Przyjazne środowisko łatwego języka, w którym można napisać wszystko na wszystkie systemy bez użycia bibliotek i oczywiście banalne w obsłudze i nauce. I właściwie to może będzie tylko opisywała co chce a niech środowisko zrobi to za nią. Podoba mi się ta filozofia :)
@pushq: Dynamiczne typowanie ma tyleż plusów co minusów - to, która strona przeważy zależy od programisty. A Pythona bym do programowania hobbystycznego nie sprowadzał - sam pracuję w nim przy komercyjnym projekcie, który dźwiga parę miliardów requestów miesięcznie i daje radę bez problemu ;)
Jeśli umiesz już coś z C++, a przeraża cię pilnowanie wielu kwestii w tym języku, to może spróbuj C# . Składniowo bardzo podobny, a dużo prostszy dla początkującego programisty :)
Java! Jeżeli znasz podstawy C++, znasz też podstawy Javy (tylko jeszcze o tym nie wiesz). Bardzo przyjazny język, wygodny, potężnie wspierany (ogromna ilość dokumentacji, także w języku polskim, dodatkowych bibliotek, itd.), stworzone aplikacje są bardzo przenośne.
C# byłby dobrym pomysłem gdybyś chciała koncentrować się na Windows, ale z przenośnością między różnymi platformami jest kiepsko (delikatnie mówiąc).
@Nemka: Kobieto, czy wiesz coś uczyniła? Toć tu się teraz swoisty flame war stworzy, już jest 50 komentarzy przy 25 wykopach, jakby wlazło na główną i każdy zaczął wykładać swoje racje, wykop by tego nie wytrzymał.
@Nemka: Nie wiem, co masz na myśli pisząc niezależne. Osobiście bibliotekę wykorzystywałem pisząc w C++. Jest na licencji LGPL, czyli jest to wolne/o otwartym kodzie oprogramowanie. Jego rozwojem zajmowała się Nokia, ale teraz pewnie zarzuci ten projekt, bo się przerzuca na Windowsy. Aplikacje napisane przy użyciu Qt działają na Mackach, Windach i Linuchach. Np. na Windowsie ściągasz całą bibliotekę, i normalnie instalujesz. Później otwierasz sobie QtCreatora i już możesz zabrać się
Najszybciej zrobisz gierkę, najprościej, najmniej się namęczysz, a jak nauczysz się i zrobisz 2-3 gry to możesz już nawet zacząć aplikować do firm i pracować normalnie :O
@ZakopujeZaKalkeZReddita: a uścislając to podstawą robienia gier na platformę Flash jest znajomość ActionScriptu... który jest językiem programowania flasha. Samym flashem nie zrobisz gry :)
jak wieloplatformowe to może Adobe AIR? JavaScript, flash, HTML:) bardzo wieloplatformowe, nie trzeba przekompilowywać na inne platformy
ogólnie jeśli chodzi o woeloplatformowość to może jakąś aplikacje webową zrób? w sensie HTML5 itp, JavaScript nie jest taki trudny, trudność HTML pomijam, a jako backend (część serwerową) to duży wachlarz możliwości, django, cala kupa frameworków do Ruby, w ostateczności PHP też idzie ogarnąć:)
Zdecydowanie allegro. Z samymi podstawami C można spokojnie zacząć. Łatwo otrzymać pierwsze efekty - nie zniechęca koniecznością poznania kilkunastu stron dokumentacji na samym początku.
No dobra, nie będe sobie żartów stroił.Właściwie czego ty szukasz? Piszesz, że nie chcesz się uczyć bibliotek, to chcesz napisać grę w jakimś edytorze?
Hmm, możesz spróbować nauczyć się lua i zainteresować się tym: http://love2d.org/ ( jest przenośny )
@Regis86: U mnie leżała jakiś czas na strychu (kompletna nie rozpakowana :P), w końcu kiedyś jak się nudziłam zaczęłam grać, świetna gra ;) Chociaż trudna.
Komentarze (67)
najlepsze
Przyjazne środowisko łatwego języka, w którym można napisać wszystko na wszystkie systemy bez użycia bibliotek i oczywiście banalne w obsłudze i nauce. I właściwie to może będzie tylko opisywała co chce a niech środowisko zrobi to za nią. Podoba mi się ta filozofia :)
C# byłby dobrym pomysłem gdybyś chciała koncentrować się na Windows, ale z przenośnością między różnymi platformami jest kiepsko (delikatnie mówiąc).
Najszybciej zrobisz gierkę, najprościej, najmniej się namęczysz, a jak nauczysz się i zrobisz 2-3 gry to możesz już nawet zacząć aplikować do firm i pracować normalnie :O
Gierki zadziałają w każdym środowisku :)
Co więcej jest on bardzo podobny (szczególnie AS 2.0) do javascriptu więc to tak jakbyśmy się uczyli dwóch języków :P
Komentarz usunięty przez moderatora
ogólnie jeśli chodzi o woeloplatformowość to może jakąś aplikacje webową zrób? w sensie HTML5 itp, JavaScript nie jest taki trudny, trudność HTML pomijam, a jako backend (część serwerową) to duży wachlarz możliwości, django, cala kupa frameworków do Ruby, w ostateczności PHP też idzie ogarnąć:)
No dobra, nie będe sobie żartów stroił.Właściwie czego ty szukasz? Piszesz, że nie chcesz się uczyć bibliotek, to chcesz napisać grę w jakimś edytorze?
Hmm, możesz spróbować nauczyć się lua i zainteresować się tym: http://love2d.org/ ( jest przenośny )