Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko280
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Igrzyska

    Igrzyska
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Profil firmowy

kalkulatorgieldowy

Dołączył 3 lata i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1607
  • Znaleziska 32
  • Mikroblog 1575
  • Obserwujący 199
  • Obserwowane 10
  • Dodane (123)
  • Komentowane (1352)
  • Plusowane (100)
konciuu
konciuu
konciuu
19.02.2024, 13:35:19
  • 1
Siema, etoro wysłało do skarbówki wyliczenia na rzekomo 14 000 USD przychodu w 2022 roku i teraz scigają, ofc nie zarobiłem a tyle, a nawet straciłem ale i tak nie wiem skąd wziely im sie te liczby bo wpłaciłem kwote +- 1000zł, pare stów prze%^&$@em i reszte wypłaciłem spowrotem, mój przepływ gotówki w tamtym roku na koncie to nawet nie polowa tej kwoty. Ktos mial podobnie i wie jak to ogarnąc?

#
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 19.02.2024, 13:48:57 via Wykop
  • 0
@konciuu: jest to niestety standardowy przypadek gdzie skarbówka po prostu przepisuje wartości z CRS.
Należy pamiętać, że przychód jest obrotowy na PIT-38 jak i w CRS a więc kupując i sprzedając 1 akcje za 1000PLN 10 razy masz 10k przychodu jak i 10k kosztu.
U nas na kalkulatorgieldowy.pl wyliczysz to dokładnie i otrzymasz szczegółowe wyliczenia, którymi "wybronisz" się od skarbówki.
  • Odpowiedz
drivex
drivex
drivex
18.02.2024, 17:51:42
  • 2
#kryptowaluty kto poleci jakis dzialajacy program do rozliczenia krypto pod pit dzialajacy z kraken? #cryptiony to syf - nie dziala, #rozliczkryptowaluty od 2021 roku pomimo moich prob z tworcami dalej import ma w fazie beta i .... nie dziala xD
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 18.02.2024, 18:02:11 via Wykop
  • 0
@drivex: podeślij nam raporty jakie masz to i może będzie u nas na kalkulatorgieldowy.pl ;)
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 18.02.2024, 18:48:10 via Wykop
  • 0
@drivex: mamy na myśli przesłanie nam raportu na info@kalkulatorgieldowy.pl i wtedy możemy go dodać ;)
  • Odpowiedz
ArturR95
ArturR95
ArturR95
18.02.2024, 08:53:18
  • 0
Z czego korzystacie do podliczenia podatku z Degiro?

#degiro #gielda #podatki
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 18.02.2024, 08:53:52 via Wykop
  • 3
@ArturR95: z kalkulatorgieldowy.pl !
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 20.02.2024, 21:35:32 via Android
  • 1
@ArturR95 niestety trzeba przemnożyć liczbę zakupionych akcji przed split. Aplikacja cenę jednostki bierze i tak z kwoty całkowitej. Gdyby jednak coś nie śmigało po edycji to jeśli prześlesz nam plik na maila to odeślemy Ci poprawiony. Info@kalkulatorgieldowy.pl
  • Odpowiedz
affairz
affairz
affairz
17.02.2024, 16:48:34
  • 0
czy ma ktoś jakiś tutorial jak rozliczyć dywidendy z hamburgerowni mając złożony W-BEN8 w XTB? na czacie mówią, że dopiero udostępnią poradnik

#gielda
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 17.02.2024, 17:15:47 via Wykop
  • 0
@affairz: wprowadź je poprzez GUI w naszej apce ;) Jeśli masz informacje o dacie wypłaty, kwocie brutto w USD oraz WHT pobranym to apka Ci to ładnie podsumuje ;)
  • Odpowiedz
Murkly
Murkly
Murkly
17.02.2024, 13:41:56
  • 0
Hej, mam pytanie.

Mój polski broker wystawił mi PIT 8c i przekazał dane do urzędu, mam X kwotę do zapłaty z tytułu zysków kapitałowych.

Oprócz tego mam kontro na brokerze zagranicznym gdzie miałem stratę, ten broker nie wystawia za mnie dokumentu PIT. chciałbym pomniejszyć przez to podatek do zapłaty.

Jak
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 17.02.2024, 13:49:25 via Wykop
  • 4
@Murkly: rozliczyć ;) W PIT-38 są dane od brokera z PIT-8C i poniżej jest miejsce na przychody i koszty od brokerów zagranicznych. te wszystkie wartości się sumują i strata pomniejszy podatek.

Polecamy swoją apkę kalkulatorigieldowy.pl :)
  • Odpowiedz
tajemny-poliszynel
tajemny-poliszynel
tajemny-poliszynel
17.02.2024, 13:29:06
  • 1
W zeszłym roku zakupiłem na giełdzie bybit.
Usdt na łączną kwotę 1000zl. Niestety wszystko stracilem. Nie jest do dla mnie . Rozumiem ,że mam rozliczyć się z fiskusem w pit 38. Moje pytanie czy w następnych latach też będę musiał wpisywać ten zakup w picie jeśli ja już nie mam tych krypto. Czy wystarczy raz
wykazać zakup w picie za dany rok #kryptowaluty
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 17.02.2024, 13:48:06 via Wykop
  • 3
By móc odliczyć w przyszłości teoretycznie należy deklarować je co roku acz podejrzewamy, że US akurat pod tym względem będzie pobłażliwy i sam przepis pewnie się zmieni.
Powinno wystarczyć zadeklarować raz i jeśli w przyszłości chciałbyś odliczyć tą stratę - złożyć zaległe PIT.
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 17.02.2024, 11:53:08
  • 93
Dzisiaj jeszcze jedno #rozdajo garść wiedzy podatkowej i nasza prośba na końcu posta :)

Dzisiaj rozwiejemy mit, z którym spotykamy się podczas rozliczania PIT-38 naszych klientów mówiący, że można odliczyć wyłącznie do 50% strat (z danego roku) z 5 ostatnich lat.
W obiegowej świadomości natomiast nie występuje nowelizacja z roku 2019, która umożliwia odliczenie do 100% straty!
Art. 9 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
kalkulatorgieldowy - Dzisiaj jeszcze jedno #rozdajo garść wiedzy podatkowej i nasza p...

źródło: odliczanie_do_100_strat

Pobierz
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 12:59:39 via Wykop
  • 1
@ce666e427a: można odliczyć 100% straty z JEDNEGO roku. Rozumiemy, że pytanie dotyczy 50% strat z 5 lat, które pokrywają 100% strat z jednego roku - tak, tak też można.
Jeśli jednak chodzi o inny przypadek to proszę o rozpisanie tutaj lub na PW przykładowych wartości tak by była jasność.
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 13:50:16 via Wykop
  • 0
@Smartek: nie znamy się na tym :( nasza specjalizacja to PIT-38 a w przypadku PIT-37 wiemy tyle co inni ;)
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 19:19:36 via Wykop
  • 3
@jarqos: w przypadku mBanku wszystkie operacje są w PIT-8C i nie należy ich uwzględniać w rozliczeniu "innych źródeł" :)
Informujemy też o tym "na czerwono" na karcie podsumowań.

@Couto nasza odpowiedź WEDŁUG NAS (nie mamy 100% pewności bo punkt ustawy jest napisany wieloznacznie) może być to dowolny rok z ostatnich 5 lat

@ce666e427a nie można niestety, można wybrać albo 100% z roku 2021 albo z roku 2022.
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 21:29:31 via Wykop
  • 1
@mirkopro_bot: @gasu_kurobikari sprawdź proszę PW :)
Artura znam (osoba z filmiku) i dam mu znać o błędzie w jego materiale w tym wypadku ;)
Przepisy nie mają dopisku "LUB" ale takie jest jego znaczenie.
Idąc tokiem myślenia, że można je łączyć:
po co w tym wypadku jest przepis o 50% skoro można 100% z każdego roku? Czy 50% nie jest redundantne?
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 22:04:30 via Wykop
  • 1
@gasu_kurobikari: niestety nie można łączyć PIT-38 z innymi PIT. Również nie można łączyć w obrębie samego PIT-38 wyników z akcji i np. dywidend.

W przypadku bankructwa jest to "śliska" sprawa i co urzędnik to interpretacja. Wg nas słuszne jest uznanie, że bankructwo i wycofanie to "sprzedaż" za 0PLN. Ale tutaj musimy Cię skierować do Twojego US. De facto bez indywidualnej interpretacji podatkowej nie ma nic pewnego w tym przypadku.
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 22:23:07 via Wykop
  • 0
@Couto: masz racje i przy odpowiedniej kombinacji kwot możesz nie być w stanie rozliczyć wszystkich strat.
Np.
2020 - strata 1000PLN
2021 - strata 1100PLN
2022 - zysk (bez rozliczenia straty)
2023 -
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 22:57:02 via Wykop
  • 1
@ce666e427a: udało nam się "dokopać" to indywidualnej interpretacji zgodnej z tym co piszesz. jest to ciekawa sytuacja, ponieważ to co przedstawialiśmy jest na podstawie opinii doradców podatkowych. Ostatecznie jednak to naczelnik US jest instancją wyższą. Oczywiście jest to interpretacja indywidualna ale jesteśmy skłonni przyjąć, że interpretacja, którą otrzymaliśmy była z kategorii "dupochronnej" czyli taka, która nie naraża nigdy podatnika na problemy z US.
TLDR: masz rację a my się myliliśmy
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 23:15:00 via Android
  • 0
@ce666e427a niestety podatki to wir niejasności
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
mirko_anonim
17.02.2024, 08:50:36
  • 0
✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć, mam nietypowy problem:
2022 strata > 1000
2023 przychód > 900
Na podatki.gov PIT38 pole 28 z automatu wpisało mi 900 zł jako strata z lat ubiegłych. Z wcześniejszych komentarzy wynika że można odliczyć tylko do 50% lub całość jako 100%. To błąd w systemie, że u mnie wpisało 90% straty z ubiegłego roku? Nie mogę odliczyć 900 zł w 2023 i 100zł w następnym roku?
#podatki #xtb #pit
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 17.02.2024, 09:09:16 via Wykop
  • 0
@mirko_anonim:
Jest to sytuacja prawidłowa (opisana w pkt. 2). Pozostałe 100PLN będzie można odliczyć w kolejnym roku.

Zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy – w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. – wysokość straty ze źródła

przychodów, poniesionej w roku podatkowym, podatnik może:

1) obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po sobie następujących
  • Odpowiedz
Pawliko
Pawliko
Pawliko
16.02.2024, 22:19:07
  • 4
Jak rozliczyc taka sytuacje w picie?
Kupilem 10 akcji po 1€, i w dniu zakupu 1€ = 1PLN. Wiec finalnie zaplacilem 10zl. Po miesiącu cena akcji pozostaje na tym samym poziomie 1€, ale kurs euro sie zmienia i wynosi 1€ = 10PLN, sprzedaje moje 10 akcji za 10 euro, ale po przewalutowaniu mam na koncie 100PLN
W tej sytuacji mam zaplacic 19% z tych 90zl? Czy jako ze NIC nie zarobilem na
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 17.02.2024, 10:09:02 via Wykop
  • 1
@Almagest: nie jest tak jak piszesz.
Sama wymiana waluty nie nabyta w celach spekulacyjnych na wyłącznie samej walucie nie podlega opodatkowaniu. Powodowało by to również podwójne opodatkowanie.
Liczy się wyłącznie kurs średni NBP poprzedzający dzień poniesienia kosztu (zakup akcji) lub przychodu (sprzedaż akcji). Wymiany walut poprzedzające te transakcje nie mają znaczenia. Również ponowna zamiana na PLN już wypłaconej kwoty.
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy 16.02.2024, 10:30:21
  • 464
No i obiecane rozdajo (przez mirko.pro) zasady są jasne, wśród wszystkich plusujących o 22:00 rozlosujemy nieograniczany pakiet na rozliczenia na kalkulatorgieldowy.pl

Skoro mamy Waszą uwagę to dorzucimy jeszcze garść wiedzy podatkowej ;)
- sam zakup kryptowalut czy też samą stratę na akcjach trzeba zadeklarować PODSTAWA PRAWNA, Art.45 punkt 1
- transakcje w walutach obcych należy przeliczać po kursie średnim NBP poprzedzającym dzień poniesienia kosztu PODSTAWA PRAWNA
- transakcje w walutach obcych należy przeliczać po kursie średnim NBP poprzedzającym dzień uzyskania przychodu PODSTAWA PRAWNA
kalkulatorgieldowy - No i obiecane rozdajo (przez mirko.pro) zasady są jasne, wśród w...

źródło: rozdajo

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
17.02.2024, 11:18:44 via Wykop
  • 0
#mirkoloteria


@tusk: oraz #mirkoloteria :) ale tak nie było # przy rozdajo i będzie następnym razem ;) jestem już mirkiem od prawie 15 lat i czasmi może zdarzyć się pomyłka :)
  • Odpowiedz
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
kalkulatorgieldowy
Autor
18.02.2024, 13:32:28 via Wykop
  • 0
@umcumcumcbejbe: złóż zaległe deklaracje by móc odliczyć koszty zakupu od przychodów ze sprzedaży. W innym przypadku zapłacisz 19% od kwoty sprzedaży zamiast od samego zysku.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 68
  • Strona 8 z 68
  • >
  • Mirki od lat i twórcy kalkulatorgieldowy pl
  • https://kalkulatorgieldowy.pl
  • info@kalkulatorgieldowy.pl
  • Facebook

Osiągnięcia

  • VIP
    od 03.05.2022

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 11.06.2021

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 12.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 16.02.2022

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 27.04.2022

    Mikroblogger

Autorskie tagi

  • #kalkulatorgieldowy

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl