Mistrzostwo komunikacji miejskiej, czyli autobusy w Kurytybie
Czy w zatłoczonym mieście można stworzyć system komunikacji miejskiej, który będzie tani, wygodny i szybki? Można! Autobusy co 90 sekund (!), bilety za 2 zł, darmowe przesiadki, brak korków i tłoku... i duże korzyści dla miasta. Dlaczego w Brazylii się da, a u nas nie?
nocnica z- #
- #
- #
- #
- #
- 96
Komentarze (96)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
No właśnie... A odpowiadając na pytanie zawarte w opisie, w Polsce tak się nie da, bo polscy urzędnicy w większości cierpią na krótkowzroczność i nie potrafią zainwestować w pomysły, który mogą okazać się bardzo przydatne dopiero w przyszłości.
Słowo klucz na dziś to „elastyczność” :)
Zwyczajnie autobus ma większe możliwości dopasowania. Owszem na główne szlaki można myśleć o tramwaju, chociaż jeśli już to trzeba się kopać pod ziemię.
Tramwaj ma sens, ale tylko przy naprawdę sporym przepływie
I na koniec zauważ, że autobusy mogą jechać w odstępach co 10m na dodatek może ich być 8 w rzędzie w przypadku torowiska już nie jest tak kolorowo ;)
A no i na dokładkę jeszcze problemy przy, awariach, objazdach, źle zaparkowanych samochodach.
Wszystko ma swoje miejsce i
Może dlatego, że porównujesz jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie z nami?
Mogę się założyć, że u nas problemem byłby taki długi tramwaj.
@aaxxyyzz: Mając na myśli premetro chodziło mi o przykład wiedeński czy o liczne systemy w Niemczech, a nie