Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko221
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
basicsport
basicsport

basicsport

Dołączył 5 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 25
  • Znaleziska 25
  • Mikroblog 0
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

540

Basicsport - 2-letnia walka z odrzuconą reklamacją i finał w sądzie

Basicsport - 2-letnia walka z odrzuconą reklamacją i finał w sądzie

Opisałem historię swojej wygranej reklamacji ze sprzedawcą z Allegro, która po dwóch latach trwania, skończyła się niedawno w sądzie

qmox
z
wykop.pl
dodany: 18.02.2020, 17:44:57
  • 140
  • #
    prawo
  • #
    reklamacja
  • #
    oszukujo
  • #
    afera
  • #
    allegro
  • #
    januszebiznesu
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 00:06:20
  • -16
Szanowni Czytelnicy,

jako właściciel firmy BASICSPORT chciałbym się ustosunkować do tego wpisu, o którym zostałem przed chwilą poinformowany przez mojego pracownika. Od razu dodam, że nie miałem zamiaru odpisywać, ale zostałem poproszony o ustosunkowanie się do tej sprawy, ponieważ takie komentarze oraz ocena krzywdzi nie tylko mnie, ale i całą naszą załogę. Dodam także, że nie zamierzam wchodzić w głębszą dyskusję, kłótnie, szantaże, pozywanie się czy hejtowanie, lecz tylko wytłumaczyć tę sprawę
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 00:06:35
  • -10
1. Ocena rzeczoznawcy a opinia Sprzedawcy

Na wstępie dodam, że posiłkowanie się opiniami rzeczoznawców zarówno przez Sprzedawcę jak i Konsumenta jest dowolne – nie obowiązkowe – w związku z czym nie jest wiążące do oceny reklamacji. Jako Sprzedawca, nie musimy posiadać oceny rzeczoznawcy do zaopiniowania reklamacji, a wręcz mamy prawo tę opinie podważyć. Finalnie zawsze opinia Sprzedawcy jest wiążąca między Stronami, a opinia rzeczoznawcy może stanowić tylko pewnego rodzaju bardziej obiektywną podpowiedź,
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 00:06:49
  • -11
2. Problem oceny uczciwości Klienta i podstaw uznania jego żądań

Ocena stanu obuwia jest bardzo subiektywną i trudną sprawą, ponieważ zawsze borykamy się z problemem, czy Klient nie chce nas oszukać, czy Klient sam nie uszkodził towaru, a nawet czy nie jest to osoba zatrudniona przez Konkurencję w celu dokonania sabotażu u Konkurencji (takie sytuacje mieliśmy). Zatem do zbadania jest zawsze szereg różnych czynników, z których ma wyniknąć, czy reklamowane obuwie posiadało
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 00:07:00
  • -12
3. Brak odpowiedzialności producentów

Poza tym, że prawo jest po stronie Konsumenta, to jeszcze Producenci również się wymigują od reklamacji. Przypominam, że za jakość wyrobu de facto odpowiada jego producent, ale w praktyce się od tego odcina. Niestety mamy świadomość, że jakość towarów jest dzisiaj mimo postępu technologicznego słabsza niż kilka lat temu i nie dotyczy to tylko obuwia. Ale jaki wpływ mamy my (sprzedawcy) na jakość wyrobu?
Nadmienię zatem, że wszystkie
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 00:07:14
  • -11
4. Próba łagodzenia sporów dla dobra współpracy z Klientem

Dodając do tego wszystkiego multum uprawnień dla Konsumenta, jesteśmy bezsilni i bez szans w sporze z Klientem próbującym nas naciągnąć czy oszukać. Oczywiście nie możemy też z powodów ekonomicznych iść WSZYSTKIM na rękę, niezależnie od racji. Dlatego w sytuacjach oczywistych – reklamacje są uznawane, w sprawach trudnych do oceny (tzw. 50/50) – idziemy najczęściej na ugodę i uznajemy reklamację bądź proponujemy rozwiązania rabatowe
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 00:07:25
  • -20
5. Sprawa Pana Jakuba

Żeby się długo nie rozpisywać… Pan Jakub od początku był nastawiony na walkę, na sądową rozprawę, na zwracanie wszystkich kosztów tego świata. Postanowiliśmy sprawę zgodnie z wolą Pana Jakuba dać do orzeczenia w sądzie. Nie wstydzę się tego, że moim pełnomocnikiem w sprawie był ojciec (jesteśmy rodzinną firmą, ojciec pełni w niej swoją rolę) i nie rozumiem niektórych prześmiewczych komentarzy w tej sprawie. Na marginesie, Pan Jakub był z
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 07:22:02
  • -6
@leon-san: Gdzie tu w tym zdaniu jest groźba lub szantaż?
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 07:25:08
  • -3
@leon-san: Tak jak Pan słusznie zauważa, opinia jest dla nas "podstawą", czyli podpowiedzią, ale nie jest wiążąca dla naszego decyzji. Przypominam, że to Sprzedawca opiniuje i podejmuje decyzję o uznaniu bądź odrzuceniu reklamacji, a nie rzeczoznawca. Proszę ten akapit jeszcze raz przeczytać, bo wydaje mi się, że dosyć wyraźnie tam opisuję, że opinia rzeczoznawcy jest jedynie opinia "dla nas", a nie wyrocznia "dla Klienta".
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 07:33:50
  • -8
@leon-san: W naszej branży (obuwnicznej) producent w żaden sposób nie uczestniczy w reklamacjach. Odcina się od tego na samym początku stosując w umowach z dystrybutorami (firmami jak nasza) zapisy o tym, że ceny handlowe zawierają upust na "reklamacje klientowskie". Inną sprawą jest, czy te zapisy są zgodne z prawem, ale z takimi korporacjami popularnych marek (żeby nie podawać nazw), to firmy jak nasze stoją z góry na przegranej pozycji. Poza
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 07:34:19
  • -6
@leon-san: Już się do tego odniosłem, ale raz jeszcze.... nie ma czegoś takiego jak "odmowa reklamacji przez producenta"..
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 07:46:45
  • -11
@piter-forfiter: Rynek towarów (nie tylko naszej branży) składa się w zdecydowanej większości z towarów z Azji. Jeżeli ktoś kupuje obuwie np. marki Adidas, to w 99% jest ono produkowane w Azji. Jaki my na to mamy wpływ? Jeżeli nasza firma zajmuje się dystrybucją tych produktów, to jak mamy się od tego odciąć? Po prostu przestać się tym zajmować, czyli zamknąć firmę?

My się nie migamy od reklamacji - nie zrozumiał Pan
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 07:48:52
  • -8
@leon-san: Gdzie Pan tu widzi nasze pretensje? Nie chcieliśmy się godzić w pismach przedsądowych na zwroty różnych kosztów, które sobie Pan Jakub wypisał. Ale kto tu mówi o pretensjach kosztów postępowań? Te wynoszą 30 zł i nikt o to nie miał pretensji. W jakiś pokrętny sposób Pan odczytuje moje odpowiedzi....
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 07:51:34
  • -22
@leon-san: Sędzia nie dowierzał, że można za 129 zł robić taką aferę i tyle czasu marnować, zamiast spożytkować ten czas na pracę. Jak ktoś słusznie w komentarzu zauważył, Pan Jakub ten czas mógł przeznaczyć na zarobienie pieniędzy i kupić sobie za to 10 par po 129 zł. Ale taka mentalność, co zrobić. Jak Pan Jakub napisał, to była "sprawa honoru". "Sprawą honoru" było też zakomunikowanie o tym całemu światu...
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 07:53:10
  • -7
@piter-forfiter: Czyli wg Pana powinno się uznawać wszystkie reklamacje, nawet jeżeli uważamy że Klient dokonał zniszczenia obuwia i próbuje nas naciągnąć?
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 09:17:03
  • -5
@leon-san: Odrzucamy te, które są w naszej ocenie wynikiem winy użytkownika, a nie produkcji.
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 09:23:13
  • -5
@leon-san: Wcale nie przeczę, że istnieją producenci, którzy dbają i zajmują stanowisko w sprawach reklamacji. Jedna z firm której towary dystrybuujemy również ma takie podejście i bardzo dobrze ta współpraca wygląda (nie mogę niestety zdradzić która). Natomiast firma Adidas, której dotyczy ta sprawa, niestety się od tego odcina.

Mało tego, powiem Panu, że ma Pan absolutną rację w tej sprawie, bo również ubolewa nad tym, że to MY musimy się
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 09:24:27
  • -11
@leon-san: Gratuluję podejścia. Oby tak dalej!
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 09:28:05
  • -7
@Dolan: Pełna racja! Na tych sprawach zyskują najwięcej rzeczoznawcy (obu stron), bo nie ponoszą de facto żadnej odpowiedzialności. My jako Sprzedawca ponieśliśmy koszty, tak samo jak i Konsument Pan Jakub poniósł koszty, a do tego obaj straciliśmy cenny czas.
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 09:39:04
  • -4
@Swilk: Fajnie, że są osoby które to rozumieją!
Nie wszystkie umowy, nie wszystkie branże i zasady są jednolite między danym producentem a danym sprzedawcą, a producent robi wszystko co może (naciągając prawo), aby się od rękojmi odciąć, bo wie jaki to stanowi problem. Najgorsze jest to, że przez kombinatorów i naciągaczy tracą osoby uczciwe. Bo oczywiście nie raz zdarza się sytuacja, w której istnieje wada produkcyjna i sprawa jest jasna,
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 09:42:58
  • -5
@Bartholomew: 100% racji. Nikt Klienta nie zmusza do zakupów tych produktów. Każdy rozsądny, kto wydaje np. 129 zł musi się liczyć z tym, że nie jest to but który wytrzyma lata ciągłego użytkowania, o każdej porze roku i do tego do wielu różnych sportów. A "u nas" w kraju oczekuje się, że jedna para będzie "uniwersalna" do wszystkiego.
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 12:33:29
  • -4
@BajongCzesiek: Gdzie Pan takie informacje wyczytał? Napisałem, że ceny zawierają upust, ale nie że są w związku z tym zasadne. Przecież to jedno z drugim nie ma związku? Producent nie daje rzekomego upustu (bo nie ma fizycznie żadnego dodatkowego upustu, tylko sucha informacja o tym w umowie) i nie oczekuje w związku z tym, aby każdą reklamację uznawać. Producent wychodzi z założenia, że Sprzedawcę który sprzedaje towar w cenach sugerowanych,
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 12:53:44
  • -5
@BajongCzesiek: Sędzia też człowiek i po ludzku ma prawo się irytować z powodu narastających błahych spraw, które powodują, że te poważne czekają przez to w sądach coraz dłużej. Nie twierdzę, że był stronniczy, tylko dążył do ugody, podczas gdy Klient na siłę chciał sprawę wyciągać w nieskończoność.

Proszę bardzo, odpiszę Panu w punktach:

2. To jest właśnie klasyczne podejście, że jak coś się "zepsuło", to na pewno musi być wada w produkcie.
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 12:55:13
  • -3
@BajongCzesiek: > Art. 556 pkt. 2. Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna ...
Hasło klucz - "WADA"! Jest różnica między wadą a uszkodzeniem i w tym cała trudność oceny reklamacji.
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 13:19:11
  • -2
@leon-san: Niedopowiedzeniem byłoby, gdyby napisał, że "Podam Pana Jakuba dane, jeżeli będzie dalej ciągnął temat", ale nigdzie czegoś takiego nie napisałem. Także wyrwane z kontekstu, a chodziło o to, że "nie chcę robić Panu Jakubowi pod górkę"... tak jak on nam próbuje. Nie ma w tym żadnego szantażu ani groźby. Pan Jakub miał swoje prawa i z nich skorzystał. Szkoda oczywiście, że ujawnia tę sprawę "na forum", bo wiadomo że
basicsport
basicsport
basicsport 19.02.2020, 13:23:06
  • -4
@Taaa_chyba_ty: Cóż, takie czasy. Klienci mają coraz większe oczekiwania. Ma być:
-najtaniej (najlepiej za darmo)
-najlepiej
-najszybciej
-z pełną obsługą i uznawaniem każdej reklamacji wraz z osobistymi przeprosinami szefa oraz olbrzymim odszkodowaniem najlepiej, żeby taką firmę raz na zawsze rozłożyć.

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 18.02.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking