Rozwój silników TDI, czyli historia sukcesu
Przeciętny Kowalski często marzy o tym, aby pod maską jego samochodu znalazł się silnik z magicznym oznaczeniem TDI. Kojarzy się on z niskim zużyciem paliwa i dobrymi osiągami. Dziś przyjrzymy się bliżej temu fenomenowi popularności...
Autokult-Blog z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 61
Komentarze (61)
najlepsze
Wymiana pompy wtryskowej u kumpla w jakimś
Prawda jest taka, że solidnie zagazowana wolnossąca mocna benzyna daje frajdę z jazdy.
Żeby frajdę osiągnąć w TDI trzeba zapomnieć o oszczędnościach, a co do kosztów utrzymania... jak mi znajomi bałamutnie wygadują jak to wszystko za darmo to starczy, że fakturę za remont silnika pokażę... 18 000 zł.
No i w sumie to w ogóle na cholerę to komu, skoro średnie koszty serwisu tych silników (nie mówię teraz o starym dobrym tedei :) przekraczają naprawy benzyniaków? Lepiej kupić coś z gamy V-TEC
@wojtecki: I jak tu ma w Polsce być dobrze z kręceniem liczników, skoro ludzie takie bałamutnie piszą. Jeżeli dla Ciebie 140 000 km w dieslu oznacza "silnik nie do zdarcia" to wybacz, ale w dupie byłeś gówno widziałeś.
Każdy silnik obecnie dostępny w autach grupy VAG projektowany jest na 400 000 km bez remontu. Czyli przy regularnych przeglądach i wymianach części eksploatacyjnych silnik 400
-kleklekleklekleklekleklekleklekleklekle.....
-części kosztujące majątek, w tym padające turbosprężarki bo przeciętny kowalski nie wie jak jeździć na doładowanych silnikach
-ON drożeje z dnia na dzień
-przeciętny Kowalski prywatnym samochodem jeździ za miasto może 2 razy do roku i przez resztę roku katuje filtry cząstek stałych stojąc w korku- z resztą, patrz drugi podpunkt
Wniosek- przeciętny
Nie mam nic do produkcji niemieckich, po prostu nie lubię diesli w samochodach osobowych, bo w przypadku przeciętnego Kowalskiego silnik wysokoprężny nie zdaje egzaminu. Co z tego, że samochód pochłania mniej zł w paliwie/km, skoro sam w sobie kosztuje więcej niż benzynówka, co z tego że silnik wytrzyma więcej tys. km jeżeli po drodze trzeba będzie kupować drogie części, bo przeciętny użytkownik samochodu będzie częściej stał w korku niż pochłaniał
Bezposredni wtrysk to wymysl Fiata, a