Mirki, orientujecie się czy konduktorzy IC/TLK mają też kontakt z konduktorami regio w przypadku opóźnienia pociągu i przesiadki? #ic #regio #pkp #pociagi
@IceBeast: Wg przepisów dalsze połączenie na pewno musi być trzymane, jeśli jest to ostatnie połączenie w dobie. Oczywiście trzeba zgłosić chęć przesiadki kierownikowi pociągu w rozsądnym czasie wcześniej, a nie na ostatnią chwilę. Najpierw dzwoni on do dyspozytury swojej firmy, potem dyspozytorzy przewoźnika, którego pociągiem pasażer aktualnie jedzie, kontaktują się z dyspozytorami przewoźnika, na pociąg którego pasażer ma się przesiąść oraz z dyżurnymi ruchu PLK, którzy weryfikują możliwość późniejszego wyjazdu
Autostop do Belgradu zakończony sukcesem! Czyli jednak da się pojechać wiosną autostopowo na Bałkany i to w całkiem niezłym tempie. Sama zaś stolica Serbii powala architekturą przypominającą czasy Jugosławii... Wielkie betonowe bloki, które przy naszej "wielkiej płycie" wygrywają bezapelacyjnie. Ale Belgrad to też Stare Miasto, Twierdza, Slavija i mnóstwo knajp z niekiepskim, serbskim piwem i solidną porcją wołowego mięsa w bułce, czyli "pljeskavicą". Mirki i Mirabelki, a Wy jeździcie autostopem? Gdzie byliście
@sadeckiwloczykij, @toziemniakizostaw @Hamalesn teraz najlepiej opłaca się dojazd PolskimBusem do Budapesztu (jak się popatrzy na odleglejsze daty, to z Krakowa nawet za 30 zł można pojechać), a dalej oczywiście pociąg na bilecie Belgrad Special za 15 euro w 1 stronę lub 26 euro powrotny. W ten sposób można za mniej niż stówkę dojechać z Krakowa do Belgradu. W Belgradzie warto przyjść na pociąg powrotny co najmniej pół godziny
@toziemniakizostaw: Belgrad Specjal to nazwa oferty biletowej tej za 15/26 euro ( ͡°͜ʖ͡°) więc może chodziło Ci o pociąg o nazwie Avala relacji Belgrad - Budapeszt - Wiedeń? to chyba jedyny skład o trochę wyższym standardzie. Tej zimy było prawie dobowe opóźnienie dziennego kursu na linii Bar - Belgrad, pociąg utkwił gdzieś w górach.
@toziemniakizostaw: A ten to faktycznie zwykły nocny pospieszny, nazwę ma po prostu "Beograd". Ten pociąg ma taką zaletę, że dzięki tym bezpośrednim wagonom sypialnym jadącym dalej jest mniejsze ryzyko, że ucieknie nam następne połączenie czy to w stronę Polski czy Bułgarii. Nawet jeśli podróżujemy w normalnych siedzialnych wagonach, które dalej nie jadą.
#ic #regio #pkp #pociagi