Czołem,
potrzebuję porady co do księgowania zakupów poczynionych w ramach dotacji na otwarcie działalności z PUP.
01.04 zawarłem umowę o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej z Powiatem X, w imieniu którego działa Powiatowy Urząd Pracy w X, reprezentowany przez Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w X. W stopce pierwszej strony był napis (a zatem zakładam że była ona częściowo dofinansowana z projektu): "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie X i powiecie miasto X (VI) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego".
Poczyniłem zakupy wymienione we wniosku oraz umowie. No i przychodzi teraz kwestia ich księgowania. Dotacja jest zwolniona z pdof, ale czy zakupy w jej ramach mogę zaksięgować do kosztów uzyskania przychodu w danym miesiącu (najdroższy zakupiony sprzęt to kwota 7999 PLN, więc nie ma przymusu środka trwałego) ?
potrzebuję porady co do księgowania zakupów poczynionych w ramach dotacji na otwarcie działalności z PUP.
01.04 zawarłem umowę o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej z Powiatem X, w imieniu którego działa Powiatowy Urząd Pracy w X, reprezentowany przez Zastępcę Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w X. W stopce pierwszej strony był napis (a zatem zakładam że była ona częściowo dofinansowana z projektu): "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie X i powiecie miasto X (VI) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego".
Poczyniłem zakupy wymienione we wniosku oraz umowie. No i przychodzi teraz kwestia ich księgowania. Dotacja jest zwolniona z pdof, ale czy zakupy w jej ramach mogę zaksięgować do kosztów uzyskania przychodu w danym miesiącu (najdroższy zakupiony sprzęt to kwota 7999 PLN, więc nie ma przymusu środka trwałego) ?
prowadzę JDG i potrzebuję porady do zaksięgowania UoD z dwoma wykonawcami. W moim programie księgowym wfirma nie mam dostępu do pakietu kadr, a jest to sytuacja jednorazowa, toteż nie widzę sensu jego wykupowania.
Obie umowy w ciągu 7 dni zgłosiłem do ZUS.
Czy procedura wypłaty wynagrodzenia jest taka, że:
1.) kwotę netto wypłacam na nr rachunku bankowego podany w umowie przez wykonawcę - czy w tytule przelewu mam umieścić coś konkretnego np. nr umowy?
A2. Tylko przelew oznaczenie PIT4