami ok 2 tyś.

Wiadomość w sprawie potwierdzenia mojej autentyczności została wysłana do administratorów :)
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:52:58
  • 8
@czteroch: chodziło Ci raczej o dodatek mieszkaniowy. przepisy dokładnie dotyczące kryteriów znajdziesz na stronie swojej gminy :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:58:01
  • 7
@czteroch: 1 477,79 zł w gospodarstwie jednoosobowym i 1 055,56 zł w gospodarstwie wieloosobowym. plus prawo do lokalu :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:16:14
  • 30
@komandor: Duże miasto wojewódzkie, cyganie są oczywiście, ale akurat nie mam zbyt wiele z nimi do czynienia. A co do zasiłkowców, sam nie wiesz czy kiedyś nie będziesz potrzebował pomocy. Nie powinni żyć na koszt innych Ci, którzy traktują to jako sposób na życie, od wielu lat nic nie zmieniając w swoim istnieniu
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:18:16
  • 4
@czteroch: sprecyzuj pytanie do maksimum, gdyż wyżej wymienione są kryteria finansowe jakich nie można przekraczać, aby dodatek otrzymać
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:23:26
  • 73
@darosoldier: 1)najwyższe, które ja miałam okazję widzieć to ok 4 tysięcy złotych( ale są dużo wyższe),
2)zależy co rozumiesz przez godny poziom, ale uważam, że niejeden uczciwy za minimalną ma gorzej
3) głównie kryterium dochodowe i jedna z przesłanek ustawowych jak np. alkoholizm lub bezrobocie
4) codziennie :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:35:41
  • 20
@darosoldier: 1) załatwiacie to duże uproszczenie, bo bardziej staramy się pomagać ją znaleźć. Zdarza się, że oferty pracy same do nas przychodzą i wtedy tak, jeżeli są ludzie oporni to są pozbawieni zasiłku na jakiś czas
2) tak, są to sytuacje trudne i często ostateczne.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:36:03
  • 4
@karmelkowa: powinna :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:41:07
  • 22
@darosoldier: pracę raczej lubię, ale oczywiście są momenty, gdy jej dość. Kierowała mną chęć pomagania innym i środowisko rówieśnicze, które w dużej części było tzw patologią. Nie wszyscy z nich byli debilami do łopaty, ale ich życie ułożyło się tak,a nie inaczej bo nikt im nie pomógł.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:43:09
  • 3
@Soultronik: raczej lipa, bo wygląda to zupełnie inaczej od środka. Prawdziwe było pokazanie charakterów jakie są wśród współpracowników tj. jeden ma wywalone, a innemu zależy.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:45:25
  • 30
@karmelkowa: różnie, głównie zależy to od metrażu i warunków mieszkaniowych. Z całym szacunkiem, ale zamiast targaniem proponuję zająć się pracą, gdyż korzystanie z różnych form pomocy państwa przyzwyczaja
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:46:50
  • 28
@Soultronik: kwestia charakteru, wiem jedno, że na pewno nie chcę spędzić w tej pracy całego życia. Wypalenie zawodowe szybko dopada, a wtedy ta praca już nie ma sensu
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:50:07
  • 6
@karmelkowa: bogata gmina, w moich stronach bardzo sporadycznie dostanie 100 zł na farby. Szukamy dla takich osób pomocy na zewnątrz poprzez różnego rodzaju fundacje
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:53:49
  • 46
@Soultronik: myślę, że ok 80%, ale to nie jest takie jednoznaczne. Nadużywanie alkoholu często jest skutkiem trudnej sytuacji, a nie jej przyczyną. Wpadają w korek po stracie pracy do której chodzili 20 lat i pozamiatane. Są też osoby tzw. DDA czyli dorosłe dzieci alkoholików, które w procesie socjalizacji i poznawania norm społecznych zostały zaniedbane i taki mają wzór życia, co niekoniecznie prowadzi do tego, że same nadużywają
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:54:52
  • 75
@Soultronik: bardzo często, to jest moim zdaniem jeden z większych problemów naszego systemu.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:57:16
  • 20
@Soultronik: ale łączy nas jedno, satysfakcja z pracy :) wiem, że brzmi to banalnie i patetycznie, ale nie pieniądze są najważniejsze w życiu :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 23:59:58
  • 21
@Soultronik: raczej mężczyźni, ale ja bym podzieliła to bardziej na kategorię wiekową bez rozróżnienia na płeć. Młodzi ludzie +- 20 lat i osoby po 45 roku życia. Młodzi nie jeszcze nie wiedzą jak, a Ci starsi już nie wiedzą jak
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:00:53
  • 6
@Soultronik: tu się oczywiście zgadzam, w UK płaca jest na takim samym poziomie tyle, że w funtach :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:09:59
  • 4
@Soultronik: @Soultronik: kwestia osoby, przeszłości i aktualnej sytuacji, którą nie zawsze od tak da się rozwiązać
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:12:17
  • 15
@Soultronik: głównie w terenie, ale papierologia niestety pochłania kupę czasu. największym sukcesem jest jak osoba przestaje korzystać z mojej pomocy :) milionerem raczej nikt nie został, ale parę osób sobie dobrze teraz radzi
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:19:12
  • 24
@Soultronik: szacun na dzielni jest, bo beze mnie nie ma pieniążków. Bezpieczna nie czuję się nigdy, bo zawsze mogę spotkać kolegę mojego podopiecznego, który mnie nie zna ;)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:29:32
  • 13
@Soultronik: moim zdaniem liczba potrzebujących rośnie co nie ma wyrazu w statystykach, gdyż kryteria dochodowe uprawniające do korzystania są na bardzo niskim poziomie. W moim odczuciu potrzebującym pomocy chociażby finansowej jest osoba mieszkająca samemu, a mająca najniższe wynagrodzenie, bo jak zapłacić czynsz, ubrać się, zjeść i dojechać do pracy, nie mówiąc już o dobrach ekskluzywnych jak nowy tv itp. Masa z tych ludzi jest w UK, gdzie jak skończy się
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:38:20
  • 4
@Soultronik: napisz mi pw, a wtedy Ci pomogę :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:46:35
  • 19
@Soultronik: są takie i nie mogę nic zrobić. Problem rozbija się tutaj nie tyle o to czy są lepiej ubrane, ale o to czy oby na pewno muszą korzystać z pomocy państwa. Moim zadaniem jest pomoc w przezwyciężaniu problemów, a takie osoby poza bezrobociem problemu nie mają. Brak pracy wynika tutaj z faktu, że najzwyczajniej w świecie nie opłaca się pracować, bo bez wykształcenia i doświadczenia nie zarobią więcej niż
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:49:14
  • 34
@komandor: masz rację, moim zadaniem jest, aby ten łańcuch przerwać.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 00:53:25
  • 2
@Soultronik: akurat u mnie nie specjalizacji czego bardzo żałuję. wszystko jest wymieszane młodzi, starzy niepełnosprawni bezrobotni, kompletny misz masz. Prostytutki raczej korzystają z pomocy organizacji pozarządowych, bo jednak trzeba być już dobrym w swoich fachu, aby móc profesjonalnie pomóc
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 01:03:40
  • 10
@Soultronik: niestety, ale przynoszę, tego nie da się uniknąć. Z tyloma osobami pracuję, że ich problemy stają się również moimi. Nikogo konkretnego jak terapeuta nie mam, jest jakaś jednostka w której dyżuruje psycholog, ale pracownicy tam raczej nie chodzą. wspieramy się wzajemnie i staramy się rozwiązywać te problemy wspólnie.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 01:09:05
  • 17
@Soultronik: chyba właśnie częściej co prowadzi do wypalenia. rutyna to największy wróg w tej pracy, bo można przeoczyć zaniedbanie lub p-----c wobec dziecka, a praktycznie w świecie odbioru społecznego jestem rozliczana. Dla reportera uwagi nie będzie miało znaczenia czy byłam bezradna, zmęczona czy miałam nadmiar obowiązków. Będzie tylko moja wina i mój lincz publiczny lincz.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 01:20:27
  • 2
@Soultronik: trudno przykładać się do tych którym zwisa nasza pomoc, ja wychodzę z założenia, że trzeba wykazać chociaż minimum inicjatywy,a postaram się z całych sił pomóc. Nie chcę się wypowiadać bezpośrednio o innych, bo nie śledzę na bieżąco co kto robi. A co do nienawiści(mocne słowo, raczej nie ma takich uczuć wobec podopiecznych) to jest ona kierowana do konkretnych przypadków, a nie do ogółu. tak mi się przynajmniej wydaje.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 10:45:49
  • 4
@Soultronik: co do narkotyków trudno się odnieść, raczej panują d-------e, bo są tańsze i kopią równie mocno. Z hazardem spotykam się jedynie w formie grania na tzw, jednorękich bandytach, ale wydaje się to być problemem marginalnym- jednak trzeba mieć co przegrywać. Ludzie, którzy jakoś sobie w życiu radzili do tej pory, a sytuacja ich przymusiła oczywiście się wstydzą. Ci którzy korzystają od lat mają postawę raczej roszczeniową i traktują zasiłki
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 11:01:44
  • 1
@konoo: jeżeli pracujesz na umowę to niewiele zrobisz, bo prawdopodobnie nie spełniasz przesłanek z ustawy, aby pławić się w socjalu :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 11:02:59
  • 0
@halski-technik: kwestia dogadania, ja nie miałam żadnych problemów. Na pewno są i tacy, którzy są upierdliwi, ale przy podejściu indywidualnym do każdego z nich zawsze można wypracować coś pozytywnego
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 11:04:36
  • 5
@kamil150794: jeżeli chodzi Ci o dotację z urzędów pracy to ich zaciągnięcie nie jest traktowane jako dochód, więc w początkowej fazie prowadzenia działalności gdy nie wykazuje się dochodów to można korzystać z pomocy. A jak się ma znajomości to w tym kraju wiele można :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 11:07:35
  • 2
@konoo: to wtedy w pierwszej kolejności zasiłek dla bezrobotnych, a dopiero później socjal
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 11:57:14
  • 4
@giker: Moim zdaniem regularnej pomocy nie może, gdyż przekracza kryterium dochodowe, ale powinna się udać do mopsu/gopsu w rejonie zamieszkania po dalsze informacje. Niewykluczone, że jednak otrzyma jednorazową pomoc na jakiś konkretny cel. Uzupełniając odpowiedź pragnę zaznaczyć, że długi komornicze nie mają znaczenia i do porównywania z kryterium dochodowym wliczana jest kwota jaka powinna być, a nie jaka jest.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 13:17:18
  • 4
@giker: no tutaj rola państwa, żeby zmobilizować pana do zaprzestania picia i wzięcia się do pracy :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 13:36:02
  • 3
@Krizos: bardzo różne, ale raczej pozytywne. Niestety, ale w każdej grupie zawodowej znajdzie się kilka jednostek wybitnych intelektualnie i wtedy są problemy, ale na szczęście są to sytuacje sporadyczne
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 13:46:23
  • 6
@NoOne3: Trudno jest jednoznacznie odnieść się do tej sytuacji, ale odwracając historię co by napisała ta gazeta, gdyby któreś dziecko zmarło z powodu niedożywienia bądź zaniedbania stanu zdrowia? Pewnie nagłówkiem byłoby, że mopsy wiedziały i nic nie zrobiły. Jeżeli dzieciaki nie były pod stałą opieką lekarską, a pracownik wchodzący w środowisko miał pewne obawy o stan dzieci to podjął decyzję taką, a nie inną. Szczerze mówiąc przekaz medialny jest zazwyczaj
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 13:51:44
  • 6
@sipos: żałuję oczywiście, myślę, że to mogłoby w znaczący sposób usprawnić system współpracy. Łatwiej tworzyłoby się grupy samopomocy i grupy wsparcia. Ciężko wybrać w czym chciałabym się na tę specjalizować, ale myślę, że aktywizacja młodzieży z dzielnic biedy i środowisk problemowych
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 14:17:58
  • 4
@sipos: nie znam, ale z chęcią zobaczę, więc jak możesz podeślij mi link :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:34:59
  • 1
@Chudziak:nie znam się na pracy komisji ZUS, ale fakt, że często słyszy się o cudownych uzdrowieniach
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:40:35
  • 0
@Elektryczny_skrzyplocz: jeśli chodzi o najmłodszych współpraca z przychodniami przynajmniej w moim przypadku ogranicza się praktycznie do mojego telefonu albo wizyty celem zapytania o stan zdrowia dzieci. Czasami zdarza się, że pracownicy przychodni dzwonią z prośbą o załatwienie usług opiekuńczych dla osób starszych. Co do osób starszych ze szpitali- wygląda to tak, że jak jest rodzina to oni się tym zajmują w pierwszej kolejności, jeżeli nie to zajmuję się tym ja
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:42:07
  • 0
@thisisthesix: raczej nie, gdyż trzeba spełnić określone w art. 7 ustawy o pomocy społecznej 2 przesłanki. Student nie może zarejestrować się w Urzędzie Pracy jako bezrobotny, więc jeżeli nic mu nie dolega to takiej możliwości raczej nie ma
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:43:39
  • 1
@alexmahone: zawsze staram się takie rzeczy robić jak najszybciej i potwierdzam, że absurdalnym jest, że muszę potwierdzać wywiadem czy ktoś się opiekuje osobą, którą widzę pierwszy raz.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:43:58
  • 1
@robert-hernsztadt-bk: odpowiadałam gdzieś wyżej
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:44:59
  • 7
@papas: na razie pobieżnie, ale uważam, że sama zrobię taki blog, bo opowieści są tysiące :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:46:34
  • 11
@lukasz45678: łukaszu jeżeli coś Ci ukradłam zgłoś to do prokuratury i walcz o swoje niczym górnik dołowy. Pamiętaj, że mieszkasz w państwie prawa
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:47:41
  • 3
@szaloneneutrino: do reprezentantów państwa w postaci pracowników socjalnych i innych przedstawicieli instytucji walczących z alkoholizmem
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:49:11
  • 1
@nico112: na pewno nie brać kredytu w frankach:) nie zajmuję się tym, ale na pewno trzeba złożyć wniosek o lokal socjalny lub komunalny, spełnić przesłanki i poczekać parę lat
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:50:43
  • 2
@damnthatswhatshesaid: zależy od gminy. Jeżeli Pani premier Kopacz będzie chciała rozdawać bezrobotnym rodzicom 1000 zł , a nie zmienią się obecne przepisy to raczej nikłe szanse na zatrudnienie
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:53:53
  • 0
@Grewest: wiele jest takich rzeczy np. wykluczające się przepisy, zbyt duże obciążenie pracowników przy jednoczesnym dokładaniu obowiązków. Nowe przepisy podobno są w drodze, więc zobaczymy co z tego będzie
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 18:59:18
  • 4
@Maika: Zgodna opinia wszystkich rozpoczynających pracę jest taka, że na studiach uczymy się rzeczy przydatnych do tej pracy, ale nie w PL. W pl praca ta opiera się niestety głównie na sprawach związanych z prawem i administracją i nie ma czasu na stosowanie metod pracy socjalnej. Nowe przepisy podobno są w drodze, więc może coś się zmieni
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:02:37
  • 3
@en8de: Serial ten był emitowany ze środków unijnych i miał na celu ocieplenie wizerunku pracownika socjalnego. Niestety, ale w rzeczywistości to wygląda inaczej. Plusem było zwiększenie świadomości, że nie jestem opiekunką :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:05:35
  • 8
@sipos: przejrzałam i niedługo sama takiego bloga założę, bo też mam wiele ciekawych opowieści :) dziękuję
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:11:10
  • 11
@Utero: Oczywiście, że mam swoje i bardzo bym chciała, aby każdy je miał bez pomocy osób takich jak ja. Nie wszyscy są samolubnymi egoistami
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:16:33
  • 4
@AKAPony: odpowiadałam wyżej, że jest to pokłosie wydarzeń z przeszłości i pewnego rodzaju powołanie. Drugiego pytania nie rozumiem, więc niewykluczone, że jest to jednocześnie odpowiedź na to pierwsze pytanie
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:19:15
  • 12
@VeleiN: dobre buty i regularny sport ;) prawdę mówiąc nie da się, liczę na szczęście. Pokazała to ostatnia tragedia, gdzie pan po prostu wszedł i podpalił koleżanki
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:24:23
  • 3
@alexmahone: nie wypowiadam się wcale, bo nie widzę w tym sensu. Oczywiście żenuje, ale nie mam na to wpływu
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:27:11
  • 3
@Spoyla: zdarzają się, ale ciężko z tym walczyć. Trzeba mieć twarde dowody i dopóki nie złapie się kogoś za rękę to niewiele można zrobić. Szczerze mówiąc nie zatrudniałam się jako detektyw ;)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:33:45
  • 7
@Utero: Nie wiem co jest w Szwecji, ale postaram się jakoś sensownie odpowiedzieć. Jeżeli rodzina zgłasza się o pomoc do MOPSu to musi zaakceptować jakie są zasady gry. Jedną z nich jest posprzątane mieszkanie w którym są dzieci i tyle. Zapewniam Cię, że nie zabrał dzieci ze względu na nieposprzątane mieszkanie. Zawsze jest coś jeszcze co zazwyczaj ma główny wpływ na odebranie dzieci. Pamiętaj, że ostatecznie sąd się wypowiada na
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:34:49
  • 1
@tomek001: wykształcenie wyższe, bo inaczej się nie da, aby móc pracować w tym zawodzie. Pracę rozpoczęłam przed 24 urodzinami
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:39:25
  • 2
@Maika: Ja też :) Zwróć uwagę, że na studiach lektury na których pracujesz są tworzone w dużej mierze przez specjalistów z innych krajów i nie ma to odniesienia do naszej rzeczywistości.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:40:44
  • 0
@dsad215325_1231_31_1asda_d2132: gdzieś zniknęło że średnia na miesiąc w skali roku wynosi coś ok 2 k, ale są miejsca w pl gdzie jest to 1.5k, czyli tyle ile informatyk zarabia na praktykach :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:54:31
  • 17
@opilec: to była jedynie przenośnia świadcząca o tym, że osoby o które mi chodziło miały potencjał na dużo bardziej ambitne zadania
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 19:56:12
  • 6
@justbreathe: wpisz w google: podpalenie pracownic gops
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:04:11
  • 2
@Maika: coś z zupełnie innej beczki tak, że w razie jak się rozmyślisz to będzie jakaś alternatywa na przyszłość. W zawodzie możesz robić specjalizację i magister nie będzie potrzebny.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:22:31
  • 0
@lansswk: pracownik socjalny
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:32:36
  • 1
@lansswk: powiem tak, że czasem są sytuacje, że nie ma nawet na czym usiąść, a co dopiero położyć kartkę papieru. Bywają też takie momenty, gdy czuję się zagrożona i jedyne o czym marze to wyjść z domu klienta. Wgląd w dokumenty jest możliwy w każdym momencie postępowania administracyjnego, więc trudno nazwać to oszustwem.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:39:19
  • 5
@przeo: Coś w tym jest, ale jak się komuś należy, bo spełnia przesłanki to nie mogę wiele zrobić. Jest część osób, której rozmnażanie wychodzi najlepiej :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:40:31
  • 1
@Soultronik: Coś jak W-11 i Sebastian Wątroba rozwiązujący sprawy w dwa dni
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:44:49
  • 1
@lansswk: 1) Bardzo sporadycznie, ale nie jest to złośliwość, a obładowanie papierami, które są "ważniejsze" 2) W tym przypadku są to kwestie indywidualne. Jeżeli moim zdaniem na korzyść rodzinie wyjdzie traktowanie ich jako oddziele gospodarstwo, bo są to przejściowe trudności to tak właśnie robię. Jeżeli są cwaniaczki, co lewo dorobią, a z kolegami przy wódeczce się pośmieją, że ale ją zrobiliśmy w konia to wtedy gospodarstwa są wspólne
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:45:20
  • 5
@Hefas: aronia i to wysuszona
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:48:28
  • 4
@przeo: jednym z wielu jest obowiązek sporządzania przy każdym wywiadzie kontraktu socjalnego w którym wymienione będą zadania do zrobienia na przyszły miesiąc. Ale żeby to przeszło należałoby zmniejszyć liczbę środowisk na jednego pracownika itp itd etc
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:51:51
  • 4
@przeo: wprowadzenie kontraktów jako obowiązek samo w sobie spowodowałoby zmniejszenie liczby klientów o połowę. W przypadku gdyby pan/pani musiała nicnierobienie bierne zmienić na nicnierobienie aktywne przestałoby się to opłacać :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:55:05
  • 1
@Frugos: oczywiście, że zwalają i bolączką tego zawodu jest mało zorganizowana grupa zawodowa, która niczym Agnieszka Chylińska powie sobie dość. Zazwyczaj reakcja jest: o dają nowe- spoko. A zdenerwowanie towarzyszy często, kwestia pozostawiania pracy w pracy co nie zawsze się udaje
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:57:54
  • 0
@lansswk: 1)bardzo wiele razy 2) mam taką nadzieję
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 20:59:31
  • 2
@przeo: Myślę, że funkcjonuje, ale nie jest to obowiązek. U mnie fizycznie się tego nie da zrobić by móc wszystko dopilnować.
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 21:09:05
  • 3
@przeo: Dzień podzielony jest na dwie części- czyli dyżur na którym przyjmuję wnioski i załatwiam jakieś mniejsze sprawy i druga część czyli tzw. praca w terenie tj. przeprowadzanie wywiadów, odwiedzanie innych placówek, policji, placówek edukacyjnych itp. W międzyczasie musi być również moment na wykonanie kilku telefonów i załatwiania spraw związanych z bieżącymi wnioskami. Nie można pozwolić sobie na zawalenie terminu sprawy, bo nad głową wisi ciągła presja, że ktoś czeka
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 21:14:51
  • 0
@przeo: Czasami lubię, czasami nienawidzę. Są momenty, że daje dużo satysfakcji i radości, że komuś coś się pomogło, ale są też momenty załamania, gdy nie mam ochoty iść do pracy
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 21:25:51
  • 0
@czajoza4: napad na szczęście nie, ale agresywne zachowania owszem
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 21:28:08
  • 9
@dixx: zapewne przez naukowców, którzy nigdy nie wstali zza biurka. Nie słyszałam o tym
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 21:39:10
  • 1
@alexmahone: nie znam tego pana, więc raczej się nie znamy :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 22:00:02
  • 0
@dixx: uważam, że w polityce powinni być tylko ludzie, którzy są albo super wykształceni albo na tyle niezależni finansowo i na takich właśnie głosuję. Nie ma w pl partii która w 100% by mnie przekonywała 2) Tak
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 22:01:24
  • 1
@dixx: jak Ci ponownie wpadnie w oko to mi wyślij ;)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
15.01.2015, 22:07:21
  • 1
@dixx: zdania są podzielone :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
16.01.2015, 09:38:16
  • 0
@NieRozumiemIronii: bez przesady, chodziło o lokalnych polityków
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
17.01.2015, 18:19:34
  • 0
@Cheater: nie ma za co, polecam się na przyszłość :)
socjalnick
socjalnick
socjalnick 15.01.2015, 15:14:01
  • 2
http://www.wykop.pl/link/2337680/pracownik-socjalny-ama/ zapraszam do zadawania pytań :)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

socjalnick
socjalnick
socjalnick 15.01.2015, 10:46:25
  • 1
http://www.wykop.pl/link/2337680/pracownik-socjalny-ama/
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

socjalnick
socjalnick
socjalnick 14.01.2015, 23:06:35
  • 1
http://www.wykop.pl/link/2337680/pracownik-socjalny-ama/
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

socjalnick
socjalnick
socjalnick 14.01.2015, 21:47:10
  • 2
Witam wszystkich Mirków i Januszy. Jestem pracownikiem socjalnym z dużego wojewódzkiego miasta. Wiele razy widziałam, że użytkownicy zadawali pytania i dana osoba odpowiadała. Mój zawód słynie z dzieci ukrytych w beczkach i uwagi tvn, a ostatnio z podpalenia kilku pracowników w woj.Łódzkim. Macie może jakieś pytania, które pomogą rozświetlić czym się w zasadzie zajmuję? #ama
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 21:56:10
  • 0
prawie 4 lata
  • Odpowiedz
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:08:43
  • 0
@radek-piec: zakres obowiązków w mojej profesji to bardzo złożona kwestia, podam kilka najważniejszych: robienie wywiadów w domach podopiecznych, kontakt z milionem instytucji, pomoc w szukaniu pracy, poradnictwo, usługi detyktywistyczne, współpraca ze szkołami. Ogólnie chodzi o to, aby tym co CHCĄ pomóc wyjść na prostą. Niestety, ale do zakresu obowiązków wchodzi też to co przełożony zleci...a zdarzają się ekstremalne kretynizmy
  • Odpowiedz
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:12:09
  • 0
@split-me-join: Nie za mojej kadencji to fakt, ale sytuacje z zaniedbaniami i wyrządzaniem krzywdy wobec dzieci zdarzają się codziennie. kwestia tego co media nagłośnią. a co do beczek samych w sobie - moim zdaniem w PL jest jeszcze wiele takich spraw tyle, że nie wyszło to na światło dzienne
  • Odpowiedz
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:13:56
  • 0
@Pustulka: moim celem jest bardziej kreowanie pozytywnego wizerunku pracownika socjalnego, gdyż na nas spada cała wina, a często nie mamy na nic wpływu
  • Odpowiedz
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:16:02
  • 0
@Pustulka: jeżeli było to przepraszam, nie śledzę tego serwisu tak wnikliwie. Do zrobienia tej formy pytań i odpowiedzi nakłonił mnie mój chłopak, który wchodzi tu kilka razy dziennie i nie wpadło mu to do tej pory w oko :)
  • Odpowiedz
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:20:43
  • 0
@radek-piec: jednej konkretnej nie potrafię przytoczyć, ale najbardziej szokująca jest codzienność osób, które ze względu na różne problemy nie potrafią sobie poradzić z rzeczywistością. Czasem ogromnym sukcesem jest nakłonienie kogoś, żeby nie pił przez kilka dni i na przykład posprzątał mieszkanie
  • Odpowiedz
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:22:08
  • 0
@Pustulka: jeżeli będzie taka potrzeba, aby to potwierdzić to oczywiście nie ma problemu
  • Odpowiedz
socjalnick
socjalnick
socjalnick
Autor
14.01.2015, 22:26:40
  • 0
@socjalnick: uzupełniając odpowiedź chodziło mi tutaj o ekstremalne kretynizmy wynikające z przepisów, a nie widzi mi się przełożonych. Akurat u mnie są to osoby z wieloletnim doświadczeniem, które zasłużyły na swoje stanowiska i jakby nie było są najmądrzejsze z nas pracowników. Jednakże na szkoleniach i innych spotkaniach wielu pracowników socjalnych z mniejszych gmin wspomina o tym, że kierownikiem jest kolega burmistrza itp. i tam muszą pyry rozwozić i tego typu
  • Odpowiedz
  • Zawód: pracownik socjalny

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 14.01.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 15.01.2015

    Ekspert

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking