#gamedev są jakieś silniki do gier 2D w rzucie izometrycznym dobrze dostosowane fajna była by przenosnosc #linux #windows #android ewentualnie a i musi być darmowe lub tylko za ÷ od zysków
Hej wszystkim :) od niedawna pracuję po godzinach nad gierką w #libgdx :) nazywa się Hexival i jest połączeniem Triple Town z dowolnym tapperem . Zadaniem gracza jest obrona Królestwa przed potworami. Układając kafelki na planszy rekrutujemy żołnierzy, których wykorzystujemy do walki z najeźdźcami :) na razie jest wczesna alfa, ale chciałem wiedzieć co sądzicie o pomyśle i wykonaniu :)
Jeszcze wiadomość do ludzi, którzy tutaj zerkną (wpisów nie mogę edytować). Dodaję tag #hexival abyście mogli śledzić moje wypociny nad grą ( ͡°͜ʖ͡°) dzięki i trzymajcie się!
Będę miał taką akcję że będę uczył programowania kogoś praktycznie od zera, fullstack #webdev jak starczy czasu #android
Kilka miesięcy czystej edukacji... Ale mam problem, bo dla mnie programowanie jest jak powietrze (choć nie jestem jakimś tam voodoo magikiem) i nie potrafię myśleć o podstawach. Stąd moje pytanie, szczególnie do tych którzy niedawno zaczęli, co was najbardziej wkurzało, z czym były największe problemy? A może coś okazało się super przydatne?
Mam pewien problem z #java. Dopiero zaczynam programować, więc wiele rzeczy nie rozumiem. Chciałem napisać program wczytujący jednobitową bitmapę o zadanej rozdzielczości (wcześniej utworzoną w PS) jako macierz - np. 0 -> czerń, 1-> biel, a potem przechodząc pętlą po wszystkich komórkach macierzy podmieniać je z losowo wybranymi innymi komórkami, tak by powstał nowy obraz. Następnie zapisać go jako mapę bitową *.bmp. Jakieś hinty? Ciężko mi to znaleźć w
@wytrzzeszcz python przykrywa większość rzeczy do manipulacji obrazem właśnie z C/C++ (opencv). Jeżeli @amazingmeister dopiero zaczyna to łatwiej będzie mu wejść w pythona niż C :) tak mi się wydaje ;)
@amazingmeister jest taka biblioteka do przetwarzania obrazu - opencv http://opencv.org/ i w sumie zapomniałem o tym, ale ona ma jakieś wypustki do #java :)
Cześć. Czy w Java można w łatwy sposób dodawać do tablicy obiektów (Obj[] lista = new Obj[5]) element zawsze na początek, a resztę przesuwać o 1, tak aby ostatni element został usunięty?
@Sarseth to już zależy od przypadku ;) zazwyczaj jak używałem ring buffer (bufor cykliczny dla ciekawskich ;) ) to po to, aby analizować dane w jakimś 'oknie'. Ring buffer pozwala na łatwy sposób zarządzania oknem analizy. Natomiast queue używam 2 przypadkach: kiedy analizujesz dane priorytetyzowane czasowo (wtedy kolejka LIFO, bo chcesz mieć najwcześniej dodaną informację na wierzchu) i kiedy synchronizuje wymianę danych pomiędzy 2 wątkami (wtedy kolejka FIFO i kolekcje z
Java Concurrency in Practice jest bardzo dobrym źródłem. Sam przeczytałem dwa razy (po angielsku, bo słyszałem, że polski przekład nie jest dobry). To jest o tyle dobra ksiązka, że tłumaczy wzorce, które warto stosować w innych językach programowania. Lekko napisała i łatwo się łyka :) Z tego tematu jeszcze mogę polecić te filmiki (nie bardzo #java ale dobrze tłumaczy o co biega): https://www.youtube.com/watch?v=8ZV8CLpraHA https://www.youtube.com/watch?v=jkCdqhAAN8I
Właśnie pracuję nad drobną gierką, którą piszę w libgdx. Jako, że to mój pierwszy projekt mam pytanie do wszystkich bardziej doświadczonych zawodników - czy ktoś z Was miał już doświadczenie z wydawaniem gier napisanych w libgdx na steamie? Czy warto za to się brać czy może lepiej popełnić seppuku? ( ͡º͜ʖ͡º)
+ mapy
+ skiny
+ pułapki
+ nowe animacje
W takim razie gratulacje, efekt jest super (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)