- 1
Ale wy wszyscy jesteście upośledzeni, byle tylko biedne duże korpo nie miało więcej pracy xDD, zakaz otwierania paczki w celu sprawdzenia zawartości przed pokwitowaniem ma na celu tylko i wyłącznie przerzucić odpowiedzialność na klienta żeby się bujał z rozwalonym towarem, zamiast firmy kurierskiej, która w 99% przepadków ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie.
Jeśli otworzycie paczkę przed pokwitowaniem i jakiś sprzęt jest rozwalony to towar idzie do zwrotu/wymiany, a cała papierologia jest na barkach
Jeśli otworzycie paczkę przed pokwitowaniem i jakiś sprzęt jest rozwalony to towar idzie do zwrotu/wymiany, a cała papierologia jest na barkach
Informacyjnie: poziom bzdur w materiale z tego znaleziska:
https://www.wykop.pl/link/5997717/o-czym-sni-elon-musk-wizualizacja-pierwszych-10000-dni-czlowieka-na-marsie/
jest, wbrew pozorom, dość niski. Realizm wizji na 4- w szkolnej skali ocen. Wykopałem.
#
https://www.wykop.pl/link/5997717/o-czym-sni-elon-musk-wizualizacja-pierwszych-10000-dni-czlowieka-na-marsie/
jest, wbrew pozorom, dość niski. Realizm wizji na 4- w szkolnej skali ocen. Wykopałem.
#
- 1
@texas-holdem: Wiadomo, że trochę podkolorowane na potrzeby filmu ale faktycznie dość wiarygodne.
Z rzeczy które można próbować przewidywać, największa rozbieżność jest między tym jak na filmie szybko spacex przechodzi od pierwszych bezzałogowych lotów na marsa do regularnych załogowych, imo ten proces potrwa trochę dłużej niż jedno okienko transferowe, bardziej 3-5.
Może nawet i szybko wyślą pierwszych kilku ludzi żeby wbić flagę, ale zanim załogi starshipów zaczną się skalować geometrycznie chwilę
Z rzeczy które można próbować przewidywać, największa rozbieżność jest między tym jak na filmie szybko spacex przechodzi od pierwszych bezzałogowych lotów na marsa do regularnych załogowych, imo ten proces potrwa trochę dłużej niż jedno okienko transferowe, bardziej 3-5.
Może nawet i szybko wyślą pierwszych kilku ludzi żeby wbić flagę, ale zanim załogi starshipów zaczną się skalować geometrycznie chwilę
- 0
@texas-holdem: Zobaczymy, ja obstawiam, że przy skalowaniu projektu dla ludzi wyjdzie im sporo problemów które opóźnią takie duze loty.
- 0
@texas-holdem: Może źle się wyraziłem z tym skalowaniem.
Przy programie apollo szansa na utratę rakiety była dość wysoka, nie akceptowalna przy obecnych standardach, szczególnie dla lotów załogowych, ale startów nie było znowu tak wiele, trochę szczęścia im dopisało i zmarło nie tak dużo osób.
Przy falconach ta szansa na awarie znacząco spadła, rakiety są dużo mnie awaryjne, rygory bezpieczeństwa wyższe ale nadal ryzyko utraty załogi przez awarie rakiety lub inną usterkę jest dość wysokie. Przy okazji warto wspomnieć tą całą odyseje ze spadochronami dragona, na które nasa tak cisnęła, że okazało się że wszystkie projekty do tej pory były wadliwe i obarczone dużym ryzykiem, dopiero po setkach testów w spacex, które nasa wymusiła im to wyszło. A falocny to nadal relatywnie rzadkie loty w porównaniu do załogowej masówki na marsa.
A przy starshipach załogowych okazji do utraty rakiety będzie więcej niż przy apollo czy zaopatrzeniu iss, szczególnie jak będą latały ich dziesiątki, jednoprocentowa szansa na awarie na 30 starshipach robi
Przy programie apollo szansa na utratę rakiety była dość wysoka, nie akceptowalna przy obecnych standardach, szczególnie dla lotów załogowych, ale startów nie było znowu tak wiele, trochę szczęścia im dopisało i zmarło nie tak dużo osób.
Przy falconach ta szansa na awarie znacząco spadła, rakiety są dużo mnie awaryjne, rygory bezpieczeństwa wyższe ale nadal ryzyko utraty załogi przez awarie rakiety lub inną usterkę jest dość wysokie. Przy okazji warto wspomnieć tą całą odyseje ze spadochronami dragona, na które nasa tak cisnęła, że okazało się że wszystkie projekty do tej pory były wadliwe i obarczone dużym ryzykiem, dopiero po setkach testów w spacex, które nasa wymusiła im to wyszło. A falocny to nadal relatywnie rzadkie loty w porównaniu do załogowej masówki na marsa.
A przy starshipach załogowych okazji do utraty rakiety będzie więcej niż przy apollo czy zaopatrzeniu iss, szczególnie jak będą latały ich dziesiątki, jednoprocentowa szansa na awarie na 30 starshipach robi
- 0
@texas-holdem: Właśnie tak, pierwsze loty na orbite bardzo szybko, pierwsze loty na marsa możliwe że już w 2025, ale zanim poleci klkadziesiąt osób to 2031 najwcześniej w bardzo optymistycznym scenariuszu.
- 0
@positive_mental_attitude: Gdybym śledził tesle od pół roku to może bym w coś z tego uwierzył xDDD Współczuje strat ale lepsze forum na takie żale to bankier niż wykop ;)
#elonmusk
#spacex
E. to jest oczywiście bzdura w odniesieniu do obecnych realiów, po prostu odpisuje na pytanie xD
jak wyżej, wiem że to co pisze bo bzdury, po prostu na potrzeby dyskusji przyjmuje założenia autora.
To jakbyś pytał 15 lat temu ile kosztują baterie do tesli xD
Sam trochę to próbowałem robić 2 lata temu odnośnie
Ale uważam, że takie spokojne tłumaczenie w stylu Muska czy Neil'a bez wchodzenia w pyskówki to coś czego brakuje, ciężka rzecz, ale warto -)