Nigdy nie próbowałem czyścić sporych obszarów Khorinis po przemianie w smoczego zębacza, w związku z tym mam kilka pytań: - Zaklęcie ma jakiś czas działania czy będzie trwać dopóki sam się nie odczaruję? - Czy ciała zwierząt i bandytów nie znikną po zakończeniu działania zaklęcia? Chyba miałem raz taki przypadek... Jeśli już to czy zostaną chociaż te z przedmiotami niezbędnymi do zadań (np. tabliczki Erola u bandytów z mostu) - Których przeciwników
@genocidegeneral: 1. zaklęcie nie ma limitu czasowego 2. nie wiem 3. Ork wojownik, Ork elita, Pan cienia, z wargami trzeba kombinować, ale to tak na oko, bo by w sumie nigdy nie używałem tej metody. 4. Najlepiej chyba na 16-17 lvlu podbić poziom lub dwa 5. Podczas zdobycia poziomu nie uzyskasz dodatkowych 12 hp za lvl, dlatego lepiej nie zdobywać poziomów w trakcie przemiany (ew. ograniczyć gubienie tych hp na wyższych lvlach do wyczyszczenia khorinis z cięższych przeciwników, chociaż wtedy powinieneś być w stanie z większością radzić
@nowywinternetach szybkiego śledzia kupisz u Samuela w jerkandarze, teleporty są 3 w khorinis (koło miasta, karczmy i w piramidzie) i 5 w jerkandarze, a runy teleportacyjne znajdziesz w górniczej dolinie (półka skalna z polnymi bestiami niedaleko wejścia koło przełęczy i górny poziom budynku magow) oraz dostaniesz w khorinis w trzecim rozdziale.
Czyli wychodzi na to że Gothic 2 jest trudniejszy niż jedynka, bo jedynkę przeszedłem bez poradników, bez używania magii, tylko broń jedno, a potem dwuręczną używałem. A tutaj rozdział pierwszy, 8 poziom i wszystko mnie bije, a misje które zostały to same z biciem zbyt silnych przeciwników. Jak ludzie w 1 rozdziale 20 poziom robią to nie wiem.
@nowywinternetach exp idzie, ale nie dostaje się hp za lvl. Oddaj 20 ofiar po 50sz daronowi, by zdobyć dodatkowe życie, na początku inwestuj w główną statystyki i umiejętność obsługi broni, walcz z przeciwnikami 1 v 1 (zanim zwierzak ruszy do ataku wykonuje 3 sygnały ruchowo-dzwiekowe), jeśli masz zrobione misje na farmie dołącz do którejś z gildii - otrzymasz lepszy pancerz. Możesz też zaraz po dostaniu się do gildii pogadać z Hagenem
Zdecydowaliście, będzie build Najemnika/Łowcy kusznika z dwuręczną (jako dodatek).
Początek jak to początek, nic ciekawego. Pozbierałem co się dało, wszedłem do miasta omijając strażników (wchodząc po łańcuchu) biegnąc prosto do Laresa żeby zebrać darmowe 500XP, po drodze zostałem zaczepiony przez Moe, chłop poskładany. Wracając zabawiłem się jeszcze w asasyna skacząc pod dachu, ograbiłem magazyn i mam nowe wdzianko coby nie wyglądać jak menel. Oczywiście po tym wszystkim wyszedłem z miasta i wszedłem ponownie "legalnie" żeby zaliczyć questa z ziołami dla Constantino.
Myślałem o przejściu G2NK i wrzucaniu posta co jakiś czas, z opisem co zrobiłem podczas rozgrywki. Byłby to taki jakby poradnik jak zrobić dobrego kusznika, ewentualnie maga. Myślę że jednak kusznik byłby ciekawszy bo wymaga to siły + zręczności + kusza + walka mieczem, chociaż z drugiej strony dużo osób twierdzi, że gra magiem jest trudna. Jako kusznik większy nacisk kładłbym na kuszę, walki uczyłbym się później. Oczywiście wszystko robione na 100%.
@mniejniz0: Tutaj jest grubsza sprawa - skopany balans.
W nocy kruka mamy duży przeskok w sile z postaci z "nie mam 94 pkt siły", na "wbiłem 94 pkt siły i odpalam wszystkie bonusy". Pierwszy krok to bycie zerem i walka ze zwierzakami, kolejny to już walka ze wszystkim na mapie i praktycznie endgame. Wraz z końcem dodatku zaczynamy walkę z Orkami i poszukiwaczami. By podjąć z nimi sensowną walkę musimy zadawać przynajmniej 200dmg. Przydałyby się bronie wymagające te 85-90 siły i zadające te 105-110 obrażeń Dodatkowo gra dla nowych graczy jest bardzo nieprzystępna i bez szpona większość graczy nie dałaby rady.
Wg mnie szpon najlepiej zbalansowany jest w przypadku wersji dwuręcznej, gdzie piorun tak często nie strzela, a jednocześnie oferuje obrażenia, dzięki którym jesteśmy w stanie podjąć walkę z cięższymi przeciwnikami bez
@kRpt: Powiedziałbym, że umożliwia przejście bardzo wielu osobom i jedynie zapaleni fani Gothica, którzy przechodzili go X razy decydowali się na drogę bez niego. Co do krzyku umarłych to jego użyteczność kończy się na wyczyszczeniu biblioteki - Śmiertelna fala robi to samo, na większym obszarze i kosztuje tylko 150 many.
Deszcz Ognia idzie za tobą, obejmuje większy obszar, atakuje przeciwników na różnych poziomach, zadaje 500 obrażeń od ognia Śmiertelna Fala długo się castuje, zadaje obrażenia tylko w jednej płaszczyźnie na mniejszym obszarze. W opisie mamy informację, że zadaje 500 obrażeń od magii, natomiast występuje tu bug/niezamierzony efekt, obrażenia te są zadawane dwukrotnie. Więc w przeciwieństwie
Ja lubiłem iść do jerkandaru z 3cim kregiem i szkieletami. 4 rozdział to błyskawica i zombiaki że szpona. Świetnie tankują i mają nie najgorszy dmg. Na smoki trzeba uderzać że zwojami.
Czy jeśli gram Cień > Strażnik > Najemnik lub Szkodnik > Najemnik to mogę zostać magiem wody i nauczyć się kręgów od 1-5 u Saturasa? Czy muszę zagrać Cień > Mag Ognia?
@HachiRoku: Sensowne bronie 2h można znaleźć od 4 rozdziału, więc ich naukę na starcie można sobie darować i doładować siłę. Wszystko w sumie zależy od tego, jak się chce grać. Maxując wszystko harcorowo, to można i w 1 rozdziale iść orków wybijać z mieczem blizny. Ja osobiście wolę spokojne podejście (lepiej odczuwalne od zera do bohatera, a i przeskok w późnych fazach rozgrywki z broni białej na magię jest dla
@HachiRoku z tego co ogarniam to w G1 zrecznosc zwieksza celność, więc można zrobić proste podejście hybryda, która z umrzykami będzie używać broni białej.
- Zaklęcie ma jakiś czas działania czy będzie trwać dopóki sam się nie odczaruję?
- Czy ciała zwierząt i bandytów nie znikną po zakończeniu działania zaklęcia? Chyba miałem raz taki przypadek... Jeśli już to czy zostaną chociaż te z przedmiotami niezbędnymi do zadań (np. tabliczki Erola u bandytów z mostu)
- Których przeciwników
1. zaklęcie nie ma limitu czasowego
2. nie wiem
3. Ork wojownik, Ork elita, Pan cienia, z wargami trzeba kombinować, ale to tak na oko, bo by w sumie nigdy nie używałem tej metody.
4. Najlepiej chyba na 16-17 lvlu podbić poziom lub dwa
5. Podczas zdobycia poziomu nie uzyskasz dodatkowych 12 hp za lvl, dlatego lepiej nie zdobywać poziomów w trakcie przemiany (ew. ograniczyć gubienie tych hp na wyższych lvlach do wyczyszczenia khorinis z cięższych przeciwników, chociaż wtedy powinieneś być w stanie z większością radzić