Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko376
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

To Znalezisko jest w archiwum

397

AMA - Gamedev

Have fun! Mam nadzieje, ze uda mi sie szybko odpowiadac na pytania :)

ofczy
ofczy
ofczy
z
pokazywarka.pl
dodany: 03.11.2011, 08:48:47
  • #
    ama
  • #
    gamedev
  • #
    grafika
  • #
    gry
  • 420

Treści powiązane (4)

Mapa gamedevu w Polsce
ofczy
z maps.google.com
  • 4
Profil na max3d.pl :)
Elektrokapusciocha
z max3d.pl
  • 2

Komentarze (393)

najlepsze

KawaMakjato
KawaMakjato
KawaMakjato
03.11.2011, 11:33:32
  • 2
1) Możemy liczyć na jakieś folio?

2) Masz jakieś swoje autorskie projekty?

3) Co jest lepsze do prototypowania (chodzi mi o ten projekt w jeden dzień, z resztą zrobiony z tutoriala :P). Unity czy UDK z Kismet ?
  • 2
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 11:39:40
  • -1
@KawaMakjato:

AD1) nie.

AD2) Tak. Lezakuje sobie po pracy i sie luzuje :P

AD3) Jezeli mowisz o tym projekciku co kolega zrobil - raczej nie byl z turoriala, wspieral sie wiki Unity. Skryptowanie to nie taka straszna rzecz jakby sie moglo wydawac. No i gosciu ma troche lat expa - kojarzysz Commandos 2 ? No wlasnie, to on tam sobie robil swego czasu :D
LeftShift
LeftShift
LeftShift
03.11.2011, 09:28:41
  • 2
1) Z firmami z jakich miast/regionów miałeś do czynienia? Warszawa, Śląsk?

2) Firma wypłacalna? Zbyt dużo słyszę od znajomych z gamedevu o zaległych wypłatach, płaceniu bonami...
  • 3
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 09:33:26
  • 28
@LeftShift: AD1)Malopolska, Kujawsko-pomorskie, katalonia.

AD2) Na mojej skorze jedyne oopoznienia z wyplatami byly spowodowane weekendami (gdy np 31 to niedziela). Osobiscie znam historie zaleglych wyplat. Jezeli ja bym pracowal w takiej firmie i kasa by nie byla placona w terminie a szla by na zachcianki szefa, nie przyszedlbym na drugi dzien do pracy.
Szajni
Szajni
Szajni
03.11.2011, 18:51:29
  • 1
Witam serdecznie.

W pewnym sensie mogę powiedzieć, że również aktualnie siedzę w branży :)

Byłbym niezmiernie wdzięczny gdybyś odpowiedział na kilka pytań:

1. Jak wygląda organizacja plików oraz ich przesyłanie do odpowiednich osób ? Jeśli np. zrobisz jakiś model, wrzucasz go w odpowiednie miejsce ? W jaki sposób przekazujesz go do Level Designerów ? Jak wygląda baza danych modelów które masz zrobić tzn, czy z góry otrzymujesz konkretnę listę rzeczy do wymodelowania
  • 3
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 19:01:29
  • 2
@Szajni: Tez spoko pytanka.

AD1) Nad plikami czuwa svn. Zgogluje to ogarniesz. Tam masz odpowiednio wszystko pokatalogowane. W innej czesci sa modele poeksportowane do gry (badz np paczki z udk) a w innej pliki zrodlowe jak np sceny maxa. Oczywiscie trzeba dbac o nazewnictwo itp, bo pozniej ejst sajgon i sodoma. Dany model eksportujesz do silnika, wrzucasz na serwer i informujesz dana osobe ze skonczyles obiekt, set obiektow i dalej moga
PanDzikus
PanDzikus
PanDzikus
03.11.2011, 18:14:29
  • 1
Mam na razie następujące pytania. Jak sobie coś przypomnę to dopiszę następne.

1. Dlaczego okładki gier są zapaćkane tyloma różnymi badziewnymi znaczkami jak platforma, logo producenta, logo wydawcy, logo zespołu tworzącego grę czasem nośnik i na dokładkę PEGI. Jak dla mnie ideałem by było, gdyby na okładce był tylko tytuł gry i obrazek. Nie dałoby się tego wszystkiego wywalić na jakąś ulotko-naklejkę którą po zakupie gry można wypierdzielić albo wewnątrz pudełka umieścić
  • 3
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 18:52:30
  • 3
@PanDzikus: Spoko pytania.

AD1) To raczej pytanie do dzialu marketingu wydawcy. Wydaje mi sie ze takie rzeczy musza byc - skad masz wiedziec na jaka platforme jest gra? Skad rodzic ma wiedziec czy gra jest dla jego dziecka? Czy jego komputer ma naped dvd? A loga producentow i wydawcow pelnia role pewnie reklamowa, zobaczy takie logo pozniej mu sie skojarzy i kupi kolejna gre. Tak to mi sie wydaje. To co
K.....5
K.....5
konto usunięte 03.11.2011, 15:11:05
  • 1
Przy jakich konkretnie tytułach pracowałeś?
  • 4
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 15:12:28
  • -1
@Kraker245: Gdybym chcial to powiedziec powiedzialbym na wstepie :)
R.....s
R.....s
konto usunięte 03.11.2011, 14:41:30
  • 1
Też mam kilka pytań. Kodzę od jakichś pięciu lat, więc moje pytania będą związane głównie z programowaniem.

1. Jak mniej więcej wyglądają proporcje pracowników w zespole tworzącym grę? Rozumiem, że najwięcej jest programistów, ale gdybyś miał określić tak na oko jakie to są proporcje? Na kogo jest największe zapotrzebowanie?

2. Jak wyglądają kontakty pomiędzy danymi grupami ludzi? Kto jest najbardziej wkurzający, a kto najciekawszy pod względem charakteru?

3. Dużo kobiet pracuje w
  • 3
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 14:51:01
  • 3
@Rares:

AD1) Zdaje sie, ze programisci, dobrzy programisci w polsce sa na wage zlota (sam mam dwie firmy znajome ktore szukaja na gwalt po dwoch bodaj). W jednej firmie mielismy 2 koderow na x artystow i bylo to ze 4 razy za malo.

AD2) Dla zasady programisci i artysci malo sie lubia, ale to jest raczej w zartach. Kilka razy probowalem z nimi porozmawiac, ciezko bylo :D

AD3) W polsce z
simono
simono
simono
03.11.2011, 14:13:13
  • 1
@ofczy Mam 15 lat kończę właśnie gimnazjum ;) Interesuje się programowaniem (jakieś programy matematyczne pisane od zera znajomości w niecałe 3 dni do podstawiania pod jakiś wzór z książki o C++) w grafice też nie jestem zły lecz żeby coś naszkicować ołówkiem to troszkę z przestrzennością mi nie idzie. Chciałbym właśnie pracować w branży związanej z grami itd. Mam możliwość pójścia do technikum informatycznego i tam uczyć się "bezsensownych rzeczy", lecz nie
  • 15
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 14:30:22
  • 8
@simono: Idz do anglojezycznego liceum, ucz sie angielskiego matmy i fizyki, w domu napierniczaj kodowanie. Konczysz liceum i masz prace, o ile sie bedziesz dobrze rozwijal. Po techinikum informatycznym nic nie masz, po angielskim chociaz bedziesz mial angielski troche lepiej o te 30 slowek. A research to musisz sam przeprowadzic. Swego czasu kolega programista robil research 3 dni :) :P
ecler
ecler
ecler
03.11.2011, 13:54:12
  • 1
1. Pracujesz na etacie 8h dziennie?

2. Ile z tych 8h pracujesz faktycznie, a ile "odpoczywasz"? (praca kreatywna to wiadomo nie to samo, co na taśmie itp.) Znasz jakieś techniki szybkiej relaksacji do szybkiego skupienia i powrotu do pracy? ;)

3. Nie myślałeś o pracy zdalnej dla jakiejś firmy z USA czy z Norwegii? Zarobki zagraniczne, koszt życia polski - profit. Czy może tego typu praca musi być wykonywana w jednym pomieszczeniu
  • 7
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 14:24:34
  • 4
@ecler:

AD1)tak 8 godzin + 1,5 godziny przerwy (od 9 do 13.30 i od 15.00 do 18.30).

AD2) Ciezko obliczyc, zalezy od czasu w projekcie, tego co robisz. Trafisz na dobry obiekt to robisz 7 godzin, trafisz na gorszy to wyjdzie pewnie 5 :P Ale mysle ze 6 w porywach 7 godzin jest prawdziwej pracy, tak w standardzie.

AD3) Freelancem zajmuje sie od czasu do czasu jak trzeba dorobic. Jest to
dizzzy
dizzzy
dizzzy
03.11.2011, 13:50:57
  • 1
Czy dostając zlecenie np. na zrobienie jakiegoś ludzika, dostajesz informację o tym, jakie będzie on miał właściwości od strony programistycznej? Czyli z jakich klas będzie się składał, jakie ma metody itp? Czy nic o tym nie wiesz i masz za zadanie zrobić tylko obiekt 'Złego Orka z pałką w ręce'?
  • 1
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 14:21:21
  • 5
@dizzzy: Najwspanialej w swiecie powinienes dostac koncept, opis (bo ork a ork po tragedii rodzinnej to roznica) no i wlasnie wymagania techniczne typu czy ma miec chocby rece ktore moga sie otwierac itp itd - ale takie rzeczy generalnie sie ustala na poczatku dla calej klasy/wszystkich postaci, tzw prototyp sie robi. dzieki niemu developerzy wiedza czy cos sie psuje, cos pasuje, czy dziala wsjo czy nie ma klopotow. jak propotyp jest
shiverr
shiverr
shiverr
03.11.2011, 13:50:05
  • 1
1) Designerzy zarabiają najmniej- chętnie dowiem się jakie są przedziały i czy w miarę doświadczenia i awansu (na senior i lead designera)- jak rosną zarobki :)

2) Jaka jest najlepsza droga do zostania designerem? Głównie chodzi mi o to, na czym się skupić, aby zostać desgnerem i od jakiej innej posady można zacząć jeśli nie od desgnera, którym chciałbym docelowo zostać. Na razie brak doświadczenia [ :( ] ani pomysłów gdzie to
  • 9
ofczy
ofczy
ofczy
Autor
03.11.2011, 14:18:58
  • 6
@shiverr:

AD1) Ciezko jest jednoznacznie okreslic jakie sa przedzialy. Lepek po jakiejs filologii czy dziennikarstwie dostaniesz 1300 a ktos kto umie cos robic dostanie 2000 na start. Designer czy scenarzysta w CDPR pewnie wiecej zarabia od takiego samego stanowiska w firmie co robi na Iphona, normalna kolej rzeczy.

AD2) Znam przypadki gdzie ludzie zaczynaja od testerow i potem ida w design i level design. To tez jest droga. Generalnie rola designera
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 4 z 7
  • >
  • Wykopujący (397)
  • Zakopujący (15)

Hity

tygodnia

Jest wniosek do MTK o nakaz aresztowania premiera i ministra obrony Izraela
Jest wniosek do MTK o nakaz aresztowania premiera i ministra obrony Izraela
4355
Psy american bully pogryzły jadącą na rolkach. Kobieta w stanie ciężkim|Oleśnica
Psy american bully pogryzły jadącą na rolkach. Kobieta w stanie ciężkim|Oleśnica
3975
Adwokat "trumna na kółkach". Wrócił do zawodu.
Adwokat "trumna na kółkach". Wrócił do zawodu.
2773
Peru oficjalnie sklasyfikowało osoby TRANS jako chore psychicznie
Peru oficjalnie sklasyfikowało osoby TRANS jako chore psychicznie
2567
[PILNE] Premier Słowacji Robert Fico postrzelony po posiedzeniu rządu
[PILNE] Premier Słowacji Robert Fico postrzelony po posiedzeniu rządu
2145
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #korwin
  • #wybory
  • #pytanie
  • #heheszki
  • #wykop
  • #palikot
  • #polityka
  • #duda
  • #oswiadczenie
  • #jkm

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl