Jak wygląda sprawa wprowadzania do nowego projektu gry? Czy to wygląda coś w formie konferencji, gdzie wszyscy dostają ważne informacje na temat tworzenia pewnych rzeczy?
@bonaventure: O ciekawe pytanie. Gdy dolaczasz do firmy powinienes dostac dokumentacje do zapoznania sie , gamedesign, Twoj lead powinien wprowadzic Cie w projekt, opowiedziec co nieco o technologii (jezeli jest wlasna). Pozniej oczywiscie idziecie sie porzadnie calym zespolem nawalic porzadnie .D. Wczesniej na wejsciu jestes przedstawiany calemu zespolowi, dostajesz stanowisko, przez pierwsze dni sie aklimatyzujesz, sciaganie repezytorium, itd itd. Pierwsze przymiarki, uczenie sie nowego softu/enginu jezeli wymagane. Ja w momencie przejscia
1) znajomi są bardzo zazdrośni, że w życiu tak wiele osiągnąłeś? :)
2) czy textury w google szukacie czasem? (np. strony typu http://www.cgtextures.com/ i inne), albo czy czasem lata ktoś z cyfrówką i robi fotkę, a później w photoshopie obrabia i robi z tego teksturę?
@le_vampire: AD1) Serio tak w zyciu wiele osiagnalem ? To tylko praca :P A czy zazdrosni... Ci z ktorymi mam kontakt to nie, bo po co ? Zreszta Ci co zazdroszcza bo zazdroscic sa debilami no - zazdrosc powinna motywowac do pracy by osiagnac tyle samo badz wiecej. Niestety, niektorym wystarcza wino i sklep na wiosce. Czesciej slysze teksty "zazdroszcze ze mieszkasz tam gdzie mieszkasz". e... to sie wyprowadz, tez bedziesz
AD1) Z darmowych znam najlepiej UDK - mocne narzedzia, support, tona materialow w sieci. Ostatnio powoli sie przysiadam do Unity - zrobil na mnie wrazenie kolega ktory w dzien oskryptowal sobie prototyp gry (latasz boxem, strzelasz cylindrami, zabijasz boxy).
AD2)Nie jestem programista, ale kiedys slyszalem ze dobrze jest napisac tetrisa. I to bez zadnych jaj czy innych smiechow. Wiesz, programie to jest wielki material, sa programisci sieci, gameplayu, narzedzi, ai.
@Szewa1990: Niestety, gralem w gta4 tylko na ps3, ale i tak nieziemsko scinalo. Grafika tam nie byla kij wie jaka, pewnie kwestia programistyczna jakas.
AD1) To sie nazywa inspiracja. Czasami sie ludzie inspiruja w kwestii designu np ale tez w kwestii technicznych.
AD2) Nie spotkalem sie z perfidnym zerznieciem czegos z jakiejs gry, choc byl przypadek gdzie ktos beszczelnie wycial skriny z gier i zlozyl z tego przygodowke. Nie pamietam jak sie to nazywa.
AD3) Nie, nie zdazylo sie.
AD4) Pewnie to samo co zawsze, kara grzywny, zapewne zwolnienie...
1) Od kilku lat robię grafię 3D, z racji braku kasy do tej pory siedziałem w Blenderze, ale od niedawna działam też w 3ds max. 3ds max jest nieco inny i trochę czasu zajmuje opanowanie tego co tam jest, bo znacznie różni się od blendera. Myślisz że mógłbym startować jako grafik do jakiejś firmy ? dodam że uczestniczyłem w dwóch amatorskich projektach gier które padły, głównie
AD1) Podstawa to 3dsmax. Jezeli masz skila, kazdy pracodawca wie, ze przesiadka na inny soft to kwestia 2 tygodni czy miesiaca. I Softu uczysz sie szybciej majac kogos obok siebie.
AD2) Kwestia skilla - jestes dobry, firma szuka ludzi - masz prace. Nie zawsze wszystkie firmy sie oglaszaja ze szuakaja ludzi. Lepiej slac sie nawet bez ogloszen. To nie ta branza gdzie podanie leci do kosza czy szuflady. Ja po
Komentarze (393)
najlepsze
Czemu twierdzisz, że programiści są jacyś dziwni? Z mojego punktu widzenia to właśnie graficy dziwnie się zachowują.
No wlasnie, programatorzy wg nas sa dziwni, my wg was i tak w kolko :D ot taka rodzinna atmosferka :P
2) czy textury w google szukacie czasem? (np. strony typu http://www.cgtextures.com/ i inne), albo czy czasem lata ktoś z cyfrówką i robi fotkę, a później w photoshopie obrabia i robi z tego teksturę?
2. Od czego zacząć, chcąc zająć się programowaniem for fun, w domowym zaciszu żeby udoskonalić swoje umiejętności programistyczne?
AD1) Z darmowych znam najlepiej UDK - mocne narzedzia, support, tona materialow w sieci. Ostatnio powoli sie przysiadam do Unity - zrobil na mnie wrazenie kolega ktory w dzien oskryptowal sobie prototyp gry (latasz boxem, strzelasz cylindrami, zabijasz boxy).
AD2)Nie jestem programista, ale kiedys slyszalem ze dobrze jest napisac tetrisa. I to bez zadnych jaj czy innych smiechow. Wiesz, programie to jest wielki material, sa programisci sieci, gameplayu, narzedzi, ai.
Czy studio tworzy własne textury (ktoś sobie cyka fotki murku, piasku) czy kupuje gotowe bazy? Jeżeli tak to jakie?
k$#@a, nie chce mi się żyć...
2. Co w ogóle sądzisz o optymalizacji GTA4 na PC?
3. Umiałbyś to naprawić? :) (wiem, że oczywiście teraz już nie, ale gdyby poprosili Cię o pomoc przed wydaniem gry, to lepiej by to teraz wyglądało?).
P.S
Po wczorajszym trailerze mam tylko GTA w głowie, więc nic innego nie wymyślę.
Komentarz usunięty przez moderatora
AD1) To sie nazywa inspiracja. Czasami sie ludzie inspiruja w kwestii designu np ale tez w kwestii technicznych.
AD2) Nie spotkalem sie z perfidnym zerznieciem czegos z jakiejs gry, choc byl przypadek gdzie ktos beszczelnie wycial skriny z gier i zlozyl z tego przygodowke. Nie pamietam jak sie to nazywa.
AD3) Nie, nie zdazylo sie.
AD4) Pewnie to samo co zawsze, kara grzywny, zapewne zwolnienie...
Ja też mam kilka pytań:
1) Od kilku lat robię grafię 3D, z racji braku kasy do tej pory siedziałem w Blenderze, ale od niedawna działam też w 3ds max. 3ds max jest nieco inny i trochę czasu zajmuje opanowanie tego co tam jest, bo znacznie różni się od blendera. Myślisz że mógłbym startować jako grafik do jakiejś firmy ? dodam że uczestniczyłem w dwóch amatorskich projektach gier które padły, głównie
AD1) Podstawa to 3dsmax. Jezeli masz skila, kazdy pracodawca wie, ze przesiadka na inny soft to kwestia 2 tygodni czy miesiaca. I Softu uczysz sie szybciej majac kogos obok siebie.
AD2) Kwestia skilla - jestes dobry, firma szuka ludzi - masz prace. Nie zawsze wszystkie firmy sie oglaszaja ze szuakaja ludzi. Lepiej slac sie nawet bez ogloszen. To nie ta branza gdzie podanie leci do kosza czy szuflady. Ja po