@Dupcyfer: czy rozumiesz skrót "Instruction Per Clock"? To jest liczba instrukcji, która zostaje zrealizowana w jednym takcie, więc wzrost taktowania nie ma tu nic do rzeczy... poza tym, że wyższy zegar + wyższy IPC to jeszcze wyższa wydajność.
@Darmozjadus: z tego samego artykułu: "DLSS and FSR 2.0 look almost identical. I think FSR 2.0 actually looks a bit better. It doesn’t show the aliasing around the floor lights like DLSS does, and it still maintains small details like the label on the bottle toward the right."
@ruum: tak to zaczyna wyglądać. Najpierw Nvidia wchodzi z drogim rozwiązaniem, a potem przychodzi AMD ze swoim, które dziwnie szybko staje się standardem branżowym.
@PortalZeSmiesznymiObrazkami: Założeniem testu było chyba, żeby zrobić testy przy maksymalnych nastawach RAM, żeby zobaczyć, która platforma ostatecznie daje maksimum wydajności.
@HHHHHH: Są tam testy w 4K, jak zajrzysz w link, tylko różnice są po prostu bez znaczenia. Test dobrze pokazuje jaką moc w grach Ryzen 5000 ma w zapasie :)
@pfd3: taki urok archaicznego silnika Adobe. Ludzie już uciekają z Premiere do DaVinci, więc z Photoshopem może być podobnie, jeśli nadal będą tak to rozwijać.
@Zerker: Nie są to puste marketingowe frazesy, bo historia FreeSync, HBM, Mantle (obecnie Vulkan), ProRender i wielu innych technik dokładnie potwierdza to, jest tam napisane. Pieniądze na rozwój tego nie biorą się z powietrza, zwłaszcza że powstawały zanim pojawił się Ryzen.
A jeśli chodzi o karty, to AMD od zawsze celowało w oferowanie jak najbardziej opłacalnego sprzętu. I tak seria 400 sprowadziła wydajność kart za ok. 2000 zł w przedział 1000-1200
@Donald_W: Procesory AMD nie są podatne na Meltdown wcale, a na Spectre są tylko w 1 z 2 wariantów ataku. Tak czy owak, do tej pory nie pojawiły się dowody przeprowadzenia skutecznego ataku z wykorzystaniem tej metody.
@Amasugiru: To, że TR powstał jako projekt poza planem i początkowo tylko jako pomysł grupy inżynierów, nie zmienia faktu, że to może być rzeczywiście innowacja w swojej dziedzinie biorąc pod uwagę technologię produkcji, możliwości platformy itd. Inna rzecz, że AMD jawnie się przyznaje do tego, jak TR powstał... co tym lepiej o AMD świadczy skoro nie są tylko zaprogramowani na windowanie marż, ale są też otwarci na niezaplanowane i niezabudżetowane pomysły.
Przecież AMD nigdy nie obiecywało premiery RX Vega - dopiero dziś po raz pierwszy ogłoszono termin ich premiery. Mowa była tylko o produktach na bazie Vega w Q2 2017 i takie też się pojawią. Granie jest tylko jedną z dziedzin użycia kart graficznych. Przypominam, że Tesla Pascal została zaprezentowana w styczniu 2016, gdy pierwsze konsumenckie Pascale to dopiero maj 2016.
P.S. SAS to dopiero zapowiedź po prostu.